Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهرام عین الهی وزیر بهداشت گفت: من با ۹ وزیر بهداشت کشور‌های مختلف ملاقات داشتم و آمادگی خود را برای صادرات واکسن به کشور‌های دیگر اعلام کردم و حتی می‌توانیم به کشور‌هایی که از نظر توسعه وضعیت خوبی ندارند، مجانی واکسن بدهیم و اکنون چهار میلیون دُز واکسن آماده داریم و در نخستین محموله یکصدهزار دز برای ونزوئلا ارسال کردیم که وزیر بهداشت این کشور دوباره تقاضا کرده مقدار بیشتری ارسال کنیم که باز هم خواهیم فرستاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عین اللهی گفت: اینکه ما می‌توانیم صادر کننده واکسن باشیم در حالیکه قبلا نیاز به واکسن داشتیم، افتخار بزرگی است و ما با صادرات واکسن نشان می‌دهیم جمهوری اسلامی ایران همچنان یک کشور قوی در همه مسائل هست.

آبله میمون وارد ایران نشده است

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: بیماری آبله میمون سال‌ها در کشور‌های مختلف وجود داشته و مربوط به حیوانات است و به صورت اتفاقی به میمون منتقل شده و به صورت اتفاقی هم به انسان منتقل شده است. این بیماری بیشتر عوارض پوستی دارد و میزان مرگ و میر آن مثل کرونا نیست و خیلی کم است.

عین الهی یادآورشد: در کشور ما هم تعدادی موارد مشکوک عنوان شده بود که نمونه‌های آن را به انستیتو پاستور دادیم و هیچ کدام از آن‌ها ثابت نشد؛ بنابراین هنوز در کشور ما ثابت نشده آبله میمون آمده باشد. با این حال کارشناسان وزارت بهداشت در مرز‌ها شرایط را کنترل می‌کنند و اگر موردی بود حتماً در مورد آن اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

توان ساخت واکسن برای هر ویروسی را داریم

عضو کابینه دولت سیزدهم با اشاره به زیرساخت‌هایی که در دوران مقابله با کرونا ایجاد شد، اظهار کرد: کرونا باعث شد ما زیرساخت‌های واکسیناسیون را بالا بردیم به طوری که امروز ما ۶ مرکز تولید واکسن داریم که این‌ها نه تنها واکسن کرونا بلکه می‌توانند واکسن هر ویروسی را می‌توانند را تولید کنند.

وی ادامه داد: بیوراکتور‌های مجهزی داریم که هر ویروسی در آن کشت شود خروجی آن می‌تواند واکسن باشد؛ بنابراین ما برای هر نوع تهدیدی در دنیا می‌توانیم واکسن آن را تولید کنیم و این از توفیقات دانشمندان ما بوده است.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی یادآورشد: در جلسه‌ای که در ژنو در سازمان بهداشت جهانی بودم، این را عنوان کردم که کشورما تنها در مبارزه با کرونا موفق و سربلند بوده و میزان ابتلا تک رقمی شده بلکه ما به دانش تولید واکسن و ابزار تولید واکسن مجهز شده ایم و هیچ نگرانی در مورد این بیماری نداریم.

عین الهی با بیان اینکه ما جزو کشور‌های موفق در ریشه کنی بیماری کرونا هستیم، اظهار کرد: یکی از دلایل موفقیت ما این بود که رهبر معظم انقلاب و شخص رئیس جمهور احساس مسئولیت کردند و در رابطه با کرونا وارد شدند و فعالیت کردند. این در حالی است که در خیلی از کشور‌ها مسئولین کشور‌ها ورود نکردند.

آثار و شواهدی مبنی بر شیوع مجدد کرونا دیده نمی‌شود

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی درباره بروز پیک تازه کرونا گفت: درباره آینده کرونا اخیراً شایعاتی ایجاد شده، ولی ما فعلا هیچ آثاری نمی‌بینیم که کرونا مجدداً در کشور ایجاد شود با این حال باید مردم واکسیناسیون را انجام دهند.

