Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، افشین خدامی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه یک درباره اهداف اجرای طرح‌های پسماند در منطقه گفت: اداره پسماند منطقه یک  ۲۴ غرفه بازیافت را به منظور فرهنگسازی و استفاده مجدد از وسایل دور ریختنی و غیر قابل استفاده ایجاد کرده است.

خدامی در ادامه به اجرای پویش جمع آوری خشکاله در غرفه‌های اداره پسماند شهرداری منطقه یک اشاره کرد و افزود: این طرح نیز با هدف حذف پسماندهای تر از چرخه زباله‌های خانگی و کاهش اثرات زیست محیطی دوریخت‌ها کلید خورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته او اجرای این طرح گام دیگری برای به مشارکت گرفتن شهروندان در مبادله خشکاله(پسماند خشک شده میوه و سبزیجات) در ۲۴ غرفه بازیافت و  گلماند است:«در اردیبهشت امسال حدود ۲۷ کیلو خشکاله جمع آوری شده است.»

معاون شهردار منطقه افزود: اجرای طرح خشکاله و آموزش مراحل آن به شهروندان می‌تواند عادت‌های نادرست مربوط به بازیافت را تغییر دهد، در حال حاضر این خشکاله‌ها از پسماند میوه‌های شهروندان تهیه می‌شود و پسماند میوه‌های خشک برای تامین خوراک دام و طیور به هر یک از ۲۴ غرفه فعال در منطقه تحویل داده می‌شود. پوست میوه‌ها و ساقه‌های سبزی‌ها -که بخش عمده ای از زباله‌های شهری را تشکیل می‌دهند- زباله نیستند و با مدیریت صحیح می‌توان آنها را به خشکاله تبدیل کرد. علاوه بر این می‌توان پوست سخت بادام، گردو و پوست تخم مرغ را به کود تبدیل  و  از آب‌های زیر زمینی و خاک پاک محافظت کرد.

کد خبر 679538 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها پسماند دامداری میوه و تره بار مدیریت شهری

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: پسماند دامداری میوه و تره بار مدیریت شهری ۲۴ غرفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۰۵۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بوی نامتبوع پسماند در منطقه آرادکوه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، ایجاد دریاچه شیرابه ، ناشی از زباله های تر ، منشا اصلی بوی نامتبوع است . مسئولان مرکز پردازش آرادکوه سال قبل اعلام کرده بودند که دریاچه شیرابه برای همیشه جمع اوری شده است .

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • معضل بیرون گذاشتن زباله خارج از ساعات تعیین‌شده در قم
  • اجرای طرح ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در سنندج
  • وعده شهردار سنندج برای ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش ‌
  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان
  • اجرای پویش کاشی حرم در لرستان
  • بوی نامتبوع پسماند در منطقه آرادکوه
  • شاه‌کلید حل مسائل منطقه، دست ایران
  • اجرای پویش «پای کار ایرانیم»در پایتخت
  • ۱۲ درصد زباله شهروندان قمی در روز جمع‌آوری می‌شود
  • شاه‌کلید حل مسائل منطقه،دست ایران