Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: چهار روز پس از پیشنهاد رئیس قوه قضائیه، «شورای حل اختلاف ویژه امور مدیریت شهری با شرح وظیفه پنجگانه» در کرج آغاز به کار کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو به نقل از قوه قضاییه، آیین افتتاح «شورای حل اختلاف ویژه امور مدیریت شهری کرج با شرح وظیفه پنجگانه»، با حضور رئیس کل دادگستری استان البرز، معاون توسعه حل اختلاف، معاون قضایی رئیس کل و دبیر شورای تحول قضایی دادگستری کل استان، شهردار شهر کرج و رئیس و جمعی از اعضای شورای اسلامی این شهرستان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حسین فاضلی هریکندی در حاشیه این مراسم با اشاره به دیدار روز سوم خرداد رئیس قوه قضائیه با مدیران شهری تهران و پیشنهاد تشکیل شورای حل اختلاف ویژه امور شهری گفت: کرج جزو پنج کلانشهر اول کشور است و مشکلات مشابهی با پایتخت در حوزه امور شهری دارد؛ لذا در اجرای پیشنهاد رئیس قوه قضائیه، از سوی دادگستری کل استان البرز، پیشنهاد مشابه‌ای به شهردار و رئیس شورای اسلامی کرج مبنی بر تشکیل شورای حل اختلاف ویژه امور مدیریت شهری ارائه شد.

رئیس شورای قضایی استان البرز با اشاره به اینکه کمتر از ۴۸ ساعت پس از توافق دادگستری کل استان و شهرداری کرج و کمتر از ۴ روز پس از پیشنهاد رئیس قوه قضائیه در خصوص تشکیل شورای حل اختلاف ویژه در امور مدیریت شهری، امروز این مجتمع در کرج مورد بهره‌برداری قرار گرفت، تصریح کرد: ترکیب این شورا متنوع و شامل متخصصین و افراد آشنا به حوزه امور شهری اعم از پیمانکاران، سازندگان، سازمان نظام مهندسی ساختمان، اشخاص حقیقی و حقوقی هستند.

محور‌های پنجگانه فعالیت شورای حل اختلاف مدیریت شهری

وی با بیان اینکه این شورا در پنج حوزه فعالیت خواهد کرد، متذکر شد: اولین رکن این شورا، شعبه ویژه صلح و سازش در پرونده‌های مرتبط با امور شهری است و رایی در آن صادر نمی‌شود؛ مترصد هستیم همه پرونده‌های حقوقی و کیفری طرح شده در حوزه شهری را ابتدا به این شعبه صلحی ارجاع دهیم تا اختلافات در همین جا حل و فصل شده و طرفین به تفاهم و سازش برسند در عین حال به تناسب پرونده‌ها، شعب دیگری ایجاد خواهد شد.

فاضلی هریکندی با اشاره به اینکه علاوه بر شعبه موصوف، واحد میانجیگری در امور کیفری مرتبط با امور شهری نیز تشکیل خواهد شد، تصریح کرد: به موازات تشکیل واحد میانجیگری که برای مصالحه در امور کیفری تلاش می‌کنند، واحد داوری ویژه اختلافات حقوقی حوزه مدیریت شهری (با رعایت ضوابط قانونی) تشکیل و داوران متخصص در این واحد فعالیت خواهند کرد.

وی با یادآوری اینکه «صلح‌یاران» نقش بسزایی در حل اختلافات دارند، اضافه کرد: در گام‌نخست، هشت نفر از مدیران شهری و مهندسان با تجربه حوزه شهری به عنوان صلح یاران اختلافات شهری تعیین شده اند، همچین شهردار کرج به عنوان طلایه‌دار صلح در اختلافات شهری تعیین شد تا از تمام ظرفیت‌ها برای ایجاد صلح و سازش در حوزه مدیریت شهری استفاده شود.

پیشگیری از وقوع اختلافات شهری

رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم استان البرز در ادامه متذکر شد: یکی از راهبرد‌های اصلی رئیس قوه قضائیه، پیشگیری از اختلافات و چالش‌های حوزه شهری است بنابراین علاوه بر اقدامات فوق، تفاهم نامه‌ای مابین معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان و معاونت توسعه حل اختلاف استان البرز منعقد می‌شود تا به طور تخصصی برنامه‌ریزی لازم برای پیشگیری از وقوع اختلافات شهری با تکیه بر داده‌های شورای حل اختلاف را انجام دهند.

