Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@17:15:20 GMT

تخصيص ارز 4200 توماني؛ از اول اشتباه بود

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۰۵۱۷۱

خبرگزاری آریا-عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: دیگر نمی‌توانیم راه ارز 4200 تومانی را ادامه دهیم و این راهی بوده که اشتباه شروع شده است و از هر جایی برگردیم به نفع کشور و ملت است و ما باید مسئولیت آن را بپذیریم و نگوییم آقای رئیس‌جمهور شروع کرده و خودش باید پاسخگو باشد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خبرگزاری صدا وسیما، آقای احمد امیر آبادی فراهانی در گفتگو با شبکه یک سیما با اشاره به فراز‌هایی از سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار نمایندگان مجلس برخی زوایای عملکرد و تکالیف نمایندگان مجلس در حوزه انقلابی ماندن و حرکت جهادی را تبیین کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


متن گفتگوی یاد شده به این شرح است:
سوال: دوستان من فراز‌هایی را انتخاب کردند و همه فراز‌ها قابل تأمل است، ولی فراز‌هایی را دوستانم انتخاب کردند که بخشی از آن‌ها را بازخوانی کنیم. تاکید رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس بر انقلابی ماندن و حرکت به سوی آرمان‌ها برای حل مشکلات، دنبال حل مسائل اساسی کشور باشید. هر بار رهبر معظم انقلاب این را تاکید می‌کنند آقای دکتر، مسائل اساسی کشور چه چیز‌هایی است؟
پاسخ: الان اگر بخواهیم مسائل اساسی کشور را بشماریم، بحث اقتصاد مسئله بسیار مهمی است و معیشت مردم و دیدید که چندین سال است رهبر معظم انقلاب عناوین سال‌ها را به عنوان مسائل اقتصادی نامگذاری می‌کنند و بر همین اساس به نظر می‌رسد یکی از مسائل اساسی کشور بحث‌های معیشت مردم، اقتصاد، حمایت از تولید و بحث اشتغال است که مجلس در حقیقت در طول این دو سال گذشته روی این موضوع بسیار توجه داشته است. من یادم نمی‌رود روز‌های اول مجلس که ما داشتیم طرح‌های نمایندگان را در هیئت رئیسه بررسی می‌کردیم که در دستور کار مجلس قرار دهیم اکثر طرح‌هایی که به عنوان طرح‌های مهم مورد ارزیابی هیئت رئیسه قرار گرفت و بنا شد در دستور اولویت مجلس قرار بگیرد طرح‌های اقتصادی بود و به نظر می‌رسد از جمله مسائل اساسی کشور مسائلی است که مرتبط با زندگی مردم و رفاه مردم و مشکلاتی است که الان مردم گریبانگیر آن هستند و مجلس در این دوسال به دور از حاشیه سعی کرد به مسائل اساسی کشور بپردازد. شما ببینید در طول این مدت بحث مسکن، قانون بسیار مهمی در این موضوع نوشته شد، چون در اولین دیداری که رهبری معظم انقلاب مسئله اقتصاد، فرهنگ و مسئله اجتماعی را تاکید داشتند، حتی در مسئله فرهنگی و اجتماعی هم بحث قانون جوانی جمعیت بود که مجلس به آن توجه کرد و یا در رابطه با مسائل دانش‌بنیان‌ها، قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و همچنین مسئله کسب و کار افراد و تسریع در صدور مجوز‌ها که ما قانون سیاست‌های اصل 44 و خود واگذاری‌ها را تسهیل کردیم و در موضوع مسائل اساسی کشور به نظر می‌رسد مجلس در این دو سال ورود خوبی داشته است. البته اتفاقی که می‌افتد این است که نمایندگان با مردم ارتباط تنگاتنگ دارند و هر سه هفته یکبار، یک هفته در حوزه‌های انتخابی هستند و چهارشنبه ظهر که معمولا مجلس کارش تمام می‌شود خیلی از نماینده‌ها به حوزه‌های انتخابی خود می‌روند و تا شنبه آنجا هستند و خیلی از مشکلات مردم را لمس می‌کنند و قطعا مشکلات ریز و درشتی که در حوزه‌های انتخابیه وجود دارد شاید مربوط به دستگاه‌های اجرایی است، ولی نمایندگان وقتی آن‌ها را می‌بینند باید پیگیری کنند و مشکلات مردم را دنبال کنند تا حل شود.
