Web Analytics Made Easy - Statcounter

دشمنان ملت ایران در ماجرای متروپل آبادان تنها به دنبال اهداف سیاسی خود هستند و تلاش دارند با حاشیه سازی برای این اتفاق به کشور ضربه وارد کنند در حالی که همه می‌دانند در چنین شرایط بحرانی نیاز کشور، برقراری آرامش برای تسریع در امر امدادرسانی و آواربرداری و اتخاذ تصمیمات به موقع و صحیح توسط مسئولان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ حادثه چند روز پیش متروپل آبادان و جان باختن قریب 20 نفر از هم وطنانمان حادثه تلخی بود که نه تنها دل هر ایرانی بلکه دل هر انسانی را به درد آورد. ریزش مجموعه چند طبقه تجاری که به دلیل کوتاهی‌های فنی استحکام لازم را نداشت و فرو ریخت.

اما دشمنان ایران اسلامی در خارج و داخل کشور اعمّ از عوامل سازمان‌های اطلاعاتی غرب، مبارزین میدانی، نخبگان غرب زده داخلی و غیره که همواره در کمین هستند تا از کوچکترین مسأله‌ای درون کشور سوءاستفاده کرده و عَلَمی را علیه نظام جمهوری اسلامی به پا کنند در این حادثه تلخ نیز ساکت ننشستند.

هنگام وقوع چنین شرایط بحرانی آن کسی که دوست داشته باشد کمترین خسارت مالی و جانی به مردم وارد شود، سعی می‌کند با آرام کردن فضا و حاشیه درست نکردن، امنیتی روانی را ایجاد کند تا کار امداد و نجات و آواربرداری به سرعت پیش برود و مسئولان بتوانند بهترین تصمیم گیری را برای مقابله با این بحران انجام دهند.

اما اگر در چنین شرایط بحرانی عده‌ای بیایند و شروع به ملتهب کردن فضا، تحریک مردم، شایعه پراکنی، دروغ پراکنی، ایجاد حاشیه برای مسئولان و غیره کنند تنها سبب شده‌اند در مرحله اول امنیت روانی از جامعه گرفته شود و در کار امدادرسانی خلل ایجاد شود و آرامش لازم برای اخذ تصمیمات در زمان بحران فراهم نشود.

روشن است در قضیه متروپل آبادان از طرف دستگاه‌های ناظر کوتاهی صورت گرفته است اما آیا با هیاهو مجرمان مشخص می‌شوند وقتی دستگاه قضایی از اولین روز وقوع این حادثه آن را زیرنظر گرفته، برای متروپل تشکیل پرونده داده و قرار جلب برای متهمان پرونده صادر کرده است!؟ این هیاهو و برهم زدن امنیت جامعه در چنین شرایطی تنها موجب می‌شود زمینه‌ای فراهم شود تا مجرمان بتوانند مدارک را ا بین ببرند یا از کشور بگریزند.

دروغ بستن به نظام با این عنوان کرد مالک این مجموعه که در اخبار اعلام شده خود در بین متوفیان بوده است، آن روز در ساختمان نبوده و مسئولان برای فراری دادن وی از اتهامات وارده و اقدام به دستگیر نکردن وی اعلام کرده‌اند زیر آوارها جان داده است، از این نمونه تهمت‌ها به مسئولان کشور بود.

بماند که در این بین عدم رعایت اصل امانتداری توسط برخی افراد و رسانه‌ها و انعکاس اخبار غلط نیز سبب فراهم آمدن فرصتی برای این شد که بر برخی ادعاهای ضدانقلاب همچون دروغ گویی مسئولان صحه گذاشته شود. مانند این موضوع که مسئولان قضایی اعلام کرده بودند «قرار جلب سازنده متروپل صادر شده است» و رسانه‌ها این خبر را این گونه منتشر کردند که «سازنده متروپل جلب شده است». یا این که در رسانه‌ها در مورد فردی که حین امدادگری از حال رفته بود و او را پیدا کرده بودند از قول یکی دیگر از امدادگران که دچار اشتباه شده بود بیان شد وی بعد از 30 ساعت از زیر آوار بیرون آورده شده است و خود این شخص هم که خود را در برابر این خبر دیده بود چون نخواسته بود جلو دوربین تناقض به وجود بیاید این مسأله را تأیید کرده بود.