وی در تشریح شیوه فعالیت شورای مذکور اظهار داشت: در خصوص فرآیند کاری این شورا و چگونکی اقدام واحد‌های پنج گانه آن دستورالعملی تهیه شده که نقشه راه فعالیت‌های این شورا خواهد بود.

فاضلی هریکندی اقدام دیگری که به موازات تشکیل شورا پیگیری خواهد شد را تشکیل کارگروه ویژه ذیل شورای حفظ حقوق بیت‌المال با حضور استانداری، شهرداری و شورای شهر و دادگستری کل استان بیان و اضافه کرد: این کارگروه، چالش‌هایی که توسط شورا قابل حل نیست را پیگیری و حل خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: قوه قضاییه شورای حل اختلاف دادگستری شورای حل اختلاف ویژه امور مدیریت شهری دادگستری کل استان رئیس قوه قضائیه پیشگیری از وقوع اختلافات شهری استان البرز تشکیل شورا امور شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۰۷۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از خودروهای ثبت تخلف ویژه ناوگان بار درون شهری در اصفهان

مدیر عامل سازمان حمل و نقل بار شهرداری اصفهان گفت: برای نخستین‌بار در کشور فردا (چهارشنبه) خودروهای ثبت تخلف ویژه ناوگان بار درون شهری با حضور سردار تیمور حسینی رییس پلیس راهور فراجا و شهردار اصفهان رونمایی می شود تا برگ زرینی بر افتخارات مدیریت شهری اصفهان باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدعلی عبدالهی امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در نشست مشترک پلیس راهور و شهرداری‌های استان اصفهان اظهار کرد: سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار شهرداری اصفهان آماده است تا در حوزه مدیریت حمل ونقل بار درون شهری اقدامات ویژه‌ای را با همکاری شهرداری‌های استان اصفهان رقم بزند تا همچنان در سطح کشور الگو باشیم.

وی افزود: اجرای ماده ۹ قانون توسعه حمل‌ونقل بر عهده شهرداری‌ها گذاشته شده است و با ابلاغ قانون درآمد پایدار شهرداری‌ها در سال ۱۴۰۱ نیز فرصت بسیار خوبی به همه شهرداری‌های کشور داده شد تا در حوزه مدیریت حمل‌ونقل بار، با صدور پروانه فعالیت و اشتغال، صدور بارنامه و حفظ زیرساخت‌ها درآمد پایدار داشته باشند.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار شهرداری اصفهان ادامه داد: شهرداری اصفهان در حوزه حمل‌ونقل بار پیشرو در کشور است و فردا میزبان تمام مدیران عامل کشور در این حوزه هستیم.

عبدالهی گفت: با مصوبه شورای هماهنگی ترافیک استان مصوبه‌ای ابلاغ شد مبنی بر اینکه خودروهای بالای ۳.۵ تن در سطح مرکز استان باید با مجوز تردد حرکت کنند، در غیر این صورت مشمول جریمه می شوند، از این‌رو درخواست داریم شهرداری‌های استان با هماهنگی پلیس راهور همراهی لازم را داشته باشند تا بتوانیم اقدام هماهنگی را انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: برای نخستین‌بار در کشور فردا _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ خودروهای ثبت تخلف ویژه ناوگان بار درون شهری با حضور سردار تیمور حسینی رئیس پلیس راهور فراجا و شهردار اصفهان رونمایی می‌شود تا برگ زرینی بر افتخارات مدیریت شهری اصفهان باشد.

کد خبر 749317

دیگر خبرها

  • اقدامات دوره ششم مدیریت شهری اراک در راستای توسعه شهری است
  • شورای راهبردی بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی تشکیل می‌شود
  • استعفای برخی اعضای حزب «نسل نو»
  • رونمایی از خودروهای ثبت تخلف ویژه ناوگان بار درون شهری در اصفهان
  • واکنش چمران به حواشی جلسه قبل شورا؛ اختلافات طبیعی است
  • واکنش چمران به حواشی جلسه قبلی شورا؛ اختلافات طبیعی است
  • برخی به دنبال تضعیف دستاوردهای مدیریت شهری هستند
  • تحقق مدیریت هماهنگ شهری در شرکت توسعه شهرداری اصفهان/ شوراها مصداق بارز مردم سالاری است
  • برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در یزد
  • دوره آموزشی مدیریت مصرف آب ویژه دانش‌آموزان در سنندج برگزار شد