Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان،‌ در پی درج اعلام یک تخلف بزرگ در یکی از مرغداری‌های بزرگ در حق کارگران مبنی بر اینکه این شرکت در استان گلستان با بیش از ۱۰۰۰ کارگر در زمینه مرغداری فعالیت می‌کند.

این شرکت بزرگ تهیه گوشت و تخم مرغ، در حق کارگران خود اجحاف کرده و هیچ کدام از کارگران این مجموعه بزرگ قرارداد کاری ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دستمزد ماهیانه هر کارگر، بر خلاف تعیین وزارت‌کار ماهی ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است به مراتب پایین‌تر از حد قانونی و به کارگران هیچ‌گونه فیش حقوقی داده نمی‌شود.

تخلفات این شرکت شامل نداشتن قراردادکاری، پرداخت حقوق زیر مبلغ تعیین شده از سوی وزارت کار، نداشتن تعطیلی برای کارگران، در ایام تعطیل و خاص، استفاده از کارگران در روزهای تعطیل و پنجشنبه و جمعه بدون پرداخت حقوق و اضافه‌کاری، کارگران هیچکدام از مزایای حق بن، مسکن و اولاد بهره‌مند نیستند، حقوق‌ها در سال ۱۴۰۰ _ ۳ و نیم میلیون تومان بوده و برای سرکارگران برای حق سکوت یک میلیون بیشتر پرداخت شده است، عیدی کارگران برخلاف قانون وزارت کار تنها ۳ و نیم میلیون تومان پرداخت شده است، تنها مدرک کارگران پیامک پرداخت حقوق از سوی بانک تجارت است که با عنوان «پرداخت حقوق» ارسال می‌شود، بوده است.

خبرنگار خبرگزاری فارس استان گلستان برای بررسی این گزارش چند جلسه با مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان و مدیرکل تامین اجتماعی استان برگزار کرده است که نتیجه آن اعزام بازرسانی از مرکز استان گلستان و شهرستان گنبدکاووس به این شرکت بوده است.

گزارشات بازرسان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی منجر به تصمیم برای رفع دغدغه‌های کارگران، افزایش حقوق و تحقق درخواست‌های قانونی آنان شده که قول داده‌اند در روزهای آتی اعمال شود.

برای اطلاع خوانندگان با برنامه‌های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان گفت‌وگویی با حسینعلی خواجه‌مظفری مدیرکل ترتیب داده‌ایم که توجه مخاطبان را به آن جلب می‌کنیم.

حسینعلی خواجه‌مظفری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهار کرد: در گزارشات اعلام شده از سوی برخی از کارگران از یک شرکت خصوصی در گنبدکاووس مبنی بر عدم پرداخت حقوق کارگران براساس قانون کار، اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان  و اداره تعاون شهرستان مربوطه وارد عرصه شده و با ایجاد تعامل و همکاری بین کارگران و کارفرما پیگیر احقاق حقوق کارگران توسط این شرکت شدند.
وی تصریح کرد: کارفرمای مربوطه نیز مشکلات در حوزه کاری خود داشت که قرار شد در این راستا حمایت‌های مالی و معنوی شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان خاطرنشان کرد: حفظ اشتغال موجود و هماهنگ‌کننده در حوزه اشتغال از وظایف اصلی ما بوده و در حوزه کار در اداره کل تلاش داریم تا در قالب قوانین از کارفرما حمایت و پیگیر احقاق حقوق کارگران باشیم.

وی در خصوص ایجاد اشتغال در گلستان بیان کرد: در سال گذشته تعهد اشتغال استان ۳۰ هزار و ۳۵۰ نفر بوده که تا پایان سال گذشته تعداد ۲۹ هزار و ۸۱۷ اشتغال در سامانه به ثبت رسیده و ۹۸ درصد تعهد اشتغال محقق شده است.