وی گفت: واکسن کرونا باعث ارتقای ایمنی و مقاومت افراد می‌شود و اگر موقعی کرونا بیشتر شد بدن افراد می‌تواند در مقابل آن مقاومت کند، ولی فعلا هیچ آثار و شواهدی نه تنها در ایران بلکه در خیلی از کشور‌های دیگر نداریم.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزیر بهداشت کرونا ویروس واکسن کرونا وزیر بهداشت کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۰۷۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند

ایسنا/خراسان رضوی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور از پیشگیری ۴۰ درصدی پوسیدگی دندان دانش‌آموزان با ماده وارنیش فلوراید خبر داد.

حامد جز جلالیان در گفت و گو با ایسنا با اشاره به انجام طرح کشوری فلورایدتراپی دانش‌آموزان در سطح مدارس تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور افزود: با تامین ۶۳ هزار وارنیش فلوراید برای دانش‌آموزان ابتدایی ۶ تا ۱۲سال این طرح در سطح مدارس تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور آغاز شده است.

وی بیان کرد: با تامین و دریافت وارنیش فلوراید از وزارت متبوع، توزیع وارنیش در تمامی مراکز خدمات جامع سلامت چهار شهرستان (نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه) تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور آغاز شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور  ادامه داد: این طرح به صورت رسمی از هفته اول اردیبهشت‌ماه تمامی بهورزان و مراقبین سلامت با مراجعه به مدارس و با نظارت مستقیم تمامی مراقبین ناظر مراکز و حضور دندانپزشک مراکز خدمات جامع سلامت در مدارس تحت پوشش به صورت روزانه انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: هدف از طرح وارنیش فلورایدتراپی دانش‌آموزان، آموزش بهداشت دهان و دندان به دانش‌آموزان، معاینات مستمر دندانپزشکی و کاهش ۴۰ درصدی پوسیدگی‌ دندان دانش‌آموزان توسط ماده وارنیش فلوراید است.

دو واکسن به برنامه واکسیناسیون متداول کودکان در نیشابور اضافه می‌شود

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور در ادامه اظهار کرد: همزمان با آغاز هفته جهانی ایمن‌سازی ۲۴ تا ۳۰ آوریل مصادف با ۵ لغایت ۱۱ اردیبهشت‌ماه دو واکسن پنوموکوک و روتاویروس به برنامه واکسیناسیون متداول کشوری کودکان اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه واکسن پنوموکوک به شکل تزریقی و واکسن روتا به صورت خوراکی است، ادامه داد: واکسن پنوموکوک مهمترین راه پیشگیری از بیماری های عفونی ناشی از این میکروب از جمله عفونت ریه، عفونت مغزی یا مننژیت، عفونت گوش، قلب، خون، استخوان و سینوزیت است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور اذعان کرد: سالیانه از حدود ۵۰ هزار عفونت‌ شدید پنوموکوکی با تزریق واکسن پنوموکوک پیشگیری می‌شود که کاهش مصرف آنتی بیوتیک و کاهش بروز  مقاومت آنتی بیوتیکی را در پی دارد.

وی با بیان اینکه بر اساس مصوبه کمیته کشوری ایمن‌سازی این واکسن در سنین ۲ ، ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود در خصوص واکسن روتا گفت: واکسن روتاویروس نیز که از اسهال‌های شایع در کودکان پیشگیری می‌کند  به صورت خوراکی در سه نوبت ۲، ۴ و ۶ ماهگی مصرف می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • امسال ۱۲۵ هزار تن کیوی و مرکبات از مبدأ مازندران صادر شد
  • صادرات بیش از ۱۲۵ هزار تن کیوی و مرکبات از مبدأ مازندران
  • ۱۲۵ هزار تن کیوی و مرکبات از مبدأ مازندران صادر شد