Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری کیودو، این دو بر اهمیت حفظ نظم بین المللی مبتنی بر حاکمیت قانون تاکید کردند و کیشیدا مخالفت شدید خود را نسبت به تلاش های یکجانبه برای تغییر وضعیت موجود در دریای شرق و جنوب چین ابراز کرد.

نخست وزیر ژاپن همچنین درصدد جلب حمایت مالزی برای تحقق یک منطقه آزاد و باز هند – اقیانوسیه بر آمد، چشم اندازی که ژاپن و آمریکا برای مقابله با نفوذ رو به رشد چین در منطقه ترویج می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پاسخ نیز اسماعیل صبری ابراز امیدواری کرد که دو کشور مالزی و ژاپن شراکت راهبردی شان را تحکیم بخشند.

در جریان مذاکرات مقام های ژاپن و مالزی همچنین نگرانی ها از آزمایش های اخیر موشکی در کره شمالی مورد بحث طرفین قرار گرفت و درخواست ها برای همکاری توکیو و کوالالامپور برای کاهش انتشار گاز کربن مطرح شد.

با توجه به اینکه سال جاری شصت و پنجمین سالگرد تاسیس مناسبات دیپلماتیک بین ژاپن و مالزی است، رهبران دو کشور توافق کردند ارتباطات دو جانبه را در حوزه های مختلفی از جمله جوانان و مبادلات ورزشی و همکاری در صنعت هوانوردی تقویت کنند.

برچسب‌ها مالزی ژاپن بحران اوکراین پروندهٔ خبری جنگ در اوکراین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مالزی ژاپن بحران اوکراین مالزی ژاپن بحران اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۰۴۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشورهای آفریقایی

مدیر امور بین‌الملل سازمان غذا و دارو گفت: بیش از ۲۰ کشور آفریقایی در اجلاس اقتصادی تجاری ایران و آفریقا شرکت کردند که می‌تواند زمینه همکاری بیشتر در حوزه صادرات محصولات سلامت محور به این کشورها باشد.

به گزارش ایسنا، دکتر حمیدرضا اینانلو عنوان کرد: ۲۰ کشور آفریقایی و ۲۰۰ تاجر در اجلاس اخیر اقتصادی تجاری ایران و آفریقا حضور داشتند که با توجه به ظرفیت‌های صنعتی بالای کشورمان زمینه همکاری با آنان مورد بحث و گفت و گو قرار گرفته و بررسی شد.

وی با بیان توانمندی‌های ایران در عرصه سلامت گفت: ایران با توجه به پشتوانه بومی‌سازی که در حوزه صنعت دارو و تجهیزات پزشکی داشته است، می‌تواند توانمندی خود را به کشورهای دیگر ارائه دهد، همچنین در مورد خدماتی که برای تجهیز بیمارستان و بیمارستان سازی لازم است، آمادگی داریم که به کشورهای افریقایی کمک کنیم و این مراکز را با صد در صد تجهیزات پزشکی به مرحله بهره‌برداری برسانیم.

به گفته وی، زمینه همکاری در مورد انتقال تکنولوژی و مشاوره صنعت دارو و تجهیزات پزشکی نیز با توسعه روابط با این کشورها امکان پذیر است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اسلامی: به دنبال خلق فناوری در حوزه انرژی اتمی هستیم
  • خسارت به ۳۵۰ خانواده در جریان بارش‌های اخیر
  • واکنش نتانیاهو: به شروط حماس برای آتش‌بس
  • مرکز ملی مغز با هدف گسترش خدمات در زمینه علوم شناختی راه‌اندازی می‌شود
  • همکاری ژاپن در بخش انرژی و آب افغانستان
  • ایران می‌تواند توانمندی خود در حوزه صنعت دارو را به کشورهای دیگر ارائه دهد
  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشورهای آفریقایی
  • سایه مستدام جنگ بر اروپای مدعی دیپلماسی
  • توافق ایران و عربستان در زمینه تسهیل صدور روادید تجاری
  • ظرفیت صادرات دارو و تجهیزات به ۲۰ کشور آفریقایی