Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-27@22:04:54 GMT

کانادا؛ حکم حبس ابد بدون امکان عفو ممنوع شد

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۰۵۱۶۴

کانادا؛ حکم حبس ابد بدون امکان عفو ممنوع شد


به گزارش تابناک، شفقنا به نقل از گاردین نوشت: دادگاه عالی کانادا اعلام کرد از این پس دادن حکم حبس ابد بدون امکان بهره‌مندی از عفو، ممنوع است. این موضوع به دستکم ۱۲ قاتل که به حبس ابد محکوم شده‌اند امیدواری زیادی برای آزادی داده است.

همه قاتلانی که طبق قانون سال ۲۰۱۱ به حبس ابد بدون آزادی مشروط محکوم شده اند، اکنون پس از گذراندن ۲۵ سال حبس، فرصت آزادی خواهند داشت، زیرا دادگاه عالی کانادا به اتفاق آرا، سخت ترین مجازات این کشور را لغو کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادگاه عالی حکم داده که محکوم کردن قاتلان، از جمله تروریست ها، به حبس ابد مجازاتی ظالمانه و غیرعادی است،

این حکم در مورد الکساندر بیسونت صادر شد که شش نمازگزار مسلمان را در مسجدی در شهر کبک در سال ۲۰۱۷ کشت. او اکنون پس از ۲۵ سال خدمت، واجد شرایط آزادی مشروط خواهد بود. همینطور الک میناسیان که در سال ۲۰۱۸ میلادی ۱۰ نفر را در خیابان یونگ تورنتو در یک خودروی ون کشت و صدور حکمش تا تصمیم دادگاه عالی به تعویق افتاد.

گفتنی است این حکم دادگاه عالی انتقادات گسترده‌ای را در سرتاسر کانادا سبب شده چرا که متقدان می‌گویند آزادی قاتلان از زندان جان مردم را به خطر انداخته و باعث تحریک دیگران به انجام قتل می‌شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آبله میمونی متروپل آبادان پارچین سامانه یکپارچه فروش خودرو حسن صیاد خدایی کانادا حبس ابد الکساندر بیسونت الک میناسیان آبله میمونی متروپل آبادان پارچین سامانه یکپارچه فروش خودرو حسن صیاد خدایی دادگاه عالی حبس ابد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۰۵۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات حکم اعدام توماج صالحی ؛ احتمال تبدیل به حبس طول المدت

دادگاه توماج صالحی را به اتهام افساد فی الارض به اعدام و مجازات‌های تکمیلی محکوم کرده است.

به گزارش میزان، مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: حکم (اعدام توماج صالحی) بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است.

دادگاه توماج صالحی را به اتهام افساد فی الارض به اعدام و مجازات‌های تکمیلی محکوم کرده است.

در همین‌باره مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: این حکم بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است.

براساس حکم صادره از سوی دادگاه، به دلیل اظهار ندامت و پشیمانی و همکاری متهم، دادگاه وی را مستحق تخفیف دانسته به همین جهت در صورت فرجام خواهی احتمالی متهم و وکلای او و در صورت تایید حکم اعدام در دیوان عالی کشور، موضوع تخفیف مجازات در کمیسیون عفو و بخشودگی بررسی خواهد شد.

گفتنی است در صورت موافقت کمیسیون عفو و بخشودگی با تخفیف مجازات و طی همه فرایند قانونی، حکم توماج صالحی با یک درجه تخفیف به حبس طول المدت تبدیل و مجازات‌های تکمیلی در مورد متهم اجرا خواهد شد.

قابل ذکر است سایر اتهامات این متهم نیز در حال رسیدگی قضایی است

دیگر خبرها

  • هرنوع قرارداد رهن و اجاره با اتباع خارجی غیرمجاز ممنوع است
  • امکان ارسال پیوست بدون اینترنت در واتس‌اپ
  • کنعانی تحریم‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • کنعانی تحریم‌های سه‌کشور آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • انتقاد برنی سندرز از اظهارات نتانیاهو در محکوم کردن اعتراضات دانشگاهی در آمریکا
  • جزییات تازه حکم توماج صالحی؛ تخفیف اعدام، حبس طویل‌المدت است
  • جزییات حکم اعدام توماج صالحی؛ احتمال عفو و تخفیف
  • جزییات حکم اعدام توماج صالحی ؛ احتمال تبدیل به حبس طول المدت
  • جریمه نقدی یک میلیاردی برای واحد تولیدی متخلف
  • یک میلیارد و یکصد میلیون ریال جریمه نقدی برای واحد تولیدی متخلف