Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابراهیم میرزابیگی عنوان کرد: برخی داوران کم‌تجربه برای بازی‌های حساس به کار گرفته می‌شوند و این موجب می‌شود تیم‌ها ضربه ببینند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه خبری تهران‌نیوز، ابراهیم میرزابیگی با بررسی وضعیت داوری فوتبال کشورمان در لیگ برتر اظهار کرد: عملکرد برخی داوران در لیگ برتر به قدری تأسف‌بار بود که صدای تیم‌ها را درآورد و مربیان در مواقعی حق داشتند نسبت به داوری‌ها معترض باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: در لیگ برتر فوتبال اشتباهات تأثیرگذار زیادی داشتیم؛ به عنوان مثال گل سالم ذوب‌آهن در دقیقه ۹۰ به اشتباه آفساید اعلام می‌شود و این اشتباهات سهوی به تیم‌ها ضربه زد.

این پیشکسوت داوری فوتبال عنوان کرد: برخی تیم‌ها عنوان می‌کنند که از اشتباهات داوری ضرر دیده‌اند، اما عنوان نمی‌کنند که در مواقعی هم از این اشتباهات سود برده‌اند و به عنوان دبیر کمیته داوران فدراسیون فوتبال در دوران آقای صفایی فراهانی، دادکان و نظری می‌گویم که چیدمان داوری بسیار مهم و حیاتی است.

میرزابیگی تبیین کرد: باید داوران به گونه‌ای چیدمان شوند که شائبه‌ای به وجود نیاید، در حالی که برخی داوران کم‌تجربه برای بازی‌های حساس به کار گرفته می‌شوند و این موجب می‌شود تیم‌ها ضربه ببینند و مشکلات داوری را عامل ننایج بدانند.

وی مطرح کرد: البته عامل بیشتر درگیری‌ها از نیمکت‌ها آغاز و موجب می‌شود استرس و نگرانی به داخل زمین منتقل شود، بنابراین عوامل نیمکت‌ها دو تیم باید از تنش دوری کنند و به داور وسط آرامش بدهند.

این پیشکسوت داوری فوتبال در ادامه توضیح داد: اعتراض بی‌مورد نیمکت‌های تیم‌ها علیه داور مشکلاتی را به وجود می‌آورد، البته به دلیل شیوع ویروس کرونا از حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها محروم بودیم، در غیراینصورت ممکن بود بازی‌ها متشنج شود.

میرزابیگی متذکر شد: بنابراین این موارد روی قضاوت داور تأثیر مستقیم دارد و عوامل تیم‌ها باید با ایجاد آرامش در تیم‌شان اجازه دهند داور به درستی قضاوت کند.

وی در پاسخ به این سوال که مشکلات فدراسیون فوتبال را در بعضاً کیفیت پایین قضاوت داوران چگونه ارزیابی می‌کنید؟ بیان کرد: این موضوع تأثیر آنچنانی در قضاوت داوران نداشته و داوران تلاش دارند بهترین قضاوت را داشته باشند، البته با ورود VAR به فوتبال ایران اشتباهات داوری کمتر خواهد شد.

انتهای پیام/*

منبع: دانا

کلیدواژه: تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۰۷۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

6 اشتباه رایج بعد از غذا خوردن

به گزارش خبرآنلاین از بهداشت نیوز، با انجام اشتباهات رایج پس از خوردن غذا لذت غذا خوردن را به طور کامل از بین می‌بریم. به همین دلیل کارشناسان همواره بر این امر تاکید می‌کنند که شناخت این اشتباهات و عدم انجام آنها نقش موثری در ارتقا سلامتی دارد. آیا شما با این اشتباهات آشنایی دارید؟!

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901430

دیگر خبرها

  • بررسی دیدارهای سرخابی ها در هفته بیست وپنجم لیگ برتر فوتبال
  • ۶ اشتباه رایج بعد از غذا خوردن
  • ناتینگهام فارست، تیمی که همیشه در مورد داوری حقیقت را می‌گوید
  • 6 اشتباه رایج بعد از غذا خوردن
  • دو بازی حساس هفته۲۵ لیگ با داوری دو برادر!
  • اعتراف کمیته داوران لالیگا به اشتباهات داوری
  • داوران هفته بیست و پنجم | حساس ترین بازی ها به برادران حیدری رسید
  • «حیدری»‌ها داوران دیدارهای حساس پرسپولیس و استقلال شدند!
  • پیشکسوت فوتبال سپاهان: کمیته داوران یک داور باکیفیت برای دیدار با پرسپولیس انتخاب کند
  • داور عشق راگبی برای بایرن مونیخ-رئال