Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها_ گزارش‌های تکمیلی از ماجرای شهادت محیط‌بانان بواناتی از شناسایی و انتقال سه مظنون به مقر پلیس حکایت می‌کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز ، رنج محیط‌بانان از کمبود نیرو و هجوم شکارچیان غیرمجاز به آنها خبر تازه‌ای نیست، بارها و بارها در نقاط مختلف این سرزمین اخباری از این دست شنیده‌ایم که حکایت از تنهایی این قشر دارد، قشری که جان خود را بر سر دست گرفته‌اند تا زیستگاه و حیات حیوانات زبان بسته حفظ شود‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اینکه محیط زیست تاثیری مستقیم بر زندگی انسان‌ها دارد نیز شکی نیست و می‌توان به جرئت گفت که محیط‌بانان به نوعی حافظ نفس زندگی هستند اما لوله تفنگ شکارچیان غیرمجاز همیشه سینه این حافظان را هدف گرفته است.

ششم خردادماه 1401 ، یعنی یک روز پیش در استان فارس بار دیگر اتفاقی ناخوشایند رخ داد، اتفاقی که سبب فوت دو محیط‌بان و زخمی شدن یک نفر شد‌. محیط‌بان محمد فرهمند و همیار محیط زیست، رضا بهرام‌پور بر اثر گلوله شکارچیان به شهادت رسیدند و همیار محیط زیست، علی اسدی نیز مجروح شده است.

عطا پورشیرزاد، مدیرکل محیط زیست استان فارس امشب در خبری به جزئیات بیشتر این موضوع پرداخت و اظهار داشت: حدود ساعت پنج بعدازظهر روز ششم خرداد ماه شهید محمد فرهمند ضمن تماس با مرکز شهرستان اعلام کرده که دو نفر شکارچی اقدام به شکار یک فرد قوچ وحشی کرده‌ و در منطقه پناهگاه حیات وحش دره باغ حضور دارند که در ادامه این شهید تقاضای نیروی کمکی کرده است.

به گفته مدیرکل محیط زیست استان فارس رئیس شهرستان بوانات به همراه سه تن از همیاران محیط زیست به نام رضا بهرام‌پور، علی اسدی و جواد برزگر به منطقه اعزام شده و با رسیدن به گردنه، شهید فرهمند نیز به گروه آنها ملحق شده و محل استقرار شکارچیان را که درون دره بوده به آنان نشان داده است.

براساس این گزارش محمدفرهمند، علی اسدی و رضا بهرام‌پور به سمت دره حرکت کرده و حدود ساعت 6:40 به محل استقرار شکارچی‌ها رسیده بودند و رستگار، رئیس محیط زیست شهرستان نیز در ارتفاع مستقر شده بود که شهید محمد فرهمند با رعایت تمام قوانین و ضوابط با شلیک دو تیر هوایی از شکارچی‌ها می‌خواهد که تسلیم شوند اما متاسفانه شکارچیان با قساوت تمام ابتدا محمد فرهمند را از ناحیه سینه هدف گلوله قرار داده و بلافاصله رضا بهرام‌پور که به منظور دستگیری به سمت آنان حرکت کرده بود، هدف آماج گلوله قرار دادند.

مدیرکل محیط زیست استان فارس در ادامه بیان این گزارش گفت: همزمان به علی اسدی نیز که از سمت راست به آنان نزدیک شده بود شلیک می‌شود که تیر به کتف وی اصابت کرده و مجروح شده است.

به گفته پورشیرزاد شکارچیان پس از تیراندازی برای اطمینان از کشته شدن محیط‌بانان به بالای سر آنان آمده و با تصور کشته شدن هر سه نفر به آرامی به سمت پایین دره رفته و محل را ترک کرده‌اند و در محل درگیری لاشه یک فرد قوچ شکار شده کشف شد.

به گفته وی جنازه این حافظان مظلوم محیط زیست ساعت 10  جمعه شب به خرم تاییدبید انتقال یافته است و مکان و زمان مراسم تشیع شهدای محیط زیست فارس متعاقبا توسط استانداری فارس اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به حضور مسئولان مرتبط در محل حادثه افزود: سردار حبیبی فرمانده انتظامی فارس شخصاً در محل حادثه حضور یافته و از شب گذشته دو گروه ویژه را به منطقه اعزام کرده و در حال حاضر هم در حال بررسی شواهد و مدارک هستند تا در کمترین زمان ممکن ضاربان را شناسایی کنند.

سردار رهام‌بخش حبیبی، فرمانده نیروی انتظامی استان فارس نیز در خبری درباره این موضوع گفت: سه نفر مظنون در این رابطه شناسایی شده و برای انجام‌ تحقیقات بیشتر به مقر پلیس انتقال داده شدند.

سردار حبیبی با بیان اینکه تلاش برای  شناسایی و دستگیری قاتل یا قاتلان این دو محیط بان عزیز با جدیت در دستور کار قرار دارد از شهروندان خواست هرگونه خبر در این زمینه را از منابع رسمی یا سایت خبرگزاری پلیس دنبال کنند.

سید مصطفی بحرینی، دادستان مرکز استان فارس نیز از صدور دستورات قضایی ‌و آغاز تحقیقات پلیسی در راستای شناسایی و دستگیری متهمان از ساعات اولیه وقوع حادثه خبر داده و گفته است این تحقیقات تا حصول نتیجه ادامه خواهد داشت.

فرمانده انتظامی استان فارس: دستگیری قاتل 2 محیط بان در دستور ویژه پلیس قرار گرفت پاسگاه محیط بانی منطقه حفاظت شده جنگلی "کوه لار" در استان کهگیلویه و بویراحمد تعطیل شد

به گفته بحرینی برخورد قاطعانه و بدون اغماض با ضاربین متواری در دستور کار دستگاه قضایی قرار گرفته است.

در ادامه این ماجرا سرهنگ محبت‌خانی، مشاور انتظامی رئیس سازمان و فرمانده یگان حفاظت سازمان و جلالی، مشاور رئیس سازمان و مدیر کل حقوقی و امور مجلس سازمان به همراه تیم مجرب حقوقی از صبح امروز در شهرستان بوانات استان فارس حضور یافته و ضمن سرکشی و عیادت از علی اسدی همیار مجروح پیام تسلیت علی سلاجقه، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست را ابلاغ کردند.

انتهای پیام/424/ن

منبع: تسنیم

کلیدواژه: محمد فرهمند محیط بانان استان فارس محیط زیست علی اسدی محیط بان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۰۸۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۲۰ خودرو تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست پردیس از توقیف ۲۰ خودرو متخلف تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش مهر، محسن رضائیان اظهار کرد: طی پیگیری‌های چند ماه اخیر اداره حفاظت محیط زیست پردیس و دریافت گزارشات مردمی مبنی بر تخلیه نخاله ساختمانی و پسماند خانگی غیر مجاز در حوزه شهرستان، حدود ۲۰ مورد راکب متخلف خودرو تخلیه غیرمجاز پسماند و نخاله ساختمانی، اعلام جرم و به دادستانی شهرستان معرفی شده است.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست پردیس گفت: اداره حفاظت محیط‌زیست پردیس با استناد به ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی، این خودروها و سایر خودروهایی که پلاک آنها توسط شهروندان و دوست‌داران محیط زیست ارسال کرده بودند را اعلام جرم کرده و جهت سیر مراحل قانونی به دادگاه معرفی کرده است.

وی افزود: که مردم هوشیار شهرستان پردیس، در صورت مشاهده مواردی اینچنین، گزارشات