اقدامات ضدانقلاب در روزهای اخیر بعد از حادثه متروپل سبب شده است مطالبات عده زیادی از مردم به جای معطوف شدن به درخواست رسیدگی سریع به مصدومان و حادثه دیدگان، متوجه حواشی شده است مانند این که چرا در این روزها در ورزشگاه آزادی اجتماع مردمی برگزار شده است در حالی که این اجتماع که برای استغاثه به امام زمان -عجّل الله تعالی فرجه- یعنی کسی که کلید همه قفل‌های بسته جهان است، بوده است و مردمی هم که در این محیط برای خواندن سرود سلام فرمانده گردهم جمع شده بودند همان بسیجیانی هستند که هر حادثه‌ای می‌شود اولین گروهی هستند که برای امدادرسانی و کمک به مردم خود را به محل حادثه می‌رسانند در حالی که همه مردم از محل حادثه گریزان هستند.

اجتماعات سرود سلام فرمانده را چه کسانی دنبال می‌کنند جز مردم حزب اللهی که در ایام کرونا لباس پرستاری پوشیده و در حالی که همه مردم در خانه‌های خود پناه گرفته بودند با ایثار جان خود به بیمارستان‌ها رفتند و به کمک کادر پزشکی شتافتند!؟ و یا کسانی که در حالیکه عموم مردم در نوروز 98 مشغول دید و بازدید و مسافرت بودند به آق قلا، گلستان، لرستان و اهواز رفتند و به کمک سیل زدگان شتافتند و در سال‌های قبل از آن همچون در زلزله کرمانشاه کمک حال و یاور مردم بودند!؟

متأسفانه آن چه سبب می‌شد ضدانقلاب سعی کند بر افکار عمومی سوار شود همین فراموشی و عمیق نشدن در مسائل است. چرا در این مسأله فکر نمی‌کنیم که بی‌بی‌سی، صدای آمریکا، منوتو و دیگر کانال‌های ماهواره‌ای که از تحریم‌های مردم ایران و تحریم کنندگان غذا و دارو برای ایران حمایت می‌کنند، الان باید دلسوز مردم شوند!؟ دلیل آن جز این است که در این بین راهی پیدا کرده‌اند که بتوانند به نظام ضربه وارد کنند.

اتفاقا در موضوع متروپل آبادان فردی مسئول مستقیم این حادثه بود که در دولت قبل که دولت بی تدبیر و ناامید اصلاح طلبان با ریاست جمهوری حسن روحانی بود، مدال افتخار کسب کرده و تشویق شده و در یک کلام از آن قماش بود، یعنی از جمله کسانی بود که بیشترین قرابت را در بین جامعه و مردم کشور به همین غربی داشت که الان برای ما اشک تمساح می‌ریزد.

مجوزهای احداث این مجموعه و میانبرهایی که برای عدم اجرای صحیح قوانین ساختمانی طی کرده است همه و همه در زمانی بوده که مسئولان در دولت و شهرداری آبادان اصلاح طلب و به عبارت صریح‌تر دارای تفکراتی برخلاف تفکرات مسئولان فعلی بوده‌اند. پس اگر قرار باشد مسئولی به خیانت متهم باشد این صفات به مسئولان گذشته برمی‌گردد نه مسئولان کنونی کشور. پس چرا عده‌ای تلاش می‌کنند این قضیه را مستمسک هجمه به مسئولان کنونی کشور کنند که هیچ ارتباطی به این مسأله نداشته‌اند. این همان دم خروسی است که از آستین ضدانقلاب و دشمنان ملت ایران بیرون زده است. سیدابراهیم رئیسی 9 ماه است رئیس جمهور ایران شده است اما از نظر بی‌بی‌سی مقصر این ماجرا است.

حادثه متروپل سبب ناراحتی و رنجش همه مردم شده است و این اوج رذالت و تبهکاری است که عده‌ای تلاش می‌کنند بر غم و ناراحتی مردم موج سواری کنند و چنین کسانی قطعاً تنها به اهداف خود فکر می‌کنند و برایشان اهمیتی ندارد سرنوشت حادثه دیدگان متروپل چه می‌شود.

دقیقاً مانند آن زمانی که مردم تا در اعتراض به وضع نابسامان اقتصادی اجتماعی تشکیل می‌دادند از موقعیت سوءاستفاده کرده از طریق لیدرهای میدانی خود آن را به آشوب تبدیل می‌کردند و فضای کشور را امنیتی کرده و در نهایت آن چیزی که دیده نمی‌شد و به فراموشی سپرده می‌شد مطالبات به حق مردم بود. خیانتی که ضدانقلاب در این سال‌ها به مردم کردند و اکنون در حادثه متروپل نیز آن را دنبال می‌کنند نباید از یاد برود.

