Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-29@19:07:39 GMT

نگه‌داشتن عطسه منجر به مرگ می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۰۷۳۴۴

نگه‌داشتن عطسه منجر به مرگ می‌شود؟

آفتاب‌‌نیوز :

«هنگامی که در سالن تئاتر نشسته‌اید یا در یک مکان ساکت، فکر می‌کنید با نگه‌داشتن بینی و دهان بسته می‌توانید عطسه مودبانه‌ای کنید. حتما متوجه شده‌اید که نحوه عطسه‌کردن شما زمانی که در خانه حضور دارید با زمانی که بیرون از منزل به سر می‌برید (برای مثال در جلسه‌ای که با مدیرتان دارید یا در زمان صرف شام با دوستتان) کاملا متفاوت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی افراد تصورشان این است که در زمان حضور دیگران بهتر است به نشانه ادب و احترام عطسه خود را نگه دارند. امروزه پزشکان درباره این عمل به نظر مودبانه هشدارهایی می‌دهند.

درست پس از زمانی که یک فرد دچار آسیب‌های شدیدی در ناحیه گلو شده بود، پزشکان توصیه‌هایی کردند که از نگه‌داشتن عطسه خودداری کند. این فرد ۳۴ساله زمانی که در بیمارستان بستری شد دچار اختلالاتی در بلع و حتی صحبت‌کردن شده بود. هنگامی که پزشکان او را معاینه کردند، دریافتند که به گلوی وی آسیب‌های جدی وارد شده است.

متخصصان گوش و حلق و بینی بیمارستان دانشگاه لستر NHS Trust جزئیات وضعیت بیمار را در گزارشی منتشر کرده و هشدار دادند که تلاش برای نگه‌داشتن عطسه می‌تواند منجر به تجربه عوارض متعددی از جمله آنوریسم مغزی باشد.

دکتر وندینگ یانگ، نویسنده گزارش، می‌گوید: نگه‌داشتن عطسه از طریق مسدودکردن بینی و دهان، عملی خطرناک است و باید از انجام این عمل اجتناب کرد. این مسئله می‌تواند منجر به عوارض متعددی نظیر پارگی پرده گوش و حتی آنوریسم مغزی شود.

پزشکان این وضعیت را پرفوراسیون مری یا پارگی مری می‌نامند که در نتیجه آن ممکن است استفراغ شدید رخ دهد اما در مورد آن فرد باید بگوییم، فشار هوای به دام افتاده در گلو باعث از هم گسستن بافت‌های مری شده و اختلالاتی را در عملکرد و سیستم ایجاد کرده بود.

دکترها بیان می‌کنند، عطسه به طور بالقوه با خروج شدید هوا همراه است که می‌تواند ناشی از ذرات تحریک‌کننده موجود در هوا باشند. مسدودکردن مسیر خروج هوا نه تنها ممکن است سبب پارگی مری شود بلکه می‌تواند زمینه‌ساز بیماری آسم نیز باشد.

کارشناسان توصیه می‌کنند مالیدن اطراف بینی و لب، نفس‌گیری عمیق می‌تواند در کاهش اثرات عطسه تاثیرگذار باشد.»

منبع: فرارو

منبع: آفتاب

کلیدواژه: عطسه مرگ نگه داشتن عطسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۰۷۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیرخارجه مصر: «حماس» باید در تشکیل کشور فلسطین مشارکت داشته باشد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «سامح شکری» وزیر خارجه مصر امروز در نشست امنیتی ریاض، تاکید کرد: ما تمایل داریم که کشور مستقل فلسطین را تشکیل دهیم و به خشونت و درگیری‌های ۷۰ ساله پایان دهیم.

وی افزود: جامعه بین‌الملل مخالف راه حل نظامی در رفح است، چرا که منجر به وقوع فاجعه‌ای انسانی خواهد شد.

سامح شکری تاکید کرد: هم اکنون طرحی برای آتش‌بس در غزه روی میز است و دو طرف باید آن را مورد بحث و بررسی قرار داده و منتظر تصمیم نهایی هستیم.

وی افزود: ما باید شروطی را تعیین کنیم که منجر به مشارکت حماس در تشکیل کشور فلسطین شود. مادامی که اشغالگری وجود داشته باشد، مقاومت نیز طبق قوانین بین‌الملل قابل توجیه است.

کد خبر 6092433 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • وزیرخارجه مصر: «حماس» باید در تشکیل کشور فلسطین مشارکت داشته باشد
  • سرقت مغازه در استان بوشهر ۲۸ درصد کاهش یافت
  • واژگونی تراکتور منجر به فوت کشاورز مهابادی شد
  • پیام جدید القسام درباره کشته شدن ده‌ها اسیر اسرائیلی
  • ببینید | گردان‌های قسام: فشار نظامی به کشته شدن ده‌ها اسیر صهیونیست منجر شده است
  • آخرین آمار تصادفات منجر به فوت در سال گذشته
  • آیا مصرف بیش از حد ویتامین دی برای بدن مضر است؟
  • گردباد ویرانگر در آمریکا + فیلم
  • نقص سیستم خودران تسلا دردسرساز شد
  • سقوط از دره به فوت شهروند قزوینی منجر شد