Web Analytics Made Easy - Statcounter

آقای جمشیدی گفت: این سازه‌ها شامل ساختمان‌های اداری، مسکونی، تجاری و انبارها می‌شود , برای مالکان ۲ هزار و ۱۴۵ دستگاه دستور العمل ایمنی صادر شده است , مالکان هزار و ۵۵۵ دستگاه نیز اخطار ایمنی دریافت کرده‌اند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج گفت: تجهیز ساختمان‌ها به سیستم اعلام و اطفای حریق از جمله مواردی است که سازندگان باید رعایت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته او شهروندان می‌توانند با مراجعه به سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج از خدمات مشاوره‌ای رایگان این سازمان در خصوص ایمنی بهره‌مند شوند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان البرز گفت: سازمان نظام مهندسی وظیفه نظارت بر حسن انجام کار دارد و پس از اینکه دستور نقشه ای به نظام مهندسی وارد می شود از مکانیک خاک گرفته تا اجرای ساخت آن نظارت می شود.

آقای خیری  می‌گوید: معضل اصلی ما در ساختمانها ۲ نقشه ای بودن است که سازندگان پس از تایید استحکام و نقشه از سوی نظام مهندسی، نقشه دیگری در ساختمان طراحی و ایجاد می کنند.

او گفت:  اگر بخواهیم از این معضل نجات پیدا کنیم باید تک نقشه ای شود و یا اینکه نظارت نقشه دوم هم بر عهده سازمان نظام مهندسی قرار گیرد تا مردم از آسیب های احتمالی نجات پیدا کنند.

خیری گفت: اگر تخلف و تعللی از سوی سازنده مشاهده شود ما وظیفه داریم گزارش آن را به شهرداری ارسال کنیم و این شهرداری است که می تواند مانع ادامه کار سازنده شود.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ساخت و ساز سازه ها نظام مهندسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۰۶۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولی‌عصر(عج)

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از آتش‌سوزی در یک ساختمان اقامتی در خیابان ولی‌عصر(عج)خبر داد. - اخبار اجتماعی -

جلال ملکی؛ سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: در ساعت 19 و 34 دقیقه آتش‌سوزی در یک ساختمان اقامتی به آدرس خیابان ولی‌عصر(عج) به سازمان آتش‌نشانی اعلام شد.

وی گفت: نیروهای آتش‌نشانی در مدت 3 دقیقه به محل حادثه رسیدند.

 ملکی تصریح کرد: آتش‌سوزی در طبقه منفی (انبار) در یک ساختمان 5 طبقه بود که خوشبختانه نیروهای آتش‌نشانی اقدام به کنترل آتش در محدوده کردند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اعلام کرد: آنچه اعلام شده که این آتش‌سوزی در هتل پارسیان بوده تکذیب می‌شود.

وی افزود: در ادامه محل ایمن‌سازی شد و هیچ اتفاقی برای مسافران در این ساختمان به وجود نیامده و همچنان در این ساختمان اقامتی خدمات در حال انجام است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولی‌عصر(عج)
  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات مهندسی
  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات فنی و مهندسی
  • اگر نقشه ایران، نقشه یک ساختمان باشد! (تصویری)
  • بیش از ۲۰۰۰ پروژه در شهرداری شیراز فعال است
  • نرخ ساخت منطقی نیست/ ابلاغ تعرفه حق‌الزحمه مهندسان نظام مهندسی
  • درخواست «افزایش اختیارات آتش‌نشانی در برابر ساختمان‌های ناایمن» به مجلس می‌رود
  • تعیین حق‌الزحمه مهندسان اوایل هفته آینده ابلاغ خواهد شد
  • صدور پروانه‌های ساختمانی ظرف مدت ۶ماه انجام می‌شود
  • میزان افزایش حق‌الزحمه مهندسان هفته آینده اعلام می‌شود