Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، کاظم نظری در جریان بازدید از سالن‌های برگزاری جشنواره و نشست با سرپرستان گروه‌های نمایشی همدان افزود: گروه‌های تئاتری با دشواری یک محصول فرهنگی تولید می‌کنند و جشنواره‌ها فرصتی برای ارائه این آثار نمایشی است.

وی با تاکید بر اینکه نباید تئاتر شهرستان‌ها را دست کم گرفت اضافه کرد: تئاتر شهرستانها ویترین فرهنگی هر استان است و این آثار در کنار هم، ویترین فرهنگی کشور را تشکیل می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل هنرهای نمایشی کشور خاطرنشان کرد: هنرمندان نور چشم ما هستند و هر جای این مرزوبوم که مشغول به فعالیت باشند جایگاه ارزشمندی دارند.

نظری با تأکید بر اینکه جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با نام همدان عجین شده و در جهان شناخته شده و مورد توجه است، گفت: انتظار داریم جشنواره به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

وی از تئاتر کودک و نوجوان به عنوان یکی از مقوله‌های کلیدی در فرهنگ و هنر نام برد و گفت: اعتبارات مورد نیاز این حوزه را مدیریت کرده تا این جشنواره به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان هم در این دیدار از جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان به عنوان یک دیپلماسی فرهنگی یاد کرد.

مسعود ویژه با بیان اینکه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان همه ظرفیت خود را برای برگزاری شایسته این جشنواره به کار گرفته است، خاطرنشان کرد: همه سالن‌های اجرا، برای برگزاری جشنواره تجهیز و آماده شده‌اند.

وی تأکید کرد: دبیرخانه و کمیته‌های اجرایی جشنواره ۱۲خردادماه همزمان با میلاد با سعادت حضرت معصومه (س)، آغاز به کار می کند.

دبیر بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان نیز گفت: این جشنواره، جزو ۲۰ جشنواره برتر کودک و نوجوان در سطح جهان است که در بین نهادهای بین‌المللی مانند یونیسف و استیج جهانی از اهمیت بسزایی برخوردار است.

امیر مشهدی عباس خواستار حمایت و مشارکت استانداری همدان شد و افزود: زمان صحبت از جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، این جشنواره در بین هنرمندان به نام همدان شناخته می‌شود.

وی تصریح کرد: همه کودکان و نوجوانان این سرزمین باید از تئاتر بهره‌مند شوند همچنین همه نمایش‌های جشنواره به صورت VOD ضبط شده و برای ارائه در شهرستان‌های مختلف، در اختیار تلویزیون تئاتر قرار می‌گیرد.

مدیرامور جشنواره‌های اداره‌کل هنرهای نمایشی هم، از توجه به بحث کاهش آسیب‌های اجتماعی در این دوره از جشنواره خبر داد و گفت: در دوره بیست و هفتم علاوه بر بخش‌هایی که همیشه مطرح بوده در راستای گسترش دایره شرکت‌کنندگان و ایجاد امکان برای حضور هنرمندان دارای نیازهای خاص و هنرمندان فعال نمایش‌های ایرانی ۲ بخش هم به جشنواره اضافه شد.

مهدی حاجیان با تأکید بر کارکرد اجتماعی هنر و تئاتر، افزود: بخش ویژه نمایش‌های هنرمندان با نیازهای خاص و بخش نمایش‌های زیر ۱۸ سال در این راستا به جشنواره اضافه شده است.

وی توجه به نمایش‌های آیینی سنتی را از دیگر نکات مورد توجه در بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان برشمرد.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری همدان نیز گفت: همدان سابقه دیرینه‌ای در زمینه فرهنگ و هنر دارد و در زمینه برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری سرآمد است.

غلامرضا فریدونی اظهارداشت: نماینده ولی فقیه در استان و استاندار همدان، دغدغه‌های اساسی در حوزه کودک و نوجوان دارند و این مسأله در شورای فرهنگ عمومی استان همدان هم مورد تأکید ویژه قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه زیرساخت‌های برگزاری جشنواره در همدان فراهم است، گفت: این جشنواره‌ها می‌توانند ابراز مناسبی برای تربیت نسل کودک و نوجوان بر اساس فرهنگ اسلامی و ایرانی باشند.

بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، با هدف تقویت مهارت، رشد آگاهی و اعتماد به نفس فرزندان ایران زمین از طریق نمایش، از اول تا ششم تیرماه سال جاری با شعار «تئاتر، پرواز پروانه‌های خیال» در شهر تاریخی همدان برگزار می‌شود.

برچسب‌ها استان همدان سازمان سینمایی و امور سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جشنواره تئاتر کودک و نوجوان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان همدان سازمان سینمایی و امور سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان سازمان سینمایی و امور سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جشنواره تئاتر کودک و نوجوان جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزاری جشنواره استان همدان جشنواره ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۰۴۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی دوست من کتاب برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، عاطفه زارعی صبح سه‌شنبه با بیان اینکه استان همدان با توجه به ظرفیت‌های ادبی که دارد گهواره ادبیات کودک و نوجوان ایران به حساب می‌آید اظهار کرد: دومین دوره جشنواره ملی شعر و داستان کودک و نوجوان دوست من کتاب از آبان ماه سال ۱۴۰۱ آغاز شد و آثار بسیاری از سراسر استان‌های کشور به دبیرخانه رسید.

وی افزود: هیأت داوران این جشنواره از اساتید برجسته ادبیات کودکان و نوجوان چون مصطفی رحماندوست، محمدرضا یوسفی، افسانه شعبانژاد، بابک نیک طلب، غلامرضا بکتاش، حامد محقق، محمود پوروهاب تشکیل شده که از افتخارات ایران اسلامی به حساب می‌آیند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان تصریح کرد: آیین اختتامیه این جشنواره روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه ساعت ۱۰ صبح در محل سالن ابن سینا همدان واقع در بلوار مفتح با حضور برگزیدگان، علاقمندان و چهره‌های شاخص ادبی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه روز سه‌شنبه نیز دو کارگاه آموزشی شعر و داستان در محل کتابخانه مرکزی همدان برگزار می‌شود ادامه داد: کارگاه آموزشی شعر با حضور مصطفی رحماندوست، غلامرضا بکتاش و کمال شفیعی و کارگاه آموزشی داستان با حضور محمدرضا یوسفی، بهناز ضرابی‌زاده و مونا اسکندری ساعت ۱۵ روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

کد خبر 6093044

دیگر خبرها

  • اکران «اقیانوس پشت پنجره» به مناسبت روز ملی خلیج فارس
  • اختتامیه دومین جشنواره ملی «دوست من کتاب» در همدان
  • آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی دوست من کتاب برگزار می‌شود
  • همدان میزبان جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی می شود
  • شیراز میزبان جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور شد
  • به‌نشر با دست پر به نمایشگاه کتاب تهران می‌ رود / ارائه ۶۰۰ اثر پر فروش و جدید در نمایشگاه کتاب
  • دو انتصاب جدید در جشنواره اتقان
  • اثر نمایشی «۴۴۴» از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور راه یافت
  • برای تقویت میدان کتاب کودک و نوجوان چه باید کرد؟
  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری