Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از انجام مراقبت‌های سندرمیک در مرزهای خوزستان برای پیشگیری از شیوع آبله میمونی خبر داد.

به گزارش قدس انلاین، دکتر سید محمد علوی  با بیان اینکه آبله میمونی یک بیماری ویروسی مشترک انسان و حیوان است که از حیوان به انسان منتقل می‌شود، اظهار کرد: این بیماری جدید و نوظهور نیست و سابقه آن به ۵۰ سال قبل برمی‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
آبله میمونی یک بیماری بسیار شدید نیست و بیشتر در میمون‌ها و جوندگان به ویژه سنجاب‌ها وجود دارد و از آن‌ها به انسان‌ها منتقل می‌شود. وی افزود: آبله میمونی بیماری نادر و خود محدود شونده‌ای است یعنی خود به خود بهبود می‌یابد اما در موارد شدید، ۳ تا ۶ درصد مرگ و میر دارد. علوی با اشاره به راه‌های انتقال این بیماری گفت: آبله میمونی از طریق تماس پوستی با زخم و ترشحات پوستی بیماران، تنفس و قطرات تنفسی و مصرف گوشت نیمه پخته یا خام حیوان آلوده منتقل می‌شود. وی بیان کرد: بروز علائم بیماری پس از حدود یک هفته نهفتگی با تب، سردرد، دردهای عضلانی و تورم غدد لنفاوی آغاز می‌شود و در مرحله دوم با استقرار ضایعات پوستی تاولی بروز می‌کند.   معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه تاکنون موردی از ابتلا به آبله میمونی در استان خوزستان و کشور مشاهده نشده است، گفت: تاکنون تنها یک مورد مشکوک به آبله میمونی در ایذه داشتیم که پس از بررسی‌ها مشخص شد، این فرد به آبله مرغان مبتلا است. وی با اشاره به انجام مراقبت‌ها برای پیشگیری از شیوع آبله میمون بیان کرد: از قبل از مطرح شدن بیماری آبله میمونی، مراقبت‌های سندرمیک در مورد ۱۵ بیماری از جمله بیماری‌های تب‌دار و بثورات پوستی در مرزهای استان خوزستان انجام می‌شد. وی تصریح کرد: در صورتی که مورد مشکوکی مشاهده شود، آزمایش انجام و نمونه به انستیتو پاستور تهران ارسال می‌شود و از ورود افراد مشکوک و مبتلا به این بیماری به کشور جلوگیری می‌شود. انتهای پیام منبع: ایسنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: آبله میمون خوزستان تست آبله میمونی مراقبت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۰۵۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا مدارس خوزستان تعطیل شدند ؟

به گزاش پارس نیوز ، با اعلام کارگروه اضطرار آلودگی هوای خوزستان، مدارس و دانشگاه‌های نوبت عصر برخی شهرستان‌های اهواز، باوی، حمیدیه، دشت آزادگان، هویزه، شوش، کرخه و کارون به صورت غیرحضوری انجام می‌شود.

 فعالیت آموزشی تمامی مدارس در این شهرستان‌ها بر روی سامانه شاد انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • چرا مدارس خوزستان تعطیل شدند ؟
  • اظهارات جدید وزیر کشور درباره دیوار کشی در استان سیستان و بلوچستان
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • کاهش ۵۰ درصدی نقاط حادثه‌خیز استان خوزستان
  • بیشترین فروش فراورده‌های نفتی کرمانشاه در مرز پرویزخان انجام شده است
  • پیشگیری از بیماری‌های احتمالی بعد از سیل چابهار
  • واکسیناسیون بیش از ۴۰۰۰ رأس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره
  • دستور مهم رئیسی؛ تخصیص ۳میلیون یورو برای دیوارکشی مرزهای ایران | اعلام جزئیات جدید از انسداد مرزها؛ اولویت‌ با کدام مرزهاست؟
  • مرکز جامع پیشگیری ، کنترل و بیماریهای غیر واگیر  در مرکز خدمات جامع سلامت گلها راه اندازی شد
  • درمان خانگی آبله مرغان + بهترین دارو برای از بین بردن جای جوش