امروز باید مردم با دست رد زدن به این گونه حاشیه سازی‌ها امکان تسریع در امدادرسانی و تصمیم گیری صحیح را به مسئولان داده تا کمترین خسارت مالی و جانی به مردم آبادان وارد شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: متروپل آبادان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۰۳۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاکتور اشتباه و شیطنت آمیز اصلاح طلبان در خصوص شرایط امید در جامعه/ آغاز کنش‌های انتخاباتی رادیکال‌ها پس از عملیات تحریم!

جریان اصلاحات در حالی به نقد ساختاری می پردازد که خود بخش اصلی از عاملیت و ترک فعل‌ها بوده است.

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل با نام «ویژه‌های مشرق» شما را در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم.

در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید

************

روزنامه‌های امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه در حالی چاپ و منتشر شد که خداحافظی با اقتصاد زیر زمینی، تولید زیر تیغ واردات یارانه ای، چالش ازسرگیری مذاکرات هسته‌ای و یک صندلی و چندین مدعی در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

برخی اصلاح طلبان در اقدامی مزورانه در حالی در رسانه های خود از تبدیل شدن امید در ایران به امری مناقشه آمیز سخن به میان می‌آورند که بررسی‌ها نشان می‌دهد ادعاهای آنان مبتنی بر پیمایش های دهه ۹۰ یعنی دولت مورد ائتلاف آنان می‌باشد.

آغاز این کنش‌ها با توییت سعید حجاریان تئورسین اصلاحات درباره «امید» در سیاست و جامعه آغاز شده است، روزنامه آرمان امروز نوشته است:

سعید حجاریان، تئوریسین و فعال سیاسی اصلاح طلب در توئیتی نوشت: به حفظ «امید» و نگه داشتن شعله شمع باور دارم ولی تؤامان «نقد» را شرط لازم هر گشایش و سخن ایجابی می‌دانم. این فعال سیاسی اصلاح طلب، اخیرا توئیتی منتشر کرده و در آن نوشته بود: «دولت سیزدهم و تفکر حاکم بر آن چماقی بود به بار شیشه مملکت؛ مسئله نرخ بنزین، «نور» حجاب و دیگر طرح ها و اقدام های در پیش هم ضربات مهلک تری هستند. تداوم این تفکر در دولت چهاردهم آخرین چماق است بر بار شیشه و دیگر چیزی باقی نخواهد ماند.

این روزنامه اصلاح‌طلب در ادامه نوشته است:

این سخنان وی با واکنشی را به همراه داشت که عنوان کرده بود دیگر بار شیشه‌ای نمانده که بخواهد حفظ شود. حجاریان در پاسخ به این نقد، توئیتی دیگر در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرد و در آن نوشت: منتقدی مجرب نقدی بر این پست نگاشته و بیان کرده اند: «چیزی باقی نخواهد ماند» گزاره ای آخرالزمانی است؛ یعنی چیزی متصور نیست که برای حفظ اصلاح اش تلاش کنیم. پاسخ اینجانب: به حفظ «امید» و نگه داشتن شعله شمع باور دارم ولی تؤامان «نقد» را شرط لازم هر گشایش و سخن ایجابی می‌دانم.

بررسی‌ها در این رابطه بیانگر آن است که اصلاح طلبان با طرح این ادعا که ساختار جامعه ایران فاقد توان تولید و بازتولید امید شده است، تاکید می کنند، ساختارهای اصلی و مسلط که در جامعه ایران جاری است فرصت عاملیت را از بخش عظیمی از جامعه خصوصا نخبگان سلب نموده و برعکس نومیدی را می‌گستراند.

اصلاح طلبان همچنین با تاکید بر بررسی تغییرات جامعه، ضرورت بررسی سویه ها، مولفه ها، خواسته ها، مطالبات، تصورها و رفتارهای فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی آن را مورد تاکید قرار داده و می کوشند وضعیت فعلی جامعه را «بی آینده»، «بی افق» و سراسر «تیره و تار» تصویر سازی کرده و از سوی دیگر نظام حکمرانی را مورد هجمه قرار دهند.

