Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی طالبی بعد از ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: مواد مخدر عامل اصلی بسیاری از آسیب‌های اجتماعی مثل طلاق، کودک آزاری، همسر آزاری، سرقت، فقر و حتی قتل در جامعه است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه پا مواد مخدر در گلستان افزود: عامل ۵۵ درصد طلاق‌ها، ۳۵ درصد شرارت‌ها، ۶۵ درصد کودک آزاری و ۲۰ درصد قتل‌ها اعتیاد است و ۴۰ درصد کل زندانیان به طور مستقیم با اعتیاد در ارتباط هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: میدان مبارزه با مواد مخدر میدان خطرناکی است و یک تفاوت مهم آن با میدان جنگ دفاع مقدس این است که در دفاع مقدس هرگاه شخصی هدف دشمن قرار می‌گرفت جانباز و یا شهید می‌شود اما کسانی که بر اثر استعمال مواد مخدر آسیب می‌بینند معتاد و منفور جامعه می‌شوند.

برای مقابله با مواد مخدر نیازمند جهاد تبیین هستیم

طالبی با بیان اینکه برای مقابله با مواد مخدر نیازمند جهاد تبیین هستیم افزود: خبرنگاران، فعالان اجتماعی خیرین و همه مردم باید احساس مسئولیت کرده و وارد میدان شوند و نسل جدید را از عواقب هولناک مصرف مواد مخدر آگاه کنند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گلستان گفت: یک مرکز ترک اعتیاد (نگهداری معتادان خیابانی و بی سرپناه) با ظرفیت ۱۰۰ نفر در استان فعال است که بر اساس دستورالعمل‌ها و آیین نامه اجرایی، از طریق ضابط دادگستری نسبت به پذیرش و نگهداری معتادان متجاهر در آن اقدام می‌شود.

وی ادامه داد: تنها مرکز ترک اعتیاد گلستان ظرفیت پذیرش معتادین متجاهر استان را ندارد و احداث یک مرکز ترک اعتیاد با ظرفیت حداقل هزار نفری در گلستان ضرورت دارد.

طالبی اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تعداد ۶۵۰ معتاد متجاهر از سطح استان گردآوری شدند و به واسطه این اقدام آمار سرقت در استان ۱۲ درصد کاهش یافت.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: دو میلیون و ۸۰۰ هزار معتاد در کشور داریم که اگر هرکدام از این افراد را به طور متوسط عضوی از یک خانواده چهارنفری در نظر بگیریم، به معنای این است که ۱۰ میلیون نفر معادل یک هشتم جمعیت کل کشور از معضل اعتیاد آسیب دیده‌اند.

وی با بیان این مطلب که ۸۵ تا ۹۵ درصد مواد مخدر دنیا در افغانستان تولید می‌شود افزود: رهبر طالبان، تولید و توزیع تریاک را حرام اعلام کرده و این مسئله مثل سال دو هزار و باعث افزایش برخی از مواد روان‌گردان و صنعتی می‌شود.

وی گفت: در حالی که از هر ۱۰ کیلو تریاک یک کیلو هروئین تولیدمی شود، مشاهده می‌شود قیمت تریاک افزایش یافته ولی قیمت هروئین و قیمت مواد مخدر صنعتی تغییری نداشته است.

طالبی هشدار داد: مطلب فوق خبر از یک توطئه برای تغییر ذائقه نوجوانان و جوانان کشور از مصرف مواد سنتی به سمت مواد صنعتی می‌دهد که باید نسبت به آن هوشیار بود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر افزود: مواد مخدر اسلحه دشمنان نظام برای فروپاشی کانون خانواده، از بین بردن نیروی مولد و جوان جامعه و حتی ضربه زدن به زیرساخت‌های کشور است و همه باید احساس مسئولیت کرده و برای مبارزه با آن به طور جهادی تلاش کنند.

کد خبر 5501345

منبع: مهر

کلیدواژه: ستاد مبارزه با مواد مخدر مهدی طالبی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گرگان مواد مخدر ساختمان متروپل آلودگی هوا بوشهر کرمانشاه سوم خرداد فتح خرمشهر گرد و خاک خطبه های نماز جمعه آمار کرونا ابادان متروپل آبادان آزادسازی خرمشهر گرد و غبار ویروس کرونا دبیر شورای هماهنگی مبارزه مبارزه با مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۰۷۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان‌های مردم نهاد مشارکت بیشتری برای مبارزه با مواد مخدر داشته باشند

ایسنا/کردستان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: مشارکت مردم در همه زمینه‌ها به موفقیت منجر خواهد شد، لذا از ظرفیت مردم باید در بحث مبارزه با مواد مخدر استفاده شود.

 مهدی رمضانی، امروز پنجشنبه (۱۳ اردیبهشت) در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با بیان اینکه تمام دستگاه‌های حاکمیتی و اجرایی باید در زمینه مبارزه با مواد مخدر، نقش آفرینی و سهم خودشان را در این حوزه ایفا کنند، اظهار کرد: فعالیت سازمان های مردم نهاد قابل احترام است، اما این نهادها کارکرد صحیح خودشان را در اغلب موارد به ویژه در بحث مبارزه با مواد مخدر انجام نداده اند.

وی با اشاره به اهمیت مشارکت مردم در تحقق شعار سال تأکید کرد: تجربه ثابت کرده است که در حوزه‌هایی که مردم مشارکت مردم داشته‌اند،  موفق بوده‌ایم و اکنون نیز یکی از حوزه‌های جدی که باید از ظرفیت بی بدیل مردم استفاده شود، مبارزه با مواد مخدر است.

رمضانی با تأکید بر نقش آموزش در آگاه سازی جامعه ادامه داد: آموزش و پرورش با دعوت از اصحاب فکر و نظر سعی کند جامعه هدف خود را در زمینه آسیبهای مواد مخدر آگاه کنند.

وی با تاکید بر غربالگری درست و هدفمند در کمپ های ترک اعتیاد، اظهار کرد: در حوزه ترک اعتیاد یک چرخه مالی معیوب وجود دارد و این باید اصلاح شود، ضمن اینکه مکانی جدا برای معتادان با بیماری خاص ایجاد شود.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • زیرساخت‌های لازم برای توانمند سازی معتادان متجاهر در استان کرمان وجود ندارد
  • ظرفیت‌های مردمی در مبارزه با مواد مخدر استفاده شود
  • درمان بیش از ۵ هزار معتاد متجاهر در کمپ‌های ماده ۱۶ کرمان
  • جمع آوری 276 معتاد متجاهردر استان
  • انهدام ۸ باند قاچاق مواد مخدر در کردستان
  • سازمان‌های مردم نهاد مشارکت بیشتری برای مبارزه با مواد مخدر داشته باشند
  • جمع‌آوری ۲۷۶ معتاد متجاهر در کردستان
  • رویداد ملی نوآوری اجتماعی در پیشگیری از اعتیاد برگزار می‌شود
  • این دروغ را درباره کاهش افسردگی باور نکنید
  • ۴۰ درصد متکدیان مشهد معتاد هستند