Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهیه‌کننده مسابقه تلویزیونی «تهمتن» از احتمال تعطیلی این برنامه خبر داد و نسبت به از بین رفتن ۲۰ میلیارد تومان هزینه بیت‌المال ابراز نگرانی کرد.

به گزارش ایران اکونومیست، تهمتن که سال گذشته روی آنتن شبکه نسیم رفت و این شب‌ها پخش آن ادامه دارد، مسابقه‌ای است که ورزشکاران برای نمایش قدرت بدنی و هوش خود به رقابت می‌پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسابقه با اجرای بهداد سلیمی و آیدین ختایی روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه از شبکه نسیم پخش می‌شود.

تهیه‌کننده مسابقه تهمتن درباره شایعه توقف ساخت این مسابقه به ایران اکونومیست گفت: با توجه به شرایط پیش آمده احتمال ساخته نشدن فصل دوم این مسابقه وجود دارد.

رضا نصیری افزود: ما سالن اجرای مسابقه تهمتن را از مجموعه شهر آفتاب شهرداری به مدت یک سال اجاره کردیم و مدیرعامل وقت به ما قول تمدید سه تا پنج سال را داد که منوط به اجاره‌نامه جدید بود. بعد از آن آغاز به ساخت دکور کردیم که حدود ۱۱ ماه طول کشید و سپس ضبط تهمتن آغاز شد. آبان سال گذشته و با پایان قرارداد، تقاضای تمدید کردیم. مدیرعامل وقت، طبق توافق قبلی گفت که باید کارشناس رسمی دادگستری دوباره سالن را قیمت‌گذاری کند. با آمدن مدیرعامل جدید به ما گفته شد که باید سالن برای برگزاری نمایشگاه تحویل داده شود و هر چه صحبت کردیم مورد موافقت قرار نگرفت.

وی با اشاره به هزینه بالای دکور و از بین رفتن آنها به دلیل جابه‌جایی اظهارداشت: حدود ۲۰ میلیارد تومان هزینه دکور شده است و آسیب رسیدن به آنها برای بیرون بردن از سالن باعث از بین رفتن دکور و هدر رفتن بیت‌المال می‌شود.

نصیری در پاسخ به این سوال که چرا سراغ سالنی دیگر نمی‌روید، گفت: سازه‌های مسابقه بزرگ است و ارتفاع تمام شده آنها به ۱۲ متر می‌رسد. همچنین طول سالنی که برای این مسابقه نیاز هست، پنج هزار مترمربع است. بنابراین نتوانستیم سالن مناسبی پیدا کنیم.

تهیه‌کننده مسابقه تهمتن درباره وضعیت متقاضیان فصل بعدی گفت: وقتی مقدمات ساخت این مسابقه را آغاز کردیم، بیش از ۲۰۰ ورزشکار برای راستی‌آزمایی حضور یافتند اما اکنون بیش از ۱۰ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند. سوال آنها این است که تکلیف ما چه می‌شود؟

 

 

وی افزود: با دوستان در شهرداری بسیار مذاکره کردیم و حتی پیشنهاد دادیم اجاره بالا برود اما متأسفانه مورد موافقت قرار نگرفت. سؤال ما از دوستان این بود که حدود یک سال و هشت ماه که تهمتن در شهر آفتاب ضبط می‌شود کلاً دو نمایشگاه آن هم در سالن‌های دیگر برگزار شده است. بر این اساس چرا شهرداری این‌گونه به ماجرا نگاه نمی‌کند که ما کار فرهنگی انجام می‌دهیم؟ به نظرم مسابقه تهمتن مثل یک نمایشگاه فرهنگی است که ورزشکاران و خانواده آنان از مناطق مختلف در آن شرکت می‌کنند. ورزشکارانی از شهرها و روستاهای کم‌بضاعت در این برنامه حضور دارند و تهمتن فرصتی برای بروز استعداد آنان است.

تهیه‌کننده تهمتن درباره بازخوردهای این مسابقه گفت: هر برنامه‌ای با آزمون‌ و خطا مسیر خود را پیدا می‌کند. خوشبختانه تهمتن خیلی زود توانست مخاطب هدف خود را به دست آورد و ۱۰ هزار تقاضا برای حضور در فصل دوم نشانه‌ای از این موفقیت است.

نصیری بیان کرد: ما مسابقه‌ای بر اساس الگوی خارجی یعنی  Titan Games ساخته‌ایم که محصول سال ۲۰۱۹ -۲۰۲۰ است. با این‌حال تهمتن حتی با مقیاس ۲۵ درصد بزرگ‌تر ساخته شده و کشور دیگری هنوز چنین مسابقه‌ای تولید نکرده است. تهمتن، بومی‌سازی شده و خانواده‌محور است. برای ما مسائل اخلاقی، انسجام خانواده و مرام پهلوانی از توان بدنی ورزشکاران مهم‌تر است و نتیجه‌ای که مدنظر بود، به دست آمده است اما فراموش نکنیم لازمه حصول هر اتفاق خوب استمرار است.

