Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز شنبه در نشست با سران طوایف و تیره ها، نخبگان و معتمدین ایل بزرگ قشقایی برای هم اندیشی در راستای تبیین برنامه های عشایری افزود: جامعه عشایری نماد شجاعت، دیانت، پاکی، تلاش، خدمت و  مظهر مبارزه با استعمار و استکبار هستند.

وی اظهار کرد: عشایر در همه برهه های زمانی یار و یاور نظام بوده‌اند و بویژه در این شرایط تحریم در زمینه اقتصادی نیز تلاش جدی برای خدمت به مردم داشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صفایی بوشهری یادآور شد: نام‌های بزرگی از عشایر در تاریخ ایران مشاهده می‌شود اما ایل قشقایی جایگاه ویژه ای دارد و به عنوان ستاره پرفروغ و بی غروبی در تاریخ عشایر ایران شناخته شده و می‌درخشد.

امام جمعه بوشهر گفت: ایل قشقایی در سپهر تاریخ ایران به عنوان ایل با فرهنگ با روحیه و رویه مقاومت در مقابل استبداد و استعمار و یک جمعیت بسیار با غیرت در عرصه‌های مختلف هستند.

صفایی بوشهری از حرکت بزرگ ایل قشقایی در جریان فتنه ۸۸ و پیمانی که با رهبر معظم انقلاب بستند یاد کرد و گفت: این اقدام عشایر نشان از بصیرت، ولایتمداری و مجاهدت عشایر دارد و ثابت کردند که همیشه و در هر شرایطی بسیجی وار در خدمت نظام هستند.

مسئول سازمان بسیج عشایر استان بوشهر گفت: در زمان حاضر ۳۰ هزار نفر از عشایرساکن و کوچ‌رو ایلی و قبیله ای از ایل بزرگ قشقایی در قالب ۶هزار و ۱۲۵ خانوار از طوایف ترک زبان فارسیمدان، عمله، دره شوری، کشکولی و شش بلوکی هفت ماه از سال در شهرستان‌های دیلم، گناوه، دشتستان، دشتی، بوشهر، دیر و جم از توابع استان بوشهر حضور دارند.

سرگرد رضا حیدری راد افزود: عشایر استان بوشهر از همان روزهای اول پیروزی انقلاب اسلامی و بعد از آن نیز با شروع جنگ تحمیلی با عضویت در گروه‌های مردمی به کمک انقلاب و نظام اسلامی برخاستند و با مزدوران داخلی و بیگانگان خارجی شجاعانه پیکار کردند.

وی اظهار داشت: با توجه به نبود قشر بسیج عشایری در استان بوشهر، این عشایر بر حسب مناطق ییلاقی خود اقدام به عضویت در سپاه‌های عشایری استان‌های فارس، کهگیلویه و بویراحمد و اصفهان کردند که این عضویت تاکنون نیز ادامه دارد.

حیدری راد بیان کرد: فعالیت سازمان بسیج عشایر استان بوشهر از سال ۹۹ آغاز شده و در زمان حاضر چهار هزار نفر در قالب گردان‌های بیت المقدس، پایگاه‌های مقاومت و گروه‌های جهادی سازماندهی شده و امید است این جمعیت به ۵۰۰ هزا رنفر دراین استان افزایش یابد.

مسئول بسیج عشایر استان بوشهر در باره نقش عشایر در تأمین امنیت پایدار گفت: عشایر این استان با توجه به حضور در مراتع و کوهستان‌های صعب‌العبور و مرتفع و مسلح بودن به سلاح‌های دفاعی واگذارشده نقش بی‌بدیلی در پدافند غیرعامل و ایجاد امنیت پایدار در این استان ایفا می‌کنند.

وی ادامه داد: عشایر ۲ درصد جمعیت کشور را دارا هستند اما پنج درصد شهدای کشور مربوط به عشایر هستند و این نشان می‌دهد عشایر متعهد و پایبند به نظام جمهوری اسلامی هستند.

حیدری راد اضافه کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده ۱۸ خرداد امسال یادواره شهدای عشایر در استان بوشهر برگزار می شود.

