Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-30@19:25:23 GMT

یک حیرت؛ فاصله ما و رهبری

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۰۷۲۷۳

یک حیرت؛ فاصله ما و رهبری

به گزارش همشهری آنلاین‏، مدیر عامل موسسسه همشهری در یادداشتی نوشت:

حرف باقیمانده از سلام فرمانده یک اعتراف است؛ اعترافی از جنس حیرت. با موج سلام فرمانده خیلی‌ حیرت‌زده شدیم؛ گویی باور نداشتیم و شگفت‌زده شدیم. همه‌چیز مثل یک فیلم سریع از جلوی چشم‌مان گذشت. انگشت به لب سؤال کردیم واقعا چنین فرزندانی داریم؟ برخی نیز که ماجرای این روزها با محاسبات ذهنی‌شان فاصله داشت به معجزه پناه بردند و گفتند و نوشتند حتما معجزه‌ای رخ داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قبول کنیم که از جامعه نوجوانی تصویری کج و معوج ساختیم و تصویری که در یک جنگ ذهنی-تروریستی، رسانه‌های شیطانی برایمان ساختند را ناخواسته باور کردیم.

این شگفتی یک فرصت است؛ فرصتی برای تغییر و اصلاح نگاه‌ها. همین زاویه نگاه بدبینانه است که در سطوح مختلف از نظام تصمیم‌گیری سیاسی تا برنامه‌ریزی تربیتی باعث شده است روی این جامعه پرشور نوجوانی حساب نکنیم؛ گویی دوره‌ای است که تنها باید گذاشت و گذر کرد.
در گوشمان گفتند و در چشم‌مان کردند که نوجوان امروز با ساسی مانکن پیوند خورده است و هویتش را تتلیست‌ها شکل دادند. در ظاهر ماندیم و چشم‌مان سوی عمیق دیدن ندارد.
البته این نخستین‌باری نیست که شگفت‌زده‌ایم؛ با علی لندی هم حیرت‌زده شدیم؛ نوجوانی که قصه اساطیر این مرز و بوم را جابه‌جا کرد و صدالبته بی‌خبر از اطرافیم و گرنه هر روز باید بهت‌زده باشیم و سرگشته.

اما این حیرت فاصله ماست با رهبری. آنچه او می‌بیند و ما تلاش نکردیم ببینیم. وقتی سال‌ها پیش درس دادند و فرمودند: «جوان دهه هشتادی که نه جنگ را، نه امام را، نه انقلاب را دیده، اما همان مفاهیم را با همان روشن‌بینی، با همان اقتدار که در ابتدای انقلاب یک جوان فهمیده‌ای دنبال می‌کرد، امروز این#نوجوان ما دارد دنبال می‌کند.»

و از این بالاتر فرمود: «#نوجوان امروزی که در سن 17،16سالگی است، در موارد بسیاری، از آن زمان دوران جوانی امثال این حقیر تا 25، 26سالگی و شاید بعد از آن، امروز مسائل را بهتر می‌فهمد.»
و این همه به برکت خوان معنوی انقلاب خمینی است که انسان‌ساز است؛ همین.
 

کد خبر 679603 برچسب‌ها محسن مهدیان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: محسن مهدیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۰۷۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پخش فیلم «رابطه» با بازی خسرو شکیبایی

آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از روابط عمومی شبکه دو سیما، این فیلم سینمایی که زنده یاد خسرو شکیبایی در نقش معلم یکی از درخشان‌ترین نقش‌هایش را خلق کرد، داستان نوجوانی ناشنوا و لال به نام ناصر است که قادر به ایجاد رابطه با اطرافیان خود نیست. ناصر تحت فشار اطرافیان و خانواده از همه کس و همه چیز دلزده است، اما با تلاش‌های معلمش که او را به برقراری رابطه با اطرافیان تشویق می‌کند بالاخره به خود می‌آید، و سرانجام پس از آن که تا حدودی قدرت تکلم می‌یابد با دسته گلی به دیدار معلم می‌رود. این فیلم نمایش تاثیرگذاری از کوشش‌های عاشقانه یک معلم برای کمک به نوجوانی ناامید و دلزده است. 

«رابطه» به نویسندگی و کارگردانی پوران درخشنده محصول سال ۱۳۶۵ است که چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت حوالی ساعت یک و ۳۰ دقیقه از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • اگر جریان علمی در کنار جریان دفاعی نبود بازدارندگی رقم نمی خورد
  • پرداختن به خاطرات مقام معظم رهبری؛ گام اول فصلنامه «ماجرا»
  • پخش فیلم «رابطه» با بازی خسرو شکیبایی
  • ولایت‌محوری گام نهادن در مسیر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است
  • پرداختن به خاطرات مقام معظم رهبری؛ گام اول «ماجرا»
  • شهید مطهری مجاهد عرصه‌ جهاد تبیین بود
  • باقری:‌ گذر موفق ایران از نشیب وفرازها مرهون حکمت رهبر معظم انقلاب است
  • عملیات تادیب صهیونیست‌هاموجب تحکیم وحدت ملی وارتقای همدلی ملی شد
  • چالش‌های جدی «وعده صادق» برای سامانه تدبیر آمریکا در منطقه
  • بیش از ۵۰ مربی و معلم خوزستانی با رهبری دیدار می‌کنند