وی افزود: این مسابقه خاستگاهی برای جوان‌هایی است که اکثر آنان در مناطق محروم زندگی می‌کنند و امکانی برای عرضه توانایی خود ندارند. متأسفانه این فرصت در حال از دست رفتن است. 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: شبکه نسیم ، شهرداری تهران ، اختصاصی ایرنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: شبکه نسیم شهرداری تهران اختصاصی ایرنا مسابقه تهمتن تهیه کننده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۰۵۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم همکاری فرمانداران برای رفع موانع تحقق حداکثری حدنگاری استان کرمان

ایسنا/کرمان مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان در همایش فرمانداران با اشاره به فرادستگاهی بودن حدنگاری و وجود موانع متعدد، بر نقش محوری فرمانداران در رفع موانع حدنگاری تاکید و خواستار ورود جدی به این حوزه شد.

سیدمهدی هاشمی ۹ اردیبهشت ماه در همایش فرمانداران استان کرمان اظهار کرد: هویت‌بخشی به اراضی و املاک به نحوی که هیچ نقطه‌ای از کشور فاقد سند مالکیت حدنگار نباشد، حکم قانون جامع حدنگار و مورد تاکید جدی مقام معظم رهبری و سران قواست چرا که فاقد حدنگاری بودن بخشی از اراضی تبعات حقوقی، اقتصادی و اجتماعی فراوانی در پی داشته و همچنین تثبیت مالکیت‌ها نقش ویژه‌ای در آمایش سرزمینی و مدیریت صحیح زمین دارد.

وی افزود: علی‌رغم تلاش شبانه‌روزی مجموعه ثبت اسناد و املاک استان کرمان در راستای تثبیت مالکیت اشخاص حقیقی و حقوقی و صدور ۹۹.۷ درصد از اراضی ملی استان، در بخش صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی، شهری و روستایی و دستگاه‌های دولتی، بخشی از کار بر زمین مانده که متقاضی‌محور بودن و فرادستگاهی بودن حدنگاری عوامل عمده این مسئله هستند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان با اشاره به فراهم شدن امکان ارائه خدمات غیرحضوری و بر پایه هوش مصنوعی در سایه توسعه حدنگاری و صدور اسناد رسمی گفت: بیش از ۹۰ درصد خدمات ثبتی به صورت الکترونیک انجام می‌شود و در حوزه استعلامات نیز به دلیل ایجاد دفتر الکترونیک در اسناد تک‌برگ، ۸۱ درصد استعلامات دادگاه‌ها و سایر مراجع ذی‌صلاح به صورت آنی و توسط هوش مصنوعی پاسخ داده می‌شود.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه صدور اسناد مالکیت، منوط به درخواست مالکین است، اطلاع‌رسانی و اقدامات تبیینی جهت آگاهی‌بخشی به وجوه مثبت سند مالکیت صورت گرفته و شاهد استقبال خوبی از سوی مردم بوده‌ایم اما در این مسیر، بعضی موانع در مسیر حدنگاری وجود دارد که امیدواریم فرمانداران به عنوان فرماندهان قرارگاه حدنگاری شهرستان‌ها، در جهت رفع موانع همکاری کنند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان با اشاره به نقش حدنگاری اراضی کشاورزی در تامین امنیت غذایی و شعار سال، به اولویت صدور اسناد اراضی کشاورزی در سال جاری اشاره و اضافه کرد: از مجموع ۵۴۳ هزار هکتار از اراضی تداخلی استان، تا کنون نسبت به ۲۱۱ هزار هکتار رفع تداخل صورت گرفته و برای برداشتن بار مالی تهیه نقشه از دوش کشاورزان استان، در سال گذشته برای ۱۰۰ هزار از اراضی زراعی قرارداد نقشه‌برداری منعقد شده و برای باقیمانده اراضی نیز اعتبار ویژه‌ای برای استان کرمان از سوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نظر گرفته شده است.

هاشمی همچنین با اشاره به وجود مشکلات ثبتی قدیمی و سابقه‌دار در برخی شهرستان‌ها گفت: در راستای تاکیدات رئیس قوه قضائیه مقرر شد کمیته حل معضلات ثبتی با هدف شناسایی مشکلات ثبتی، در اداره کل ثبت اسناد و املاک استان تشکیل شود تا پس از شناسایی و احصاء معضلات ثبتی ریشه‌دار که حل آن نیازمند هم‌افزایی چندین دستگاه است، موارد حسب مورد در شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان و یا شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان کرمان جهت اتخاذ راهکار مطرح شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نورپردازی المان‌های شهری شیراز با رنگ آبی در روز جهانی اتیسم
  • دیگر بهانه‌ای برای بیمه نکردن کارگران ساختمانی وجود ندارد
  • گلایه مدیر کل برای استفاده نکردن نهادها از صندوق ملی محیط‌زیست
  • مصاف سوم شهرداری گرگان و مهرام؛ شنبه ۱۵ اردیبهشت
  • خرده‌فروشی مواد مخدر معضلی جدی در کنارک
  • خریداری ۳ سری دستگاه سیستم برودتی پیش سرد، ویژه کشتارگاه دام
  • تکمیل پارکینگ محله چهل اختران قم
  • حل گره‌های ترافیکی شهرکرد، دغدغه شورای ششم است
  • لزوم همکاری فرمانداران برای رفع موانع تحقق حداکثری حدنگاری استان کرمان
  • جریمه تاوان ثبت نکردن موادبهداشتی فروشگاه مواد غذایی در کرمانشاه