Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «زکی عباس» عضو کمیته مرکزی جنبش فتح با اشاره به تنش‌های موجود در فلسطین اشغالی بر ضرورت وجود رهبری یکپارچه برای فلسطینی برای مقابله با حملات رژیم اشغالگر تاکید کرد.

عباس با اشاره به اینکه رژیم اشغالگر اسرائیل آنچه را سال ۱۹۴۸ آغاز کرده بود، از سر گرفته است، گفت: اسرائیل مفهوم تشکیل دولت فلسطینی و توافق‌ها برای صلح و سازش را کنار گذاشته و به یک باندی مبدل شده که به دنبال چیرگی بر ماست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زکی در گفت‌‌وگو با شبکه المیادین با تاکید بر لزوم حضور در اوج درگیری با دشمن برای جلوگیری از دستیابی دشمن به آنچه برای فردا در راهپیمایی پرچم در نظر دارد، گفت: ما در مرحله‌ای فراتر از درگیری هستیم که به موضوع موجودیت یا عدم موجودیت ختم می‌شود.

این مقام جنبش فتح بر لزوم وجود رهبری یکپارچه برای فلسطینیان تاکید کرد و گفت: باید مبارزه مسلحانه با دشمن با یدی واحد برای نجات دشمن انجام شود. وجود آشفتگی در صحنه فلسطینی به شکل کنونی آن مشکل‌ساز است.

او با بیان اینکه سازمان آزادی بخش فلسطینی به بخشی از تشکیلات خودگردان تبدیل شده و شاهد فرسایش است گفت: سازمان آزادی‌بخش باید موضع خود را یکسره کند و بگوید آیا اسرائیل دشمن است یا همچنان به دنبال راه حلی با اوست. ما نیازمند فعال سازی نهادها، رهبران، برنامه‌هایمان داریم.

وی افزود: ما در داخل جنبش فتح هم مشکلات عمیق و پیچیده‌ای داریم و زمان حل و فصل وضعیت در مقابله با رژیم اشغالگر و توزیع نقش فرارسیده است و تشکیلات خودگردان نمی‌تواند جنبش فتح را برباید.

زکی با بیان اینکه فتح بهای ضعف سازمان آزادی بخش و سردرگمی تشکیلات خودگردان را می‌دهد، گفت: کسی که در وسط راه می‌ایستد، خود را محکوم به عقب‌نشینی می‌کند.

وی با تاکید بر موضع خود در مورد عملیات استشهادی فلسطینیان گفت: هرکسی را که عملیات استشهادی فلسطینیان را محکوم کند، محکوم می‌کنم. تا زمانی که اشغالگری وجود دارد، مقاومت نیز وجود دارد.

عضو کمیته مرکزی جنبش فتح گفت: گذشته‌ها گذشته است و اسرائیل امروز در هر منطقه‌ای که وارد شود با مقابله فلسطینیان روبرو می‌شود. اسرائیل احمقانه بر این باور است از طریق عادی‌سازی با رژیم‌های طرد شده از سوی ملت‌هایشان پیروز خواهد شد.

زکی بر لزوم برخورد با اسرائیل به همان شدت رفتاری که در قبال فلسطینیان در پیش گرفته است، گفت: وقتی که این رژیم توافق‌ها را منکر می‌شود، طرف فلسطینی(تشکیلات خودگردان) هم باید همین طور رفتار کند.

عضو جنبش فتح در پایان همچنین مقابله کشورهایی نظیر عراق، یمن، الجزائر، کویت و سوریه با عاد‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را امیدوار کننده خواند.

انتهای پیام/.

 

منبع: فارس

کلیدواژه: عباس زکی جنبش فتح عادی سازی روابط تشکیلات خودگردان جنبش فتح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۰۷۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیل در قبال حماس کوتاه آمد؟

به گزارش خبرآنلاین مقامات رژیم صهیونیستی که می‌خواستند ناشناس باقی بمانند به نیویورک‌تایمز گفته‌اند تل‌آویو هم‌اکنون با آزادی ۳۳ اسیر صهیونیست در مرحله اول توافق آتش‌بس با حماس موافقت کرده است. تل‌آویو پیشتر برای آزادی ۴۰ اسیر پافشاری می‌کرد.

به نقل از ایسنا این مقامات گفته‌اند بخشی از این تغییر رویکرد و عقب‌نشینی به دلیل کشته‌شدن ۴۰ اسیر در حملات به غزه بوده است.

نیویورک‌تایمز نوشت این تغییر در موضع رژیم صهیونیستی انتظارات در خصوص توافق میان حماس و تل‌آویو بالا برده است.

روز یکشنبه هم «بنی گانتز» عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی ضمن تهدید خروج از کابینه به ریاست «بنیامین نتانیاهو» تاکید کرد آزادی اسرای صهیونیستی مهم‌تر از حمله به رفح است.

در مدت اخیر نیز تظاهرات‌هایی در سرزمین‌های اشغالی برای فشار به نتانیاهو به‌منظور موافقت با آتش بس با مقاومت فلسطین و بازگرداندن اسرا شکل گرفته است.

یک مقام ارشد حماس روز دوشنبه اعلام کرد این جنبش در حال بررسی پیشنهاد جدیدی از سوی رژیم صهیونیستی است اما جزئیاتی در خصوص این پیشنهاد منتشر نکرد.

جنبش حماس از آغاز عملیات طوفان‌الاقصی تاکنون حدود ۲۴۰ صهیونیست را به اسارت گرفته است.

یک هیات از سوی رژیم صهیونیستی قرار است روز سه‌شنبه سفری به مصر داشته باشند تا مذاکرات بر سر توافق آتش‌بس در غزه را از سر بگیرند اما تاکنون حماس با شرکت در این مذاکرات موافقت نکرده است.

جنبش حماس تا بدین لحظه به درخواست‌ها برای اظهارنظر درخصوص پیشنهاد جدید رژیم صهیونیستی و احتمال سفر هیاتی از این جنبش به مصر پاسخ نداده است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901147

دیگر خبرها

  • مقام ارشد حماس: بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا
  • پیرهادی: اتحاد جنبش‌های دانشجویی دنیا علیه ظلم اعجاز مقاومت غزه است
  • منبع فلسطینی: اسرائیل از مواضع خود عقب‌نشینی کرد
  • فراخوان ارسال مقالات به همایش بین المللی «۷۵ سال اشغالگری در فلسطین»
  • جهاد اسلامی: جنگ جز با توقف تجاوز و عقب‌نشینی دشمن پایان نمی‌یابد
  • شمار شهدای نوار غزه به 34 هزار و 535 شهید رسید
  • نیوزیلند: درخواست پایان اشغالگری اسرائیل
  • جنبش های دانشجویی اخیر ریشه در فطرت های بشری دارد
  • اسرائیل در قبال حماس کوتاه آمد؟
  • سابقه سیاه تشکیلات خودگردان از «انتفاضه فلسطین» تا «طوفان الاقصی»