برچسب‌ها بوشهر جامعه عشایری ایل قشقایی امام جمعه بوشهر غلامعلی صفایی بوشهری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر جامعه عشایری ایل قشقایی بوشهر جامعه عشایری ایل قشقایی امام جمعه بوشهر غلامعلی صفایی بوشهری عشایر استان بوشهر صفایی بوشهری بسیج عشایر ایل قشقایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۰۵۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر عرصه بین‌الملل به واسطه اقتدار جمهوری اسلامی ایران

امام جمعه شهرکرد با شاره به عملیات طوفان‌الاقصی و عملیات وعده صادق، گفت: امروز عرصه بین‌الملل تغییرات سریعی کرده که اقتدار جمهوری اسلامی ایران، این تغییرات دنیا را ایجاد کرده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد، اظهار داشت: باید مسئولان توجه ویژه‌تری به ورزش زورخانه‌ای داشته باشند، در شهرکرد تنها یک زورخانه وجود دارد که آن هم مشکلات قابل توجهی دارد که امید است زورخانه جدیدی شکل گیرد.

وی همچنین به روز شوراها اشاره کرد و گفت: توجه به شوراها از مسائل بسیار مهم است چرا که شوراها، کمک کننده و نیازمند حمایت هستند‌. شوراها باید مطالبات را به درستی بیان و با واقع گرایی مسائل را به مسئولین منتقل کنند تا مشکلات مردم کاهش یابند. 

امام جمعه شهرکرد با اشاره به هفته معلم و تبریک این ایام، گفت: معلم به عنوان یک الگوی تمام عیار، موثر و مفید برای جامعه است‌. خوشبختانه فرهنگیان کشور به خوبی در صحنه هستند اما جهت دهی علمی و فکری، ایمانی و شکل دادن آینده سازان ما به دست معلمین است.

نکونام با تاکید بر اینکه ائمه جمعه باید حرف دل مردم را بیان کنند، افزود: پایگاه نماز جمعه مردمی بوده و سخن اصلی در این پایگاه‌ها، درد مردم است. مواضع امام جمعه از مواضع رهبر اسلامی گرفته می‌شود و باید خط و مشی رهبری را داشته باشد. 

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به روز کار و کارگر، مطرح کرد: انتظار کارگران این است که مسئولین صدای آنها را بشنوند. کارگر و محیط کار باید نشاط داشته تا بتواند موثر باشد و جهش تولید محقق شود. رسانه‌ها و مطبوعات هم باید کمک کنند و مطالبات را منعکس کنند.

نکونام در پایان با بیان اینکه امروز در عرصه بین‌الملل شاهد تغییر سریعی هستیم، خاطرنشان کرد: بعد از وقایع طوفان الاقصی و قدرت نمایی یمنی‌ها و مکمل آنها عملیات وعده صادق، افکار و نگاه جهانی تغییر پیدا کرده و اقتدار جمهوری اسلامی ایران، این تغییرات را در دنیا ایجاد کرده است.

انتهای پیام/7540

دیگر خبرها

  • اقتدار جمهوری اسلامی تکیه گاهی برای آزادی خواهان جهان است
  • خدمات بسیار خوبی به عشایر تنگستان ارائه شد
  • خاتمی: بازی با ایران بازی با دم شیر است / عملیات وعده صادق نشان داد که دوران موشک پایان نیافته است
  • تغییر عرصه بین‌الملل به واسطه اقتدار جمهوری اسلامی ایران
  • دعوت امام جمعه ایلام از نخبگان برای ارتقاء فرهنگ کار
  • تأکید امام‌جمعه سمنان بر آموزش معلمان جدید‌الورود
  • تسهیلات بانکی به سمت رونق تولید هدایت شود
  • به زور کسی را به بهشت نخواهیم برد اما در برابر این ناهنجاری ایستاده‌ایم
  • بازی با ایران بازی با دم‌ شیر است/به‌زور کسی را بهشت نخواهیم برد اما مقابل ناهنجاری ایستاده‌ایم
  • امام جمعه تهران خطاب به متدینین: انگ زدن به یکدیگر مصلحت نیست