Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین اولسکی رزنیکوف روز شنبه با اعلام این خبر گفت دریافت این سلاح‌ها به تقویت نیروهای این کشور در مقابله با حمله روس‌ها کمک می‌کند.

رزنیکوف در صفحه فیس‌بوکش نوشت:‌«دفاع ساحلی کشور ما نه تنها بوسیله موشک‌های هارپون تقویت خواهد شد- بلکه این موشک‌ها بوسیله نیروهای تعلیم‌دیده اوکراینی به کار خواهند رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

او گفت موشک ساحل به کشتی هارپون به همراه موشک‌های نپتون اوکراینی در دفاع از ساحل اوکراین از جمله بندر جنوبی اودسا به کار خواهد رفت.

روسیه پس از شروع حمله به اوکراین در ۲۴ فوریه (۵ اسفند) بندرهای اوکراین را محاصره دریایی کرده و مانع از صادرات غلات این کشور شده است.

روسیه همچنین از ناوگان دریای سیاهش برای شلیک موشک به هدف‌ها در اوکراین استفاده کرده است.

رزنیکوف گفت دریافت موشک‌های هارپون در نتیجه همکاری میان چند کشور است و افزود موشک‌ها از طرف دانمارک «با همکاری دوستان بریتانیایی ما» تحویل داده شد.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز دوشنبه گفته بود که دانمارک پرتاب‌کننده‌های موشک هارپون و خود موشک‌ها را اوکراین خواهد داد.

رزنیکوف همچنین گفت که اوکراین طیفی از تجهیزات نظامی سنگین از جمله توپ‌های هویتزر خودکششی M109 را دریافت کرده است که به ارتش اوکراین اجازه حمله به اهداف دوردست‌تر را می‌دهند.

یک مقام ارشد دفاعی آمریکا ماه پیش گفته بود که ارتش این کشور آموزش شمار کوچکی از نیروهای اوکراینی را برای استفاده از توپ‌های هویترز شروع کرده و این آموزش‌ها در کشوری خارج از اوکراین انجام شده است.

اوکراین همچنین گفته است که خواستار تحویل راکت‌انداز چندگانه دوربرد M270 ساخت آمریکا برای استفاده از آنها برای بیرون راندن نیروهای روسی از شرق این کشور است.

هارپون یک موشک ضد کشتی با امکان به کارگیری در همه شرایط آب‌وهوایی و دارای رادار فراافق‌نگر است که از هدایت راداری فعال استفاده می‌کند و می‌تواند در ارتفاع بسیار پایین اندکی بالای آب حرکت کند تا از دفاع‌های ضد موشکی بگریزد. این موشک را می‌توان از کشتی، زیردریایی، هواپیما یا بوسیله آتشبار ساحلی پرتاب کرد.

آشنایی با چند موشک ضدکشتی کد خبر 679595 برچسب‌ها تکنولوژی (فناوری) دفاعی روسیه - اوکراین دفاع - موشک روسیه دانمارک اوکراین ایالات متحده آمریکا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: روسیه اوکراین دفاع موشک روسیه دانمارک اوکراین ایالات متحده آمریکا موشک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۰۷۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر اسبق زلنسکی در فهرست تحت تعقیب روسیه قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، براساس اعلام وزارت کشور روسیه، نام آرسن آواکوف، وزیر کشور پیشین دولت ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین در فهرست افراد تحت تعقیب قرار گرفته است.

پیشتر سرویس نظارت مالی فدرال روسیه نام آواکوف را در فهرست تروریستی و افراطیون قرار داده بود. وزارت کشور روسیه هیچ جزئیاتی را درباره اینکه این فرد ذیل چه ماده‌ای در فهرست تحت تعقیب قرار گرفته است، ارائه نکرد.

کمیته تحقیقات روسیه در سال ۲۰۱۸ با طرح اتهام ممانعت از بهره‌مندی شهروندان روسیه از حق رای در انتخابات ریاست جمهوری، پرونده کیفری را علیه آواکوف تشکیل داد.

براساس اعلام بازرسان پرونده، آواکوف در آن برهه به مقامات وزارت کشور اوکراین که مسئولیت تامین امنیت نهادهای دیپلماتیک روسیه در کی‌یف، خارکیف، اودسا و لویو را برعهده داشتند، دستور داده بود تا از ورود روس‌ها به شعبه‌های اخذ رای خودداری کنند. آواکوف از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۱ وزیر کشور اوکراین بود.

کد خبر 6098015

دیگر خبرها

  • افتتاح موزه‌های دفاع مقدس در ۵ استان کشور
  • استقرار ده ها هزار نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین
  • وزیر اسبق زلنسکی در فهرست تحت تعقیب روسیه قرار گرفت
  • ادامه پیشروی های گسترده ارتش روسیه با تصرف یک شهر دیگر
  • روسیه بلافاصله پس از شکست اوکراین، بیخ گوش ما موشک مستقر می‌کند
  • شهدا برای بقای جمهوری اسلامی جانفشانی کردند
  • آخرین تحولات اوکراین| درخواست کی‌یف از اروپا برای اعزام نیرو
  • تحولات اوکراین| امکان درخواست کی‌یف از اروپا برای اعزام نیرو
  • روسیه وزیر دفاع سابق اوکراین را تحت تعقیب قرار داد
  • فو فایتر؛ چشم پنتاگون در مدار زمین برای ردیابی موشک‌ها!/ عکس