Web Analytics Made Easy - Statcounter

به‌گزارش همشهری آنلاین به نقل از گیزموچاینا، پیش از این اخباری از شرکت‌های کوالکام، اپل، گوگل، ال‌جی و سامسونگ درباره توسعه فناوری 6G شنیده شده بود و اینک به‌نظر می‌رسد شرکت نوکیا نیز به این جمع خواهد پیوست.

پکا لوندمارک، مدیرعامل نوکیا، در جریان سخنرانی در مجمع جهانی اقتصاد در داووس، مدعی شد شبکه تلفن همراه 6G تا پایان این دهه میلادی عملیاتی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر عامل نوکیا، سه‌شنبه در یک پنل در مجمع جهانی اقتصاد اظهار داشت شبکه‌های موبایل 6G تا سال ۲۰۳۰ به صورت تجاری در دسترس خواهند بود. با این حال، لوندمارک معتقد نیست در سال ۲۰۳۰ گوشی‌های هوشمند رایج‌ترین رابط کاربری و ابزار ارتباطی مردم باشند.

لوندمارک گفت ممکن است بسیاری از ابزارهای ارتباطی برای اتصال مستقیم به بدن ما ساخته شوند. اشاره او به فناوری‌های پوشیدنی و کاشتنی است که ممکن است گسترش آنها باعث منسوخ شدن تلفن‌های همراه هوشمند تا یک دهه آینده شود. او ادامه داد تا سال ۲۰۳۰، یک «دوقلو دیجیتالی از همه چیز» وجود خواهد داشت که به منابع رایانشی عظیم نیاز دارد. در اینجا نیز او به پدیده «دوقلوی دیجیتال» یا «همزاد دیجیتال» (Digital Twin) اشاره می‌کند. دوقلوی دیجیتال نمایشی دیجیتال از یک شیء فیزیکی یا فرآیند است.

برخی شرکت‌ها در حال حاضر سرمایه‌گذاری زیادی برای توسعه 6G انجام داده‌اند و تعدادی از بزرگ‌ترین غول‌های فناوری جهان مانند اپل و گوگل در این فناوری نسل بعد مشارکت دارند.

بیشتر بخوانید:

6G پنجاه برابر سریع‌تر از 5G | سامسونگ به‌دنبال توسعه نسل جدید شبکه تلفن همراه

در همین حال، تعداد زیادی از کاربران جهان هنوز از 4G به 5G منتقل نشده‌اند. در برخی نقاط دنیا مردم حتی سرعت واقعی شبکه 4G را هم تجربه نکرده‌اند.

مشخص نیست سرعت اینترنتی که شبکه 6G در دسترس قرار می‌دهد چقدر خواهد بود. سرعت این نسل جدید ارتباطی توسط اتحادیه بین المللی مخابرات (ITU) در آینده نزدیک تعریف خواهد شد. با این حال تخمین زده می‌شود 6G حدود ۱۰۰ برابر سریعتر از 5G باشد.

کد خبر 679575 برچسب‌ها شرکت نوکیا اپراتورهاي تلفن همراه داووس اینترنت موبایل

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: شرکت نوکیا اپراتورهاي تلفن همراه داووس اینترنت موبایل سال ۲۰۳۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۰۷۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاری که ورزش کردن با سرطان می‌کند

محققان معتقدند ورزش با شدت بالا باعث افزایش مصرف گلوکز توسط اندام‌های داخلی و در نتیجه کاهش در دسترس بودن انرژی مورد نیاز برای رشد تومور‌ها می‌شود.

به گزارش مهر، با استفاده از داده‌های یک مطالعه، محققان ۷۲ درصد سرطان متاستاتیک کمتری را در شرکت کنندگانی که به طور منظم در فعالیت‌های هوازی با شدت بالا شرکت می‌کردند، یافتند.

در مطالعه دیگری که روی موش‌ها انجام شد، محققان دریافتند که فعالیت هوازی باعث کاهش ایجاد تومور‌های متاستاتیک در غدد لنفاوی، ریه‌ها و کبد حیوانات می‌شود.

سرطان متاستاز شده، سرطانی است که از جایی که شروع شده به قسمت دیگری از بدن گسترش یافته است.

محققان با تحقیق خود مکانیسم پشت اثر پیشگیرانه ورزش را شناسایی کردند. آن‌ها دریافتند که فعالیت بدنی باعث افزایش مصرف گلوکز توسط اندام‌های داخلی می‌شود که به معنای انرژی کمتر در دسترس تومور است.

به عبارت ساده‌تر، ورزش اندام‌های ما را برنامه ریزی مجدد می‌کند تا به مواد مغذی بیشتری نیاز داشته باشند که باعث می‌شود مواد مغذی کمتری برای رشد تومور در دسترس باشد.

دیگر خبرها

  • خیز ژاپن برای اینترنت نسل ۶، ۵۰۰ برابر سریع‌تر از نسل ۵!
  • اینترنت فورجی به قمر زمین می‌رود
  • اولین کتابخانه ملی دیجیتال جهان در فنلاند راه‌اندازی شد
  • اولین کتابخانه دیجیتال ملی جهان در فنلاند راه‌اندازی شد
  • کاری که ورزش کردن با سرطان می‌کند
  • ناکامی متا در مقابله با اطلاعات نادرست پیش از انتخابات
  • اینترنت ۴G نوکیا به ماه می‌رود
  • اینترنت 4G نوکیا به ماه می‌رود
  • اینترنت ۴G نوکیا به ماه می رود
  • رونمایی از سکوهای زنجیره ارزش گردشگری و مرکبات مازندران در نمایشگاه ایران اکسپو