Web Analytics Made Easy - Statcounter

سلیمی گفت: دو ماه از سال گذشته و وزیر کار هم در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی تعلل می کنند در حالی که فشار اقتصادی سنگینی بر روی بازنشستگان قرار دارد و دولت باید سریعا تصمیمی قاطع، جدی و به نفع بازنشستگان اتخاذ کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ علیرغم مشخص شدن دریافتی کارگران شاغل در سال ۱۴۰۱ در جلسه نوزدهم اسفندماه سال گذشته شورایعالی کار اما با گذشت بیش از دوماه از سال هنوز تکلیف افزایش مستمری بازنشستگان کارگری مشخص نشده و چهار میلیون بازنشسته کارگری در سراسر کشور کماکان چشم انتظارند صدور احکام حقوقی جدید خود هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میزان افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی طبق مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون سازمان تامین اجتماعی به میزان ۵۷.۴ درصد برای حداقل‌بگیران و ۳۸درصد بعلاوه مبلغ ثابت ۵۱۵ هزار تومان برای سایر سطوح ۷ اردیبهشت ماه توسط هیئت امنای سازمان تصویب و در تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه به هیات دولت ارسال گردیده است اما با گذشت قریب یکماه به گفته وزرای کار و اقتصاد این موضوع همچنان در نوبت طرح در هیئت وزیران قرار دارد.

تعلل دولت در افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی به مصلحت نیست

حجت السلام علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دیارآفتاب، در رابطه با طولانی شدن فرآیند تأیید مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در هیئت دولت گفت: دولت باید هرچه سریعتر تصمیم بگیرد و امروز و فردا کردن دولت در این رابطه به مصلحت نیست، فشار اقتصادی سنگینی بر روی بازنشستگان قرار دارد و باید مشکلات این قشر را درک کنیم.

این عضو هیئت رئیسه مجلس تأکید کرد: الان دو ماه از سال گذشته و آقای وزیر کار هم در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی تعلل می کنند لذا دولت باید سریعا تصمیمی قاطع، جدی و به نفع بازنشستگان اتخاذ کند.

سلیمی خاطرنشان کرد: خرج کرد و هزینه یک بازنشسته نسبت به یک جوان بسیار بیشتر است و امروز نباید کاری کنیم که بازنشستگان با وجود هزینه‌های مضاعفی که دارند آسیب ببینند.

نماینده دلیجان و محلات در ادامه افزود: تامین اجتماعی در هر ماه ۱۲ هزار میلیارد تومان کسری بودجه دارد و این بلایی است که دولت آقای روحانی بر سر این سازمان آورده و این خرابه را تحویل داده است، در حال حاضر دولت ۵۰۰ هزار میلیارد بدهی به تامین اجتماعی دارد که البته از دولت‌های قبل روی هم مانده که اگر همین مقدار زمان خودش سرمایه گذاری شده بود امروز مشکلات بازنشستگان کمتر بود و به راحتی می‌توانست حقوق‌ها را پوشش دهد.

به گزارش دیار آفتاب؛ تعیین مقادیر افزایش سنواتی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی حسب روال مرسوم و مؤکد هر ساله و باید با پیروی از مصوبات شورای عالی کار و توجه به مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون تأمین اجتماعی مشخص شود اما تاکنون میزان این افزایش به طور رسمی اعلام و ابلاغ نشده است.

افزایش مستمری بازنشستگان کارگری باید پس از پس از مشخص شدن دستمزد هر سال در شورای عالی کار به پیشنهاد هیات امنای سازمان تامین اجتماعی به دولت ارائه شود و تنها پس از تصویب در دولت، قابلیت اجرا دارد.

با این حال بیش از ۳.۵ میلیون بازنشسته کارگری در سراسر کشور که حدود ۶۰ درصد از این جامعه حداقل‌بگیر هستند همچنان چشم انتظارند تا دولت هر چه سریعتر با رفع موانع مصبوبه افزایش مستمری ۱۴۰۱ را تأیید و ابلاغ کند ضمن اینکه این قشر خواستار توجه سازمان تأمین اجتماعی به افزایش سایر آیتم های حقوقی و کمک هزینه ها در احکام بازنشستگان و اجرای عادلانه متناسب سازی حقوق ها در سال جاری هستند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی تامین اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۰۴۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم ۶۰ هزار میلیاردی اصفهان در مولدسازی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان، مولدسازی دارایی‌های دولت را یکی از سیاست‌های اقتصادی کنونی ومتولید آن را اداره‌های اقتصاد و دارایی در استان‌ها دانست و گفت: مولدسازی دارایی‌های دولت بهترین شیوه تامین مالی غیر تورمی و غیر رکودی در شرایط کنونی است.
ناصر یارمحمدیان افزود: بر اساس لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ برای نخستین بار منابع حاصل از واگذاری دارایی‌های مازاد دولت به عنوان درآمد‌های استانی در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: تامین بیش از ۴۰۰ هزار میلیارد ریال از این محل در کشور پیش بینی شده که سهم استان اصفهان نزدیک به ۶۰ هزار میلیارد ریال است.
وی ابراز امیدواری کرد که با همت و تلاش همکاران و مسوولان دستگاه‌های اجرایی استان بتوانیم این سهم را در استان محقق کنیم و مازاد درآمد هم بوجود آوریم.

طرح مُولدسازی دارایی‌های دولت در جلسه شصت و هفتم شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا بررسی شد که بر اساس آن دولت باید اموال بلا استفاده، رها شده یا اموالی که ارزش افزوده و بهره‌وری پایینی دارد، و استفاده مطلوبی از آنها نمی‌شود را شناسایی و بهینه‌سازی کند.

دیگر خبرها

  • خبر جدید سازمان تامین اجتماعی درباره افزایش مستمری بازنشستگان/ حقوق‌ها قرار است چه تغییری کند؟
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • ارتباط سازمان تامین اجتماعی با اصناف دوسویه بوده است
  • پرداخت ۷۲۴ میلیاردی مستمری تامین اجتماعی آران و بیدگل
  • جدول اضافه حقوق‌ بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و لشکری و کشوری
  • قزوین قعرنشین جدول تامین بارش استان‌ها
  • لزوم جبران تأخیر ایجاد شده در اجرای سیاست‌های تامین اجتماعی
  • سهم ۶۰ هزار میلیاردی اصفهان در مولدسازی
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / همسان‌سازی یا افزایش حقوق کدامیک مهم‌ترند؟
  • افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در ۱۴۰۳ کی اعمال می‌شود؟