Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، رضا مظلومی روز شنبه در نشستی با عنوان «اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها و توزیع عادلانه آن» در جمع خبرنگاران افزود: ۵۰۰ تن برنج و ۲۷۰ تن شکر به قیمت دولتی با هدف تامین نیازهای مردم طی هفته جاری در این شهرستان توزیع می‌شود.

وی ادامه داد:  بر این پایه برنج هندی و تایلندی به ترتیب با قیمت ۱۸ هزار و ۵۰۰ و ۱۲ هزار و ۵۰۰ و همچنین شکر با نرخ ۱۸ هزار تومان بین مردم کاشان توزیع خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سخنگوی قرارگاه عدالت کاشان، این شهرستان را مرکز تجاری شهرهای مجاور بیان و اضافه کرد: مسوولان و مدیران کاشان، مردم شهرهای مجاور آران و بیدگل، نظنز و دلیجان را شهروند کاشان می‌دانند، چرا که این شهرستان سالیان طولانی مرکز تبادل‌های تجاری مناطق همجوار بوده است.

وی از تشکیل کارگروهی با عنوان اقدام مشترک در کاشان شامل بسیج اصناف، جهاد کشاورزی، تعزیرات حکومتی، بازرسی اتاق اصناف و اتحادیه آرد و نان این شهرستان خبر داد و گفت: این گروه با در اختیار داشتن نزدیک به ۱۰۰ نفر نیرو، با امکانات لازم بازار را رصد می‌کنند.

مظلومی با یادآوری تشکیل ۲۰ پرونده تخلف نانوایی طی هفته گذشته در کاشان، تصریح کرد: پرونده‌های این نانوایی‌های به دلیل تعطیلی، کم‌فروشی و یا گران‌فروشی به تعزیرات حکومتی شهرستان ارجاع شده است.

وی همچنین از پلمب یک واحد نانوایی متخلف در کاشان طی این مدت خبر داد و گفت: بر پایه قانون با نانوایی‌های متخلف  به دشت برخورد خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی کاشان با تبیین جراحی اقتصادی بزرگ دولت سیزدهم افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران بر سه پایه اقتصادی خصوصی، دولتی و تعاونی برنامه‌ریزی شده است.

سخنگوی قرارگاه عدالت کاشان با تاکید بر لزوم تبیین مزیت‌های جراحی اقتصادی دولت توسط خبرنگاران، یادآور شد: جلوگیری از انحراف یارانه‌ها، رقابت‌پذیری بین تولیدکنندگان، جلوگیری از قاچاق کالاهای اساسی، افزایش قدرت خرید و انتخاب کالا  توسط مردم را از جمله مزیت‌های این طرح است.

وی با اشاره به مزیت‌های حذف ارز ترجیحی، حذف این ارز را باعث جلوگیری از رانت‌خواری دانست و ابراز امیدواری کرد به کوری چشم دشمنان که در فضای مجازی و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی همواره بر طبل ناامیدی می‌کوبند، مردم از نتیجه سودمند این طرح بهره‌مند شوند.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی کالای اساسی ارز ترجیحی کاشان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی کالای اساسی ارز ترجیحی وزارت جهاد کشاورزی کالای اساسی ارز ترجیحی کاشان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۰۶۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هرگونه افزایش قیمت در حوزه کالا‌های اساسی گرانفروشی است

مسعود امرالهی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه کمبودی در عرضه اقلام اساسی نداریم، گفت: با توجه به تخصیص ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان، هیچ گونه افزایش قیمتی در حبوبات و دیگر کالاها نداریم.

به گفته او، با توجه به آنکه هیچ تغییر قیمتی در گروه کالایی صورت نگرفته است، از این رو مغازه داران موظف به رعایت هستند، در غیراین صورت با گرانفروشی برخورد می شود.

امرالهی ادامه داد: وظیفه نظارت بر خرده فروشی ها با سازمان حمایت است که بازرسان این سازمان با خرده فروشان متخلف باید برخورد کنند و چنانچه پس از بررسی واحد صنفی متوجه شدند که گرانی مربوط به حلقه تامین است، موظف به دریافت فاکتور و ارائه به بازرسان وزارت جهاد هستند تا برخوردهای لازم با شرکت تولیدکننده، تامین کننده و واردکننده در این خصوص صورت بگیرد.

مدیرکل بازرسی وزارت جهاد با بیان اینکه هیچ گونه تغییر قیمتی در کالاهای اساسی نداریم، افزود: بازرسان سازمان حمایت و اتاق اصناف موظف به برخورد با گرانفروشی و تخلف در  حوزه خرده فروشی ها هستند و در صورت تخلف در حوزه تامین باید موضوع را به مجموعه ما و جهاد استان ها اعلام کنند تا برخورد لازم صورت بگیرد.

او با بیان اینکه هیچ گونه کمبودی در عرضه شکر، حبوبات و دیگر کالاهای اساسی سبد خانوار نداریم، گفت: با توجه به تخصیص ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان و اعلام معاون اول رئیس جمهور مبنی بر ثابت ماندن ارزش افزوده یک درصدی کالاهای اساسی هرگونه افزایش قیمت شکر و حبوبات به بهانه های مختلف تخلف است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد
  • هرگونه افزایش قیمت در حوزه کالا‌های اساسی گرانفروشی است
  • کشت قراردادی مهم‌ترین ابزار برای اجرای الگوی کشت
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی شهرستان چهار باغ  
  • تعیین تکلیف نهضت ملی مسکن در شهرستان کیار تا ماه آینده
  • مدیریت بازار کالای اساسی جدی گرفته شود
  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • حدود ۳٫۵ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • مجموع تامین ارز برای کالا‌های اساسی به ۳ میلیارد و ۴۶۵ میلیون دلار رسید
  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی