Web Analytics Made Easy - Statcounter

پایگاه خبری جماران: از سال ۹۷ ارز ۴۲۰۰ موسوم به ارز جهانگیری آغاز و در ۱۴۰۱ نقطه پایان آن به دست سید ابراهیم رییسی زده شد. اما با وجود مخالفت‌های بسیاری از نمایندگان مجلس از حذف یک‌باره ارز و آزادسازی قیمت آرد دولت این قول را به مردم داد که قیمت نان افزایش پیدا نمی کند.

در این‌باره حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم و عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس به خبرنگار جماران گفت: ما از ابتدا با ارز ۴۲۰۰ جهانگیری مخالف بودیم و در کمیسیون تلفیق هم به این نظر بودیم که باید این ارز حذف شود و این پول به دست مردم برسد و در دراز مدت باید صرف انتقال آب شیرین از خزر، خلیج فارس و عمان به فلات مرکزی ایران شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما باید خودمان به جای واردکننده به صادرکننده تبدیل شویم.



نانواهایی کیسه آرد ۳۴ هزار تومانی را ۶۰۰ هزار تومان می‌فروختند  

 وی ادامه داد: دولت باید بتواند جلوی کسانی که تاجر نبودند و در اصل آقازاده‌ها و وابستگانی بودند که در طول  سال بهره بردند و همچنین جلوی روسای اتحادیه‌ها مخصوصا آرد و کسانی که چندین نانوایی را دارند را بگیرند. شما فرض کنید یک نانوا، نانوایی دو نانه دارد و دو ۵۰۰ کیسه نان می‌گیرد که کیسه‌ای ۳۴ هزار تومان و اگر بخواهد آزاد بفروشد ۶۰۰ تومان است اگر از ۱۰۰۰ کیسه ۳۰۰ کیسه بفروشد به ۱۸۰ میلیون می‌رسد. چه کسی گفته نانوای کلاس پنجمی یا دیپلمه این طور کار کند؟! ما باید جلوی این‌ها را بگیریم و این ظلم به ملت است. اگر ما جلوی این مسائل را بگیریم و ظرف یکی دو سال مشکل را حل و ملت را توجیه و پول‌مان را صرف آب شیرین کنیم-مثلا به فولاد اصفهان بگوییم حق استفاده از آب شرب را ندارد خودت آب شیرین منتقل کن و پساب آن را به کشاورزان بده- این قبیل مسائل قابل حل است. شما فرض کنید از چابهار تا قم ۲۰ ساعت کویر است؛ در حالی که بهترین خاک را دارد. باید برای این‌ها فکر شود.



تصمیمات سخت در نهایت شیرین است  

نوروزی در پاسخ به سوالی در خصوص تصمیمات سخت رییس رییس جمهورکه چند روز قبل به آن اشاره کرد، گفت: صحبت‌های آقای رییسی مبنی بر تصمیمات سخت، مواردی از قبیل همین مسائل است؛ این تصمیمات سخت در نهایت شیرین است. مثل کسی است که سرطان دارد؛ بله حضور در اتاق عمل و جراحی سخت است؛ اما بعد از یک ماه فرد شروع می کند به دویدن ما هم باید به دولت وقت بدهیم تا بتوانند بر اوضاع مسلط شوند.

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا حذف ارز 4200 تومانی ارز جهانگیری افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا تصمیمات سخت هزار تومان آب شیرین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۰۴۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باهنر: مجلس باید حداقل دو فراکسیون اقلیت و اکثریت داشته باشد /ضرورت ندارد تمام تصمیمات مجلس جناحی باشد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدرضا باهنر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ، درباره اولویت کاری مجلس دوازدهم، گفت: پیگیری برنامه هفتم توسعه مهمترین اولویت مجلس آینده است و مقام معظم رهبری هم سیاست‌های کلی آن را ابلاغ کردند.

