Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- شهردار منطقه 13 با بیان اینکه 30 پروژه بوستان سرخه حصار در دست مطالعه است، از تکمیل فاز نخست پایانه جدید شرق تا پایان سال جاری خبر داد .
به گزارش خبرگزاری آریا، اصحاب رسانه تهران امروز شنبه 7 خردادماه در بازدیدی از پروژه «پایانه و پارک سوار شرق»در جریان آخرین وضعیت این طرح قرار گرفتند و محمدهادی علی احمدی در این بازدید خبرنگاران اظهار داشت: تعدادی پروژه نیمه کاره و بزرگ در شهر تهران از ابتدای آغاز به کار مدیریت شهری جدید دیده می‌شد، پروژه‌هایی که سرمایه‌های شهروندان در آن هزینه شده بود و نیمه کاره مانده بود که یکی از این پروژه‌ها پایانه جدید شرق بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پایانه در سال 70 مصوب شد که حدود 30 هکتار مساحت داشت؛ اما بعدا هفت هکتار آن توسط منابع طبیعی بازپس گرفته شد.کار اجرایی این پروژه در مساحت 13.5 هکتاری آغاز شد تا سال 92 و بعد در ادامه آن تا سال 96 سازه بتنی و سازه‌ای در سه طبقه با 94 درصد پیشرفت در شهریور ماه سال 96 تحویل مدیریت شهری جدید شد؛ اما به هر دلیلی چهار سال این پروژه رها شد. در این چهار سال به صورت مکرر تجهیزات نصب شده به سرقت رفت و این مجموعه به محل استقرار سگ‌های ولگرد تبدیل شده بود و به این ترتیب حدود 10 درصد پیشرفت معکوس و منفی داشت. این در حالیست که در سال 96 با بیست میلیارد تومان این پروژه تکمیل می شد ولی امروز به حدود 250 میلیارد تومان اعتبار نیاز است. گزارش‌های بسیاری در خصوص این مجموعه از شهرداری منطقه اخذ شد و شهردار تهران در بودجه سال جاری نیز پروژه پایانه جدید شرق را یکی از 10 پروژه اولویت دار تهران اعلام کرد.



تکمیل پروژه پایانه جدید شرق در سه فاز
محمدهادی علی احمدی با اشاره به اینکه در حال حاضر 108 میلیارد تومان بودجه برای این پروژه در اختیار قرار گرفته است، افزود: مقرر شده به مرور هر میزان که بودجه برای تکمیل این مجموعه نیاز است اضافه شود. کار باقیمانده این پروژه عمدتا خرید تجهیزات است که نقدینگی زیادی را لازم دارد و کار را سخت‌تر می‌کند. بر همین اساس مقرر شد که در سه فاز و هر فاز 60 میلیارد تومان تزریق نقدینگی برای تکمیل این پروژه داشته باشیم.
شهردار منطقه 13 گفت: پایانه شرق جدید سه برابر پایانه قدیم مساحت دارد و کار انتقال پایانه قدیم به این مجموعه به صورت تدریجی انجام خواهد شد. همچنین ایستگاه متروی این پایانه نیز در حال پیگیری است. به شکلی که از ایستگاه فرهنگسرا حدود چهار کیلومتر تا پایانه جدید شرق ، خط مترو ادامه پیدا خواهد کرد. بخشی از کار تونل آن انجام شده است و قطعا برابر آنچه که پیش بینی شده یک ایستگاه در پایانه جدید شرق و یک ایستگاه در بیمارستان شهید لواسانی احداث خواهد شد. همچنین ایستگاه پایانه جدید شرق ابتدای خط متروی تهران - پردیس نیز خواهد بود. لذا ظرف یکی دو سال آینده اینجا به محل مراجعات فراوان شهروندان تبدیل خواهد شد.
علی احمدی تصریح کرد: سرانه‌های گردشگری و تفریحی در شرق تهران نسبت به غرب تهران کمتر است و همزمان با پروژه پایانه جدید شرق پروژه‌های منطقه 13 که حدود 30 پروژه بزرگ است فراخوان آن از تابستان امسال آغاز خواهد شد. تلاش کردیم پروژه‌های درون بوستان سرخه حصار را تکمیل کنیم به شکلی که در حال حاضر دو بوستان جنبی مجموعه سرخه حصار مراحل پایانی را طی می‌کند و سایر پروژه‌های بوستان سرخه حصار نیز تکمیل و در حال بهره برداری است که از جمله آنها می‌توان به دو پارکینگ بزرگ در شرق و غرب سرخه حصار اشاره کرد.فاز اول پروژه پایانه شرق جدید تا پایان سال جاری تکمیل خواهد شد.


