Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@06:10:54 GMT

تراکتور نانويي در راه بازار

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۰۵۹۲۸

خبرگزاری آریا-دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو از تفاهم‌نامه همکاری بین این ستاد و گروه تراکتورسازان خبر داد و گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده، به‌زودی تراکتورسازی به‌عنوان الگوی فناوری نانو کشور در عرصه صنعتی تبدیل خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو؛ دکتر سعید سرکار در مراسم امضای همکاری بین ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و گروه تراکتورسازان اظهار داشت: «بر اساس مذاکرات صورت‌گرفته با تراکتورسازی، به‌زودی 100 نمونه از قطعات تراکتور با استفاده از ظرفیت‌های فناوری نانو موجود در کشور تولید و بر روی محصولات این گروه صنعتی استفاده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»
وی از برنامه‌ریزی 6ماهه برای تولید یک درصد از کل قطعات تراکتور با کمک فناوری نانو خبر داد و افزود: «بر اساس هماهنگی بین طرفین در این مدت 100 مورد از 3 هزار قطعه مورداستفاده در یک محصول کامل تراکتور که به عبارتی شامل یک درصد از مجموعه کل قطعات تراکتور است با فناوری نانو تولید می‌شود.»
دکتر سرکار اضافه کرد: «در حال حاضر دانشمندان حوزه نانو از 100 قطعه مورد اشاره به دانش فنی تولید 30 قطعه به روش نانو دست یافته‌اند که به‌عنوان محصولات تجاری قابل‌عرضه و استفاده بر روی محصولات تولیدی تراکتورسازی است که این امر حکایت از طی شدن سه درصد از اهداف برنامه پیش‌بینی شده دارد.»
دبیر ستاد نانو، قابلیت‌های قطعه‌سازی و خوداتکایی تراکتورسازی را در هموار بودن این مسیر ارزشمند دانست و گفت: «تراکتورسازی ایران با داخلی سازی 93 درصد از قطعات موردنیاز خود گام‌های پیش‌برنده‌ای را برداشته که می‌تواند الگویی برای تمام صنایع از جمله خودروسازان باشد.»
دکتر سرکار تاکید کرد: «با برنامه‌ریزی صورت‌گرفته به‌زودی تراکتورسازی به‌عنوان الگوی فناوری نانو کشور در عرصه صنعتی تبدیل خواهد شد و برای رسیدن به تمام اهداف این مجموعه، ستاد نانو پشتیبان و حامی این گروه توانمند در حوزه تولید و صنعت کشور و حتی بازار‌های جهانی خواهد بود.»
مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران نیز در این مراسم ورود مجموعه تحت مدیریت خود به حوزه فناوری‌های نوین، را اتفاقی مهم در راستای ارتقای کمی و کیفی محصولات تولیدی تراکتورسازی عنوان کرد و متذکر شد: «تراکتورسازی همواره تأمین نیاز کشاورزان با نگاه مشتری‌محوری از تمام جوانب کیفی و اقتصادی را در سرلوحه برنامه‌های خود قرار داده و ورود به عرصه فناوری نانو هم در این راستاست.»
مصطفی وحیدزاده افزود: «در سال “تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین” و در راستای توسعه و تجاری‌سازی فناوری‎‌های جدید و از سوی دیگر افزایش خوداتکایی در بخش‌های مختلف صنعتی با استفاده از توانمندی شرکت‌های داخلی، تفاهم‌نامه‌ای با ستاد نانو به امضا رسید.»
وی، هدف از اجرای این تفاهم‌نامه را به‌کارگیری ظرفیت‎‌های طرفین برای تجاری‌‎سازی فناوری‌ها‎، تجهیزات و محصولات مبتنی بر فناوری‌های نوین، با تمرکز فناوری‎ نانو همچنین شناسایی و اولویت‌بندی نیاز‌های فناورانه و ارائه راهکار‌های مبتنی بر فناوری‌های نوین جهت تأمین این نیاز‌ها اعلام کرد.
گروه صنعتی تراکتورسازی ایران با بیش از 6 دهه سابقه تولید و عرضه انواع تراکتور و تأمین 98 درصد نیاز داخلی به این محصول امسال تولید 35 هزار دستگاه تراکتور در نوع و توان‌های متنوعی را در برنامه تولیدی خود قرار داده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تراکتور فناوری نانو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۰۵۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیمبابوه به صنعت کشاورزی و دارویی ایران نیازمند است

به گزارش خبرنگار مهر، کنستانتینیو چیونگا صبح دوشنبه در حاشیه دیدار با مسئولین گروه صنعتی تراکتورسازی ایران گفت: قطعاً صنعت تراکتورسازی ایران با توجه به موقعیت کیفی و کمی خواهد توانست کشاورزی زیمبابوه را متحول کند و از کشاورزی سنتی به سمت صنعتی و مدرن هدایت کند.

معاون رئیس جمهور زیمبابوه گفت: قطعاً صنعت تراکتورسازی ایران با توجه به موقعیت کیفی و کمی خواهد توانست کشاورزی زیمبابوه را متحول کند و از کشاورزی سنتی به سمت صنعتی و مدرن هدایت کند.

چیونگا مشخصاً به تراکتورهای ۴۷ و ۷۵ اسب بخار تراکتورسازی اشاره و تاکید کرد: تراکتورهای ایرانی از لحاظ کمی و کیفی و بخصوص فراتر از تولیدات بسیاری از کشورها پیشرو در این صنعت می‌باشد.

وی همچنین صنعت داروسازی ایران را نیز منحصربفرد دانست و گفت: استفاده از تولیدات دارویی ایران در زیمبابوه صورت گرفته که بسیاری راضی کننده بوده است.

چیونگا خواستار ایجاد شرکت مشترک برای افزایش و تسهیل مراودات دو کشور در زمینه‌های مورد اشاره شد.

این مقام ارشد در عین حال روابط کنونی دو کشور را بسیار ایده آل و مثمرثمر دانست و اظهار داشت این روابط باید توسعه یابد.

گفتنی است کنستانتینیو چیونگا چند روز پیش با رئیس جمهور ایران اسلامی و معاون اول رئیس جمهور کشورمان دیدارها و مذاکرات گسترده‌ای داشته است.

کد خبر 6091872

دیگر خبرها

  • پرسپولیسی‌ها در لیست سیاه گل‌محمدی
  • تمایل زیمبابوه به استفاده از صنعت تراکتورسازی ایران
  • زیمبابوه به صنعت کشاورزی و دارویی ایران نیازمند است
  • تولید و عرضه به بازار کفی طبی نانویی
  • حمایت از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی در کشور حمایت می‌شوند
  • حمایت ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی حمایت می‌شوند
  • حمایت معاونت علمی از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • چرا فرهاد مجیدی سرمربی‌گری تراکتورسازی را نپذیرفت؟