سوال: شما اشاره فرمودید مسئله اقتصادی، اما با توجه به فرمایشات بعدی که رهبر انقلاب توقع کار جهادی و مدیریت انقلابی دارند فکر می‌کنم یک سری از مسائل است بحث جمعیت، دانش بنیان و یک سری مسائل دیگر که واقعاً کار شبانه روزی می‌طلبد. فراز بعدی سخنانشان اینکه در همه مسائل با مجاهدت، از خودگذشتگی، عزم راسخ و ابتکار عمل می‌توان پیروز شد.
پاسخ: ما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی وقتی به این مسئله توجه داشتیم یعنی از خودگذشتگی داشتیم عزم راسخ داشتیم، ابتکار عمل داشتیم و روحیه جهادی و انقلابی داشتیم در آن صحنه‌ها و در آن جبهه‌ها پیروز شدیم. در مسائلی مانند مسائل موشکی چرا ما اینقدر موفق هستیم؟ چون یک روحیه جهادی و انقلابی وجود دارد و این روحیه باعث شده است که کار‌ها شبانه روز با ابتکار عمل و عقلانیت و فکر جلو رود و پیروزی و اخلاص در این کار‌ها است، اما بعضی جا‌ها موفق نبودیم. مثلاً در بعضی مسائل مانند اختلاس‌ها و خودرو که مطرح می‌شود شما می‌بینید که واقعا آن روحیه وجود ندارد و یا در بانک‌ها شما می‌بینید خیلی موفق نبودیم در سیستم بانکداری، چون آنجا هم متاسفانه این روحیه ورود پیدا نکرد و در رسیدگی به مناطق محروم هم بخشی موفق بودیم و گروه‌های جهادی و نیرو‌های مردمی و حتی سازمان‌هایی مانند جهاد سازندگی تشکیل شد با آن روحیهکه در این حوزه هم موفق بودیم. بنابر این با حرکت انقلابی و جهادی همیشه نشان داده شده است که خیلی کار‌ها را می‌شود انجام داد و پیشرفت کرد و موفق بود.
سوال: از خود گذشتگی که رهبر معظم انقلاب مدنظرشان بوده است و در مورد نمایندگان مجلس بازگو کردند فکر می‌کنید مصداق آن برای شما نمایندگان محترم چیست؟
پاسخ: به نظر من مباحثی که رهبری معظم انقلاب فرمودند، مسئله ساده زیستی و اینکه یک نماینده مجلس وقتی نماینده می‌شود خودش را از مردم جدا نکند. خیلی از مسائل و مباحث مباح که برای خیلی‌ها مباح است شاید برای نمایندگان مجلس مباح نباشد یعنی دنبال ثروت اندوزی رفتن مباح نباشد و خیلی جا‌ها کسی که یک مسئولیت دارد باید از یک سری چیز‌ها بگذرد، چون الگوی جامعه است و مردم توجه می‌کنند و در زندگی شخصی شان هم باید توجه داشته باشند و تا نماینده مجلس شدیم سعی نکنیم خدایی نکرده محل زندگی را تغییر دهیم و اگر از جنوب شهر رأی اوردیم زندگی را به شمال شهر نبریم و در همان منطقه‌ای که رأی آوردیم بمانیم و این‌ها مسئله‌ای است که باید از خود گذشتگی نشان داد.
سوال: «شعار‌ها و آرمان‌های انقلابی درمان درد‌های کشور است.» رهبر معظم انقلاب بار‌ها تاکید می‌کنند آرمان انقلاب را اگر سرلوحه قرار دهیم می‌توانیم پیچ‌های سخت تاریخی را طی کنیم.
پاسخ: جا‌هایی که شعار‌های انقلاب را در حقیقت تبدیل به برنامه کردیم و عمل کردیم به آن‌ها مانند مبارزه با فساد، مبارزه با تجمل گرایی و ساده زیستی و رسیدن به قله‌های بلندی که ملت ایران در بدو پیروزی انقلاب به دنبال آن بوده و هستند، این‌ها را وقتی به برنامه تبدیل می‌کنیم و عملیاتی می‌کنیم قطعاً اینجا‌ها موفق بودیم و جا‌هایی که از آرمان‌های انقلاب فاصله گرفتیم موفقیتی نداشتیم یعنی آنچه که امام راحل در بدو پیروزی انقلاب آرمان‌های انقلاب را ترسیم کردند و بعد هم رهبر معظم انقلاب بار‌ها به آن‌ها تاکید داشتند. واقعا موقعی که آن‌ها را عمل کرده و توجه داشتیم بسیار موفق بوده ایم و بسیاری از درد‌هایی که جامعه داشته است، شما نگاه کنید در مسئله تبعیض و فاصله طبقاتی شما می‌بینید که جا‌هایی که از آرمان‌های انقلاب دور شدیم فاصله طبقاتی را می‌بینید.
