Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سرگرد رضا حیدری راد عصر شنبه در دیدار با امام جمعه بوشهر اظهار داشت: بسیج عشایر از سال ۱۳۹۹ فعالیت خود را در استان بوشهر شروع کرده و هم‌اکنون دارای چهار هزار عضو فعال است.

وی با اشاره به فعالیت بسیج عشایر در قالب گردان‌های بیت المقدس، پایگاه‌های مقاومت و گروه‌های جهادی خاطرنشان کرد: عشایر پنج درصد جمعیت کشور را دارا هستند اما پنج درصد شهدای کشور مربوط به عشایر هستند

مسئول سازمان بسیج عشایر استان بوشهر با اشاره به خدمات متعدد و متنوع عشایر بیان کرد: یادواره شهدای عشایر در استان بوشهر ۱۸ خرداد امسال برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: عشایر استان بوشهر با توجه به حضور در مراتع و کوهستان‌های صعب‌العبور و مرتفع و مسلح بودن به سلاح‌های دفاعی واگذارشده نقش بی‌بدیلی در پدافند غیرعامل و ایجاد امنیت پایدار در این استان ایفا می‌کنند.

حیدری‌راد با اشاره به حضور ۳۰ هزار نفر از عشایر ساکن و کوچ‌رو ایلی و قبیله‌ای از ایل بزرگ قشقایی در استان بوشهر بیان کرد: شش هزار و ۱۲۵ خانوار از طوایف ترک زبان فارسیمدان، عمله، دره شوری، کشکولی و شش بلوکی در استان حضور دارند.

وی از طوایف ترک زبان عشایر ایل بزرگ قشقایی در استان بوشهر به فارسیمدان، عمله، دره شوری، کشکولی و شش بلوکی اشاره کرد و افزود: این عشایر هفت ماه از سال در شهرستان‌های دیلم، گناوه، دشتستان، دشتی، بوشهر، دیر و جم حضور دارند.

مسئول سازمان بسیج عشایر استان بوشهر افزود: با توجه به نبود قشر بسیج عشایری در استان بوشهر، این عشایر بر حسب مناطق ییلاقی خود اقدام به عضویت در سپاه‌های عشایری استان‌های فارس، کهگیلویه و بویراحمد و اصفهان کردند که این عضویت تاکنون نیز ادامه دارد.

کد خبر 5501451

منبع: مهر

کلیدواژه: بسیج عشایری دشتستان بوشهر ساختمان متروپل آلودگی هوا بوشهر کرمانشاه سوم خرداد فتح خرمشهر خطبه های نماز جمعه گرد و خاک آمار کرونا ابادان متروپل آبادان آزادسازی خرمشهر ویروس کرونا گرد و غبار استان بوشهر بسیج عشایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۰۷۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۱۰ شرکت تولیدی کشاورزی مازندران در نمایشگاه اکسپو

به گزارش خبرنگار مهر، بابک مومنی بعدازظهر سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه استان مازندران در بخش کشاورزی قطب تولید محصولات مختلف و حافظ امنیت غذایی کشور است و در این نمایشگاه بخش کشاورزی سرآمد بوده است، تصریح کرد: محوریت برنامه های این نمایشگاه براساس معرفی زنجیره های ارزش تولید محصولات مختلف و توانمندی استان های مختلف کشور بوده است.

وی با اعلام اینکه از بین شرکت های بزرگ استان مازندران نیز ۱۰ شرکت معتبر و فعال در عرصه بازاریابی و صادرات و فرآوری محصولات کشاورزی حضور دارند، گفت: با توجه به انتظار از بخش کشاورزی مازندران و نقش آن در تامین امنیت غذایی کشور، حضور پررنگ بخش کشاورزی را در این نمایشگاه شاهد هستیم.

کد خبر 6093229

دیگر خبرها

  • استخدام ۲۰۰ نفر در دهیاری‌های استان بوشهر
  • راه مبارزه با ناامیدی جهاد تبیین در عرصه‌های مختلف است
  • معرفی ظرفیت‌های مختلف تولیدی و صادراتی سیستان و بلوچستان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • آئین بزرگداشت روز روانشناسی در بوشهر برگزار شد
  • حضور ۱۰ شرکت تولیدی کشاورزی مازندران در نمایشگاه اکسپو
  • اعزام ۶۰ گروه جهادی به مناطق محروم استان بوشهر
  • برگزاری بیش از ۲۰۰ برنامه ویژه هفته کار و کارگر در استان بوشهر
  • رییس نهاد رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی: هم افزایی فعالیت‌های سپاه با دانشگاه برکت دارد
  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • نقش حیاتی تولید در گره گشایی مشکلات جامعه