Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت دفاع روسیه اسنادی را منتشر کرد که نشان می‌دهد کارشناسان آمریکایی شماری از متخصصان اوکراینی را در زمینه شیوه تعامل با گسترش بیماری آبله آموزش دادند.

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، «ایگور کریلوف» مدیر یگان حفاظت از تشعشعات شیمیایی و بیولوژیکی نیرو‌های مسلح روسیه گفت: آمریکا معتقد است علت بیماری آبله، یک عامل بیولوژیک است که برای استفاده نظامی اولویت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او درخصوص این موضوع گفت: در عملیات ویژه نظامی (در اوکراین) به اسنادی دست یافتیم که ثابت می‌کند کارشناسان آمریکایی برخی متخصصان اوکراینی را در زمینه تعامل با شیوع آبله آموزش داده اند. توجه پنتاگون به این بیماری واگیر، تصادفی نیست.

بازگشت بیماری آبله یک فاجعه جهانی برای همه بشریت خواهد بود. چرا که در مقایسه با همه گیری کووید ۱۹، قدرت کشندگی عامل ایجاد این بیماری، ۱۰ برابر است. وزارت دفاع آمریکا در سال ۲۰۰۳ برنامه‌ای برای واکسیناسیون آبله تهیه کرد که به موجب آن باید همه نظامیان آمریکایی واکسینه می‌شدند. همچنین طبق این برنامه واکسینه کارکنان دیپلماتیک و پزشکان اجباری بود. این نشان می‌دهد که آمریکا عامل ایجاد آبله را اولویتی برای استفاده نظامی می‌داند.

شایان ذکر است وزارت دفاع روسیه پیش از این اعلام کرد ویروس آبله میمون از نیجریه؛ جایی که ۴ آزمایشگاه بیولوژیکی آمریکا فعالیت دارد، شروع به شیوع کرد. ایگور کریلوف، در این خصوص نیز تاکید کرد پنتاگون دستور کار بر روی نقشه برداری از عوامل بیماری زای خطرناک در خاک اوکراین را صادر کرده است.

در پی عملیات نظامی روسیه علیه اوکراین «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد اسنادی نشان می‌دهند در آزمایشگاه‌های بیولوژیکی که در اوکراین ایجاد و از سوی آمریکا تأمین مالی شده‌اند، آزمایش‌هایی با نمونه‌هایی از ویروس کرونای خفاش انجام شده است. هدف از این کار و سایر مطالعات بیولوژیکی با بودجه پنتاگون در اوکراین، ایجاد مکانیزمی برای گسترش مخفیانه پاتوژن‌های مرگبار بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سلاح بیولوژیک تحولات اوکراین آبله میمون وزارت دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۰۵۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون بیش از ۴۰۰۰ رأس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره

ایسنا/ایلام رئیس دامپزشکی شهرستان بدره از انجام واکسیناسیون ۴ هزار و ۶۲۵ راس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره طی اردوی جهادی خبر داد.

آبله گوسفند و بز یک بیماری ویروسی عفونی نشخوارکننده کوچک است. این بیماری با شدت متوسط در گله‌های داشتی در مناطق اندمیک دیده شده اما عموما در بره و بزغاله که به تازگی به دنیا آمده‌اند کشنده است. ضرر اقتصادی ناشی از کاهش تولید شیر، آسیب به تولید چرم و چشم و دیگر ضررهای تولیدی از جمله‌ی آن است. همچنین این بیماری خرید و فروش دام سبک را کاهش داده و باعث کاهش زاد و ولد و جمعیت در آن مناطق می‌شوند.

«بهمن محمدی» به ایسنا اظهار کرد: رزمایش جهادی دامپزشکی طی فروردین ماه در منطقه زرانگوش بدره برگزار شده است.

وی گفت: در این طرح چهار هزار و ۶۲۵  راس دام علیه بیماری آبله گوسفندی، ۴۰۰ راس علیه بیماری آبله بزی، ۷۴۳ رأس علیه بیماری بروسلوز بز و بزغاله واکسینه شده‌اند.

رئیس دامپزشکی بدره تصریح کرد: مشاوره‌های بهداشتی و معاینه رایگان در دام‌های بازدید شده انجام  گرفته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وضعیت میدان جنگ در اوکراین بدتر می‌شود
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین در سه منطقه/ اعزام خلبانان اوکراینی به فرانسه برای آموزش جنگنده اف-۱۶
  • کمبود شدید سرباز در اوکراین/ ارسال مهمات غربی چاره کار نیست
  • واکسیناسیون بیش از ۴۰۰۰ رأس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره
  • نبردی که تکلیف پیروز جنگ در شرق اوکراین را مشخص می‌کند/ چاسیویار؛ شهری که کلید دونباس را به کرملین تقدیم می‌کند +نقشه و تصاویر
  • روزنامه‌ای آلمانی دلیل امتناع اوکراین از صلح با روسیه را فاش کرد
  • آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند
  • نظامیان فرانسوی کنار اوکراین علیه روسیه می‌جنگند
  • آماده‌ایم اوکراینی‌ها را برای خدمت نظامی به کشورشان بازگردانیم