سوال: «انقلابی ماندن، مشکل‌تر از انقلابی بودن است.»
پاسخ: در همه جای دنیا این اتفاق افتاده است. وقتی افراد جمع می‌شوند و تصمیم می‌گیرند و انقلابی اتفاق می‌افتد خیلی افراد از اینکه انقلاب کرده‌اند پشیمان می‌شوند و از دستاوردی که داشته اند منحرف می‌شوند و این ماندن بر سر اصول و اعتقاداتی که شروع کردید خیلی سخت‌تر است از اصل کار و به همین جهت در فرمایشی که رهبری داشتند، اگر کسی بتواند با روحیه انقلابی کار را ادامه دهد و بتواند خدمت به مردم کند مقداری کار سخت‌تر است و به این جهت است که انقلابی بودن همیشه مشکل‌تر از انقلابی ماندن است.
سوال: قبل از اینکه رهبر انقلاب در مورد انقلابی ماندن این فرمایش را بکنند گفته بودند موقعی که من این مجلس را مجلس انقلابی خطاب کردم خیلی‌ها خرده گرفتند و گفتند که اینگونه نیست و شما نباید اینگونه در مورد مجلس می‌گفتید. این انقلابی ماندن همان طور که شما در مورد از خودگذشتگی نمایندگان مجلس گفتید، انقلابی ماندن برای نمایندگان محترم مجلس چه مصادیقی می‌تواند داشته باشد؟
پاسخ: من الان چند دوره است با مجالس بودم و انصافا نمایندگان این دوره از لحاظ ساده‌زیستی، ما الان نماینده مجلسی داریم که ناهاری که در مجلس می‌خورند پول آن را می‌دهند. اگر مهمانی به مجلس می‌آورند پول آن را می‌دهند. ما الان نماینده داریم که کتباً به مالی مجلس نوشته است که همان حقوق سال اول را به من پرداخت کنید و حاضر نشده است این ده درصد به حقوقش اضافه شود و ما در مجالس قبلی نداشتیم و اگر داشتیم خبر دار نشدیم، اما اینجا تعداد قابل توجه است که ما خبردار شدیم و به نظر می‌رسد واقعا جوان‌های انقلابی خیلی خوبی در این مجلس حضور پیدا کرده‌اند و افراد با تجربه خیلی خوبی هم حضور پیدا کرده‌اند.
سوال: بخشی از آن می‌تواند نمایش باشد که حقوق من را اضافه نکنید و یا یارانه به من تعلق نگیرد؟
پاسخ: ببینید اگر این‌ها بیایند مثلاً علنا به مردم اعلام کنند شاید حالت ریاکاری باشد، اما وقتی کسی مطلع نیست اگر ما هم مطلع هستیم شاید خیلی از نمایندگان از این کار مطلع نیستند و خودش و خدای خودش می‌داند و وقتی این اتفاق می‌افتد ارزش دارد و به نظر می‌رسد همین مطالبی که رهبری معظم انقلاب فرمودند در رابطه با انقلابی ماندن یعنی شاخصه‌های انقلابی به عنوان مثال بحث مسئولیت پذیری که مسئله مهمی است. ببینید الان بحث اصلاحات اقتصادی که دولت شروع کرده است مجلس باید مسئولیت آن را بپذیرد و من نماینده مجلس نباید بگویم که بیندازیم گردن دولت، چون دفعه بعد می‌خواهم رای بیاورم و این درست نیست و باید بایستیم و بگوییم مردم این کاری که دولت شروع کرده است به نفع شما و جامعه و کشور است. ما مشکلات را در مسائل اقتصادی داریم و دیگر نمی‌توانیم این راه ارز 4200 تومانی را ادامه دهیم و این راهی بوده است که اشتباه شروع شده است. اگر از هر جایی برگردیم به نفع کشور و ملت است و ما باید مسئولیت آن را بپذیریم و نگوییم آقای رئیس‌جمهور شروع کرده است و خودش باید پاسخگو باشد. نه، این درست نیست و یکی از تاکیداتی که مقام معظم رهبری داشتند دربحث انقلابی بودن، همین مسئله مسئولیت پذیری بوده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تخصیص ارز رهبر معظم انقلاب مسائل اساسی کشور آرمان های انقلاب نمایندگان مجلس انقلابی ماندن نظر می رسد نماینده مجلس شروع کرده آرمان ها فراز ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۰۵۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار نمایندگان استان تهران به وزیر کشور