وی در گفتگو با ایرنا افزود: ناگفته نماند که مجلس یازدهم برای اتمام برنامه هفتم توسعه تلاش کرد و تقریبا آماده است تا مجلس دوازدهم آن را پیگیری کند. از طرفی برنامه هفتم توسعه برای رسیدن به اهدافش نیاز به حکمرانی خردمندانه دارد. برنامه‌ای که سه محور دارد. نخست رشد اقتصادی که متوسط باید ۸ درصد شود و دوم: تک رقمی شدن تورم. حداکثر بعد از ۵ سال باید به عدد تک رقمی دست یابیم و سوم: در ضریب جیینی ما، تفاوت در آمد دهک اول با دهم باید کاهش پیدا کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: اگر مجلس دوازدهم این سه نکته را ساماندهی کند، در واقع به اصلی ترین وظیفه خود عمل کرده است.

باهنر درباره آرایش سیاسی در مجلس آینده نیز گفت: مجلس باید حداقل دو فراکسیون اقلیت و اکثریت داشته باشد. فراکسیون اکثریت هم باید زمینه را برای رقابت فراکسیون اقلیت فراهم کند.

همچنین تصمیمات مجلس بالای ۸۰ دردصد غیر جناحی است و ضرورت ندارد تمام تصمیمات مجلس جناحی باشد؛ اختلاف و رقابت‌های جناحی سرجای خود اما هدف باید در جهت کمک به دولت مستقر باشد تا کارها پیش برود.

وی تصریح کرد: متاسفانه بعضی مواقع، مجلس رقابت‌های جناحی خود را در همه بخش‌ها توسعه می‌دهد در حالی که این رقابت‌ها اصلا ضرورت ندارد. مجالس مستقر باید از دولت مستقر حمایت کنند و دولت هم باید با مجلس همراهی کند و قرار نیست قوا برعلیه همدیگر باشند.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری تصریح کرد: این تعامل است که کشور را در مسیر توسعه قرار می‌دهد و اگر قرار باشد رقابت‌های غیر ضرور و تخریبی وارد میدان شود، کار متوقف و زیان‌ها زیاد می‌شود. به همین جهت تعامل باید جزو برنامه‌های اصلی دولت و مجلس باشد و بعد از پایان رقابت‌ها باید رفاقت و همگرایی حاکم باشد.

به گزارش ایرنا، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد و از میان کاندیداهای حاضر در عرصه رقابت ۲۴۵ نفر به مجلس راه یافتند و سرنوشت ۴۵ کرسی باقی مانده در دور دوم انتخابات که در ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود، روشن خواهد شد.

طبق اعلام وزارت کشور تعداد رأی صحیح مأخوذه در حوزه انتخابیه تهران ۱ میلیون و ۵۶۹ هزار و ۸۵۷ رأی بود از بین نامزدها تعداد ۱۴ نفر به طور مستقیم وارد مجلس شدند و ۳۲ نفر دیگر نیز به مرحله دوم انتخابات راه یافتند که برای تصدی ۱۶ کرسی باقی مانده بهارستان در ۲۱ اردیبهشت به رقابت خواهند پرداخت.

آخرین جلسه مجلس یازدهم ۲ خرداد تشکیل و مراسم افتتاحیه مجلس شورای اسلامی در دوره دوازدهم، ۷ خرداد ماه با حضور مسئولان کشوری و لشکری و با پیام مقام معظم رهبری برگزار می‌شود.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900146

دیگر خبرها

  • باهنر: مجلس باید حداقل دو فراکسیون اقلیت و اکثریت داشته باشد /ضرورت ندارد تمام تصمیمات مجلس جناحی باشد
  • تامین نیاز آبی ۴ شهر و ۳۷ روستا در بستک
  • پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه انتقال آب از بندرچارک به بستک و جناح
  • برد شیرین پاریزه ر کردستان
  • تصمیمات لاهه تاثیری بر رفتار اسرائیل ندارد
  • نتانیاهو: تصمیمات لاهه تاثیری بر رفتار اسرائیل ندارد
  • تصمیمات نادرست در وزارت کار، چرا دستمزد ۱۴۰۳ اصلاح نمی شود؟!
  • عابدینی: برند معنوی باشگاه پرسپولیس را فروختند/ با اهدای ۵ درصد سهام به پیشکسوتان شق‌القمر می‌کنند
  • کمک ۳ میلیاردی شورای شهر قزوین برای بازسازی مهد قرآن کریم
  • پیگیری ،مشکلات تردد اهالی روستای رباط قره بیل