خواجه‌مظفری گفت: تعهد اشتغال استان امسال ۳۱ هزار و ۳۱۰ نفر است که تاکنون یک‌هزار و ۶۳ نفر در این سامانه ثبت شدند.

وی ادامه داد: برای تحقق تعهد اشتغال در سال جاری، تعهد اشتغال تک‌تک دستگاه‌های اجرایی ساماندهی شده و با توجه به شعار سال توسط مقام معظم رهبری اولویت ما در حوزه اشتغال، اشتغال دانش بنیان بوده تا بتوانیم اشتغال پایدار را در استان رقم بزنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: در خصوص پرداخت تسهیلات امسال پیشنهاد دادیم تا میزان تسهیلات پرداختی در حوزه تبصره ۱۸ و مشاغل خانگی به دو برابر افزایش پیدا کرده و نرخ سود آن کم باشد.

وی افزود: در سال گذشته از تعداد ۷۴۹ طرح اشتغال در حوزه خدمات برای پرداخت تسهیلات روستایی و عشایری تعداد ۷۴۲ طرح با اعتبار ۱۰۸ میلیارد تومان و اشتغال بیش از یک‌هزار نفر پرداخت شد.

خواجه‌مظفری بیان کرد: از محل اعتبارات بند «الف» تبصره ۱۸  قانون بودجه سال ۱۴۰۰ نیز مجموعا ۵۹ طرح با اعتبار ۲۶ میلیارد تومان به صورت تسهیلات بانکی در استان پرداخت شد.

وی در خصوص تسهیلات پرداختی در حوزه مشاغل خانگی گفت: از ۲ هزار و ۵۰۰ طرح معرفی شده به بانک در این حوزه مبلغ ۶۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به طولانی بودن پروسه اداری در حوزه صدور مجوز کسب و کار اظهار کرد: متاسفانه پروسه صدور مجوز برای ایجاد کسب و کار طولانی بوده و گاها سه ماه طول می‌کشد که به دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار است مجوز در این راستا به ۲۴ تا ۴۸ ساعت صادر شود تا شخص بتواند کسب و کار خود را راه‌اندازی کند، امید داریم با این روش از هرگونه ایجاد فساد و مشکلات موجود در حوزه اشتغال و سرمایه‌گذاری جلوگیری کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش حقوق کارگران در سال جدید، مهمترین خواسته سرمایه‌گذاران در استان، معافیت بیمه، معافیت مالیات و پرداخت تسهیلات با نرخ سود بسیار پایین بوده تا این عزیزان بتوانند اشتغال و سرمایه‌گذاری خود را حفظ کنند.

* بیشتر مردم جامعه ایجاد اشتغال را شغل‌های اداری و پشت میزی می‌داند

خواجه‌مظفری بیان کرد: برای ایجاد محیط آرام و امن در استان برای کارگران و کارفرمایان نمایندگانی از استانداری، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دستگاه‌های مرتبط، نماینده کارگران و کارفرمایان تشکیل شده تا در حوزه اشتغال و سرمایه‌گذاری در استان نظارت داشته و بتوانند مشکلات این حوزه را با رعایت کامل حقوق کارفرما و کارگر در قالب قانون برطرف کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه تعریف اشتغال در جامعه کامل نبوده و بیشتر مردم جامعه ایجاد اشتغال را شغل‌های اداری و پشت میزی دانسته و به همین جهت آمار موجود در تحقق اشتغال را قبول ندارند، باید این موضوع توسط رسانه‌ها اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی شود.
انتهای پیام/۲۳۰۷

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان کار و رفاه اجتماعی اداره کل تعاون حوزه اشتغال اجتماعی استان حقوق کارگران استان گلستان مدیرکل تعاون تعهد اشتغال خواجه مظفری پرداخت حقوق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۰۳۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ بیکاری در قزوین به ۴.۷ درصد کاهش یافت

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: شاخص‌های حوزه اشتغال نشان می‌دهد که در استان اتفاق خوبی رقم خورده و نرخ بیکاری استان قزوین به ۴.۷ درصد کاهش پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، عین‌الله کشاورز ترک امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در جشنواره امتنان از کارگران و جامعه کار و تولید اظهار کرد: شاخص‌های حوزه اشتغال نشان می‌دهد که در استان اتفاق خوبی رقم خورده و نرخ بیکاری استان قزوین به ۴.۷ درصد کاهش پیدا کرده که با شاخص‌های کار و تولید بر اساس میزان جمعیت هماهنگ است.