روزنامه اعتماد نیز در یادداشتی معنادار به پیمایش امید در جامعه پرداخته و می‌نویسد:

امید در ایران به امری مناقشه‌آمیز و پرابلماتیک و مساله اجتماعی مبدل شده است، امید در ساختار اجتماعی باید تولید ‌و بازتولید شود اکنون ساختار جامعه ایران فاقد توان تولید و بازتولید امید شده است، ساختارهای اصلی و مسلط که در جامعه ایران جاری است فرصت عاملیت را از بخش عظیمی از جامعه خصوصا نخبگان سلب نموده و برعکس نومیدی را می‌گستراند. در دهه اول هزاره سوم شاخص نیکبختی در ایران از صد کشور پنجاه و چهار بوده و اکنون به هفتاد تنزل یافته است.

در ادامه این یادداشت آمده است:

شوربختانه در پیمایش‌های متعدد ملی دیگری نیز تایید شده است، ازجمله در پیمایش ملی سرمایه اجتماعی (۱۳۹۵) که پنداشت‌های مردم در حوزه مولفه‌های سرمایه اجتماعی را ارزیابی نموده است، نشان می‌دهد که ۸۰درصد مردم درخصوص موفقیت نظام در حل مشکلات ارزیابی در حد کم و خیلی کم داشته‌اند و تنها یک درصد در حد زیاد و خیلی زیاد امید به توان نظام در حل مشکلات داشته‌اند. یا در شاخص ارزیابی نسبت به روند آینده جامعه در سه قلمرو رفاه، وحدت و همدلی و فقر یافته‌های امیدبخشی حاصل نشده است.

اصلاح طلبان با تاکید بر بررسی تغییرات جامعه، ضرورت بررسی سویه ها، مولفه ها، خواسته ها، مطالبات، تصورها و رفتارهای فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی آن را مورد تاکید قرار داده و می کوشند وضعیت فعلی جامعه را «بی آینده»، «بی افق» و سراسر «تیره و تار» تصویر سازی کرده و از سوی دیگر نظام حکمرانی را مورد هجمه قرار دهند.
اصلاح طلبان در حالی مدعی پیمایش ها در خصوص شرایط ناامیدی در جامعه هستند که این پیمایش ها در بازه زمانی ۳ دهه گذشته به ویژه دهه ۹۰ بوده که از قضا جریان اصلاحات خود بخش مهمی از سیاستگذاری و روند اجرایی کشور هم در دولت اصلاحات و هم به انحای دیگر در دولت روحانی بر عهده داشته است.

این موضوع زمانی اهمیت می یابد که در یابیم جریان اصلاحات در حالی به نقد ساختاری می پردازد که خود بخشی از این ساختار و شرایط مورد ادعای آنان در حقیقت بخشی از عاملیت و ترک فعل های آنان بوده است.

اصلاح طلبان همچنین بدون اشاره به کاستی ها و انتقادات وارده به دولت های مختلف در پیگیری برنامه های توسعه، معطل نگاه داشتن کشور به دلیل مذاکرات خارجی و ...بوده اند که حتی عالی ترین مقامات کشور نیز انتقاداتی به عدم پیشرفت در دهه ۹۰ مطرح کرده و نسبت به تعلل ها، کم عملی ها و بی عملی ها انتقاد کرده بودند. این در حالی است که این بخش از اصلاح طلبان تلاش دارند طی یک کنش سیاسی- رسانه ای اقدام به فاکتور کردن کم کاری ها به نام حاکمیت می باشند، هدف از این اقدام فضاسازی خاص برای حضور در عرصه انتخابات پس از تحریم آن است.

دیگر خبرها

  • حکمرانی رسانه را جدی بگیریم
  • مرغ آمریکایی‌ها غاز است!
  • خیز اصلاح طلبان رادیکال به سوی خیابان به بهانه طرح نور/ روزنامه آرمان ملی: مسئله مذاکره با آمریکا و حجاب باید حل شود!
  • انتقاد کم سابقه خبرگزاری دولت از مرکز پژوهش‌های مجلس
  • «بازی باطل معاندین» با حکم توماج صالحی؛ هیاهو بر سر هیچ
  • انتقاد تند جهره شاخص اصلاح‌طلبان از سوپر افراطی حزب‌اللهی دیروز!
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • رابط اصلاح‌طلبان با رهبری بعد از فوت هاشمی‌رفسنجانی چه کسی است؟
  • فاکتور اشتباه و شیطنت آمیز اصلاح طلبان در خصوص شرایط امید در جامعه/ آغاز کنش‌های انتخاباتی رادیکال‌ها پس از عملیات تحریم!
  • برخورد با مقصران حادثه استخر شهید هاشمی نژاد مشهد