سید علی یزدی خواه نماینده مردم، تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی از تدوین نامه‌ای خطاب به وزیر کشور خبر داد که در آن به تصمیمات برای تقسیمات جدیدی کشوری و تعرض به یکپارچگی شهرستان ری اعتراض شده است.

آنگونه که ایلنا روایت کرده، متن این نامه که به امضای جمعی از نمایندگان تهران رسیده به شرح ذیل است:

جناب آقای دکتر وحیدی

وزیر محترم کشور

سلام علیکم؛

با صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ص)؛ همانگونه که استحضار دارید، ملک ری یکی از کهن ترین شهرهای جهان با قدمت بیش از ۸ هزار سال بوده و شیخ البلاد و عروس جهان اسلام با هویت تاریخی، تمدنی و مذهبی خود با تعبیر زیبای رهبر فرزانه انقلاب به عنوان قبله تهران معرفی گردیده است.

پیرو اخبار واصله در خصوص طرح تشکیل استان های تهران غربی و شرقی، تاکید می گردد طرح مذکور به هیچ وجه نباید منجر به جابجایی محدوده جغرافیایی فعلی شهرستان ری و بخش های پنجگانه ... ری گردد.

هرگونه تغییر و جابجایی در محدوده سیاسی کنونی، علاوه بر صدمه به هویت و تاریخ این شهرستان، خسارات جبران ناپذیری بر سرمایه های مادی و معنوی مردم ولایت مدار شهرستان ری وارد و موجبات اعتراض شدید اهالی و ساکنین را فراهم می آورد.

لذا تقاضامند است دستور فرمائید از هرگونه تغییر و جابجایی در محدوده جغرافیایی شهرستان ری احتراز و قبله تهران بدون کوچکترین خدشه و به صورت یکپارچه در حریم حرم حضرت عبدالعظیم (ع) حفظ گردد و جزیی از استان تهران مرکزی باقی بماند.

بدیهی است با توجه به مطالبات مردمی جهت تحقق این مهم، از همه اختیارات و ظرفیت های قانونی مجمع نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی استفاده خواهد گردید.

tags # مجلس سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • مجلس بعدی باید ریل‌گذاری درستی برای دولت ایجاد کنند
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد
  • معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود
  • هنرمند انقلابی در راستای توحید الهی گام برمی دارد
  • هشدار نمایندگان استان تهران به وزیر کشور
  • نمایندگان مجلس دوازدهم «یقه‌گیری» نخواهند کرد
  • شاهد «یقه‌گیری» نمایندگان مجلس دوازدهم نخواهیم بود
  • تخصیص ۱۰۳ میلیارد تومانی به محور گردشگری وفاق دیر
  • نماینده مجلس : موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • حسینی: نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم در مجموع انقلابی هستند + فیلم