Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی فارس، ویکا مازوی کومالو، شنبه در دیدار با دبیر کل اتاق بازرگانی فارس در شیراز، برقراری ارتباط بین اتاق های بازرگانی دو کشور را از اولویت‌های اصلی برشمرد و افزود: با توجه به

فراهم بودن شرایط برای گسترش همکاری‌ها، باید با برنامه‌ریزی اهداف مد نظر را عملیاتی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده به زودی میزبان رئیس جمهور اسلامی ایران و هیات همراه ایشان در آفریقای جنوبی خواهیم بود و قطعا این سفر فرصت مناسبی برای تقویت روابط دو طرف فراهم خواهد آورد.

مازوی کومالو اظهار داشت: تقویت روابط به ویژه روابط اتاق های بازرگانی ایران و آفریقای جنوبی می تواند نتایج خوبی به دنبال داشته باشد.

سفیر آفریقای جنوبی در ایران افزود: با توجه به اینکه استان فارس در حوزه معادن و پتروشیمی فعالیت خوبی دارد ما می‌توانیم زمینه برقراری ارتباط بین اتاق ژوهانسبورگ به عنوان یک استان صنعتی آفریقای جنوبی با این حوزه ها

را فراهم کنیم.

ویکا مازوی کومالو بیان کرد: کار دولت‌ها تجارت نیست بلکه آنها تسهیل کننده روند هستند و باید بکوشیم تا فضای فعالیت و تجارت برای بخش خصوصی فراهم شود.

وی گفت: با توجه به بهبود شرایط همه گیری بیماری کرونا شاهد ورود توافق دو کشور به فاز عملیاتی هستیم و هم اینک روند تبادل گردشگر بین طرفین برقرار است.

آفریقای جنوبی از کشورهای هدف صادراتی استان فارس است
دبیر کل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس هم در این دیدار گفت: آفریقای جنوبی از کشورهای هدف صادراتی این استان است و برای حضور تجار هر دو طرف در بازارهایشان نیازمند برنامه ریزی دقیق، نیازسنجی مناسب

و تدوین استراتژی کارآمد هستیم.

علی عوض پور افزود: در شرایط فعلی نیاز است توافق نامه‌ها و تعاملات استان فارس و کشور آفریقای جنوبی از حالت دیپلماتیک خارج شده و وارد فاز عملیاتی و اجرایی و افزایش همکاری ها همراه با حضور بخش های خصوصی

طرفین شویم.

وی گفت: در راستای گسترش همکاری‌ها آماده برگزاری جلسات کارشناسی و B۲B به شکل مجازی و با حضور فعالان اقتصادی استان فارس و کشور آفریقای جنوبی هستیم تا به دنبال آن نظرات کارشناسی در خصوص افزایش

مبادلات دو طرف را احصا کرده و بر اساس آنها برنامه ریزی وتصمیم گیری کنیم.

دبیر کل اتاق بازرگانی فارس ادامه داد: بازرگانان این استان از دیرباز ارتباطات تجاری با کشور آفریقای جنوبی داشته‌اند که این تعاملات در گذر زمان در فرهنگ مردم دو طرف ماندگار شده است.

عوض پور افزود: هم اینک تعدادی از تجار و بازرگانان فارس در کشور آفریقای جنوبی فعالیت اقتصادی و تبادل تجاری دارند و یکی از زمینه‌های این همکاری در بخش فرش است و فرش این استان بسیار مورد استقبال مردم آفریقای

جنوبی قرار گرفته است.

وی، با اشاره به اعلام سفر رئیس جمهوری کشورمان به آفریقای جنوبی از سوی سفیر این کشور در تهران افزود: امیدوارم شرایطی فراهم شود که نقش بخش خصوصی و تعامل و ارتباطات بیشتر اتاق‌های بازرگانی در توافق های بین

دو کشور پر رنگ دیده شود.

برچسب‌ها سفارت آفریقای جنوبی اتاق بازرگانی ایران شیراز فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سفارت آفریقای جنوبی اتاق بازرگانی ایران شیراز سفارت آفریقای جنوبی اتاق بازرگانی ایران شیراز فارس کشور آفریقای جنوبی آفریقای جنوبی اتاق بازرگانی برنامه ریزی استان فارس دو طرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۰۷۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتباط اتاق ها با هدف ارتقا شبکه سازی ارتقا یابد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ مدیر روابط‌عمومی فدراسیون اتاق‌های بازرگانی امارات متحده عربی، دراجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا با ابراز خرسندی از سفر به اصفهان با تاکید بر استفاده از هوش مصنوعی و توسعه شبکه سازی گفت: اولین وظیفه ما به‌عنوان اتاق بازرگانی این است که تجارب را با یکدیگر به اشتراک بگذاریم و برای ارتقای شبکه‌سازی ارتباطات اتاق‌ها را بهبود ببخشیم.
عبد اله حسن محمد العامری با اشاره به اینکه در این مجمع باید توانایی کشور‌ها را در نظر گرفت، افزود: ما در امارات متحده عربی و در اتاق بازرگانی آمادگی کامل داریم تا تجارب دیگران را یاد بگیریم و تجارب خود را به اشتراک بگذاریم.
عبد اله حسن محمد العامری ادامه داد: تاکنون روابط خوبی با اتاق بازرگانی ایران داشته‌ایم، اما اکنون نیازمندیم بدانیم چه قدم‌هایی باید برداشته شود تا بتوانیم مسیر را برای بخش‌های خصوصی هموار کنیم.
مجمع گفتگوی همکاری آسیا Asia Cooperation Dialogue با هدف ارتقای همکاری و همگرایی منطقه‌ای بین دولت‌ها و سازمان‌های منطقه‌ای آسیا در ژوئن ۲۰۰۲ در چاآم تایلند تأسیس شد و اکنون ۳۵ کشور در آن عضویت دارند.
ایران در ژوئن ۲۰۰۴ به این مجمع پیوست و در سال ۲۰۰۹ به‌عنوان کشور پیشگام همکاری فرهنگی انتخاب شد.
در حال حاضر ریاست این مجمع بر عهده ایران است. کشور‌های بحرین، بنگلادش، برونئی دارالسلام، کامبوج، چین، هند، اندونزی، ژاپن، کره جنوبی، لائوس، مالزی، میانمار، پاکستان، فیلیپین، قطر، سنگاپور، تایلند، ویتنام، قزاقستان، کویت، عمان، سریلانکا، بوتان، مغولستان، امارات، روسیه، عربستان، تاجیکستان، ازبکستان، قرقیزستان، افغانستان، ترکیه، نپال و فلسطین عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا ACD هستند.

دیگر خبرها

  • برنامه های متنوعی برای تسهیل تبادلات مالی با چین داریم
  • افزایش حجم تجارت ایران و کوبا به بیش از ۲۴۳ میلیون دلار می‌رسد
  • آفریقای جنوبی: از نزدیک تحقیقات دادگاه لاهه را دنبال می‌کنیم
  • ارتباط اتاق ها با هدف ارتقا شبکه سازی ارتقا یابد
  • رشد اقتصادی در گرو صلح جهانی است
  • اثرگذار بودن برگزاری نشست‌های اصفهان درتوسعه همکاری‌های تجاری
  • اتاق‌های بازرگانی برای شبکه‌سازی به دنبال گسترش ارتباطات باشند
  • اثرگذار بودن برگزاری نشست‌ها درتوسعه همکاری‌های تجاری
  • ایجاد فضایی برای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در خوارزم ازبکستان
  • امیرعبداللهیان بر استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی تاکید کرد