تحقق دو اتفاق بزرگ دیگر در سطح منطقه 13
احمدی افزود: در بوستان سرخه حصار پروژه‌های دیگری نیز پیش بینی شده که مطالعات آن در دست انجام است. همچون پیش بینی احداث پل طبیعت در سرخه حصار که سعی کردیم مواردی که در غرب تهران وجود دارد در بوستان سرخه حصار نیز اجرایی کنیم. مطالعات انجام شده و پروژه‌ها به منابع طبیعی پیشنهاد داده خواهد شد. تلاش خواهیم کرد پکیج کاملی را در بوستان سرخه حصار اجرایی کنیم که به محل مراجعات گسترده شهروندان تبدیل شود. برای پایانه شرق جدید نیز در فاز اول 180 میلیارد تومان نیاز داریم که پیگیر تحقق آن هستیم و شهردار تهران نیز قول این موضوع را داده است. به این ترتیب می‌توانیم فاز اول را تا پایان سال تکمیل کنیم. 30 پروژه بوستان سرخه حصار نیز در دست مطالعه است. البته اجرای آن منوط به توافق منابع طبیعی است اما قطعا تلاش خواهیم کرد با توافق منابع طبیعی آنها را محقق کنیم.
وی ادامه داد: دو اتفاق بزرگ دیگر در سطح منطقه 13 رخ خواهد داد که از جمله آن جنگ افزارسازی که در تقاطع بزرگراه امام علی و پیروزی با مساحت حدود 17 هکتار است که با کمک مدیریت شهری در شورای عالی شهرسازی و معماری مصوب شد 11 هکتار آن به نفع شهرداری آزاد شود و پنج هکتار در اختیار صنایع دفاع باقی بماند که در سال جاری قطعا این کار انجام خواهد شد.
وی افزود: همچنین اراضی دوشان تپه و نیروی هوایی که به بن بست در این منطقه پایان می‌دهد در هفته آینده توافق آن امضا خواهد شد که از 230 هکتار 80 هکتار آن به صورت توافق 70 به 30 اجرایی شود. به این ترتیب چهار شریان اصلی در این محدوده بازگشایی می‌شود و خیابان پنجم نیروی هوایی به خیابان دماوند و خیابان صفا تا سی متری نیروهوایی باز می‌شود و حدود 50 هکتار به نفع شهروندان آزاد می‌شود. البته سیکل شورای عالی شهرسازی آن زمانبر خواهد بود ولی تلاش خواهیم کرد که هر چه زودتر این موضوع اجرایی شود که در نتیجه آن تحولی در منطقه ایجاد خواهد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شهرداری منطقه 13 بوستان سرخه حصار پایانه جدید شرق میلیارد تومان پروژه پایانه تا پایان سال منابع طبیعی خواهد شد سال جاری منطقه 13 فاز اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۰۷۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مجدد پروژه توسعه شرقی خط ۲ مترو تهران

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، پروژه توسعه شرقی خط ۲ مترو تهران که کلیات آن در طرح جامع حمل و نقل ریلی پایتخت به تصویب رسیده و برای تعیین کریدور نهایی نیاز به مجوز‌های تکمیلی دارد، مورد بررسی مجدد قرار می‌گیرد؛ این مسیر ریلی –تونلی از آن جهت اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که بدانیم با راه اندازی بخش توسعه شرقی خط ۲ دسترسی شبکه مترو به پردیس مسافری شرق تهران (پایانه جدید شرق) امکانپذیر می‌شود.

در جریان اقداماتی که برای بازسازی و راه اندازی پایانه جدید شرق مدنظر قرار گرفته است، موضوع اتصال این پردیس مسافری به شبکه حمل و نقل ریلی درون شهری مجدداً بررسی می‌شود. پروژه توسعه شرقی خط ۲ که اتفاقاً به پایانه جدید شرق ختم می‌شود، در طرح جامع حمل و نقل ریلی پایتخت مصوب شده است، اما مسیر و محل ایستگاه‌های آن باید مورد مطالعه مجدد قرار گرفته و مجوز‌های لازم را دریافت کند.

نکته مهم در مورد ادامه خط ۲ مترو به سمت شرق آن است که حدود ۱۴۰۰ متر از این مسیر حفاری و تونل سازی شده و با حفر ادامه تونل به میزان تقریبی ۳۶۰۰ متر دیگر، عملاً از ایستگاه فرهنگسرا به پردیس مسافری شرق دسترسی ایجاد می‌شود؛ حتی جانمایی ایستگاه پایانی این مسیر در طبقه منفی یک ساختمان اصلی پایانه جدید شرق هم صورت گرفته است.

گفتنی است در صورت تکمیل مطالعات مربوطه، اخذ مجوز‌های لازم و تامین به موقع منابع مالی، امکان اتصال ایستگاه مترو فرهنگسرا به پایانه جدید شرق تا پایان سال آینده وجود دارد. البته بررسی‌های لازم جهت ایجاد دیگر مد‌های حمل و نقل عمومی تا پردیس مسافری شرق نیز در حال انجام است و اگر امکان سنجی‌های صورت گرفته تایید شود، می‌توان به راه اندازی سایر سیستم‌های حمل و نقلی مثل قطار سبک شهری (ال آر تی) در این مسیر هم فکر کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جهش ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان
  • جهش ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان کرمانشاه
  • بررسی مجدد پروژه توسعه شرقی خط ۲ مترو تهران
  • تکمیل و توسعه تپه نور الشهدای شهرکرد در سال جاری
  • احداث ۸ بوستان محلی با ۱۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار
  • انتظار ۱۰ ساله مردم ۳۰ روستا برای تکمیل پل سوخته سرا پایان رسید
  • احداث بوستان ۲۲۰۰۰ متری در منطقه ۱۶
  • بهره برداری از سدهای کمندان و تاج امیر در سال جاری
  • سیستم روشنایی بوستان ولایت قم تکمیل می‌شود
  • پیش‌بینی ۱۵ میلیارد تومان برای تملک پارکینگ در منطقه دو شهرداری قم