وی افزود: کارگران در حوزه کار و تولید رکن اصلی هستند و رسالت داریم با همه توان از این فعالان عرصه اقتصاد و تولید تجلیل کنیم، در ضمن باید فضای مناسب‌تری را در حوزه کار و کارگر فراهم کنیم تا فعالان این عرصه با آرامش و فراغ خاطر بیشتری چرخ‌های تولید را به حرکت درآورند.

رئیس شورای هماهنگی دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت کار در استان قزوین احداث مسکن کارگری را از اولویت‌های نهاد متبوعش دانست و گفت: درصددیم با اجرای مسکن کارگری در مسیر حل این مشکل گام برداریم که خوشبختانه قزوین رتبه خوبی در این عرصه کسب کرده است.

کشاورز ترک از کسب رتبه برتر اشتغال و امنیت اشتغال در فضای کسب‌وکار توسط استان قزوین خبر داد و افزود: همچنین استان قزوین در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ رتبه اول کشور را به‌دست آورده است.

وی با تأکید بر لزوم تقویت انجمن‌های ورزش کارگری و ایجاد بسترهای مبتنی برای فعالیت تعاونی‌ها ادامه داد: کارگران رکن اصلی تولید و اشتغال به شمار می‌آیند و باید به فرهنگ و ارزش کار در حوزه‌های رسانه‌ای و دانشگاهی پرداخته شود.

به گزارش ایمنا، در این جشنواره از میان ۵۰۰ طرح ارائه شده تعداد ۵ نفر از کارگران نمونه در سطح ملی، تعداد ۸ نفر کارگر نمونه استانی، ۵۹ نفر کارگر ورزشکار مدال‌آور طلا، نقره و برنز کشوری، ۵ نفر بانوی کارگر سرپرست خانوار و دارای بیش از ۳ فرزند، ۵ فعال قرآنی و فرهنگی دارای رتبه‌های اول کشوری، ۵ خانواده شهید جامعه کارگری، یک نفر نخبه هنرآموز در سطح استان قزوین راه یافته به المپیاد جهانی تجلیل شد. همچنین به ۵۰. نفر از کارگران خط تولید با هماهنگی آستان قدس رضوی درطرح «خداقوت کارگر» هدیه متبرک آستان قدس تقدیم شد.

کد خبر 748896

دیگر خبرها

  • نرخ بیکاری در قزوین به ۴.۷ درصد کاهش یافت
  • شرکت‌های تعاونی استان سمنان به حوزه کشت کم آب‌بر ورود می‌کنند
  • پیگیری لایحه حمایت از حقوق مادی و معنوی پرستاران
  • مازندران پایین‌ترین نرخ بیکاری در کشور را دارد
  • تشکیل ائتلاف جهانی نخبگان دانشگاهی برای کمک به احقاق حق مردم فلسطین
  • تشکیل ائتلاف جهانی نخبگان دانشگاهی برای کمک به احقاق حق مردم فلسطین
  • جدول اضافه حقوق‌ بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و لشکری و کشوری
  • حمایت از کارگران آرامش صنعتی را به دنبال دارد
  • چرا کسی پاسخگوی عدم پرداخت حقوق کارگران شهرداری نیست
  • نباید اجازه دهیم کارگران دچار رنج شوند/ لزوم پرداخت به موقع حقوق