Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@12:10:32 GMT

۷۳ حلقه چاه غیرمجاز در بویین زهرا پلمب شد

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۰۷۷۸۳

۷۳ حلقه چاه غیرمجاز در بویین زهرا پلمب شد

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری استان قزوین ،  میرحسین حسینی در تشریح اقدامات حوزه حفظ حقوق بیت‌المال گفت: دادگستری شهرستان بویین زهرا طی سال گذشته نسبت به موضوعات این حوزه از جمله آزادسازی اراضی ملی، اعاده به وضع سابق تغییر کاربری های غیرمجاز در اراضی کشاورزی، پلمب چاه های غیر مجاز، صیانت از منابع زیرزمینی حساسیت ویژه داشت و نشست های شورای حفظ حقوق بیت المال در شهرستان به صورت مستمر برگزار و بر اساس مصوبات شورا دستاوردهای خوبی حاصل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه آزادسازی اراضی ملی یادآورشد: دست‌اندازی به اراضی ملی و منابع طبیعی مستمراً توسط دستگاه قضایی پیگیری می شود و قطعاً برخورد با سودجویان و متخلفان این حوزه در دستور کار قرار دارد و بر همین اساس و در راستای اجرای احکام قضایی صادره، طی سال گذشته حدود ۴۰ هکتار از اراضی ملی آزادسازی و رفع تصرف شد.

این مقام قضایی استان به صدا درآمدن زنگ خطر برداشت غیرمجاز از منابع آبی زیرزمینی اشاره کرد و گفت: برداشت غیرمجاز از منابع آبی زیرزمینی طی سال های متمادی مخاطرات زیست محیطی متعددی از جمله فرونشست دشت قزوین، کاهش سطح آب های زیرزمینی و... را به همراه داشته و به همین خاطر جلوگیری از برداشت های غیر مجاز با جدیت پیگیری می شود و بر همین اساس طی سال گذشته ۷۳ حلقه چاه غیرمجاز پلمب و مسلوب المنفعه شد.

حسینی همچنین در خصوص اعاده به وضع سابق تغییر کاربری های غیر مجاز در اراضی زراعی و کشاورزی گفت: در اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی، ۸۰ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی اعاده به وضع سابق شد.

رییس دادگستری شهرستان بویین زهرا خاطرنشان کرد: منابع طبیعی و محیط زیست میراثی گران بهاء و از حقوق عامه‌ای است، که همه مردم و دستگاه ها موظف به حراست و صیانت از آن هستند و به همین خاطر دستگاه قضایی در راستای پیشگیری از وقوع جرم و صیانت از حقوق عامه نسبت به موضوعات مربوطه حساسیت و اهتمام ویژه دارد و قطعاً در سال جدید نیز دستگاه قضایی در این حوزه ورود جدی خواهد داشت؛ تا تعرضات، تصرفات و تغییر غیرمجاز کاربری اراضی به حداقل برسد و بدون‌شک با متخلفان، متعرضان و ترک فعل های این حوزه برخورد قانونی خواهد شد.

برچسب‌ها دادگستری تغییر کاربری اراضی تصرف اراضی اراضی کشاورزی آزادسازی سواحل قانون اساسی بویین زهرا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری تغییر کاربری اراضی تصرف اراضی دادگستری تغییر کاربری اراضی تصرف اراضی اراضی کشاورزی آزادسازی سواحل قانون اساسی بویین زهرا تغییر کاربری بویین زهرا اراضی ملی طی سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۰۷۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطع ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهارستان در واکنش به تغییر کاربری ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی و قطع درختان در صالحیه گفت: با مسئولینی که در تغییر کاربری غیرقانونی این اراضی دخیل بودند، برخورد خواهد شد. - اخبار استانها -

سیدامیر احمدی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در بهارستان، با اشاره به تشکیل پرونده برای تغییر کاربری غیرقانونی اراضی کشاورزی در صالحیه، اظهار داشت: 50 هکتار از اراضی کشاورزی به‌صورت غیرقانونی در حال تغییر کاربری بود که جلوی آن گرفته شد.

وی با اشاره به قطع یک‌صد اصله درخت در این اراضی جهت تغییر کاربری افزود: مسئولینی که در تغییر غیرقانونی کاربری 50 هکتار از اراضی کشاورزی دخیل بوده و وظایف قانونی خود را انجام نداده و ترک فعل انجام شده باشد، با آن‌ها برخورد خواهد شد.

دادستان بهارستان در ادامه گفت: تغییر کاربری غیرقانونی و قطع درختان با برنامه‌ریزی و مدیریت شده بود و این اتفاق در یک روز انجام نگرفته است.

مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز 300 هکتار اراضی چهارباغ

احمدی در پایان خاطرنشان کرد: رویکرد قوه قضاییه و دادستانی به عنوان مدعی‌العموم در هر موردی که فساد اتفاق افتاده باشد، برخورد قاطعانه است و طبق مستندات و در چارچوب قانون با اشخاص حقیقی و حقوقی برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۷۵ هکتار از اراضی زراعی چهارباغ
  • تداوم تخریب تغییرکاربری‌های غیرمجاز در شهرستان سامان
  • تخریب ۱۲ ویلای غیرمجاز در چهارباغ البرز
  • قلع و قمع ۴۸ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان سامان
  • ۴۸ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی سامان تخریب شد
  • ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه قطع شد
  • ۱۵ تغییر کاربری غیرمجاز در آمل قلع و قمع شد
  • پلمب ۸ واحد مشاور املاک غیرمجاز در پردیس و بومهن + فیلم
  • قطع ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه
  • انسداد ۱۶ حلقه  چاه غیرمجاز در مناطق «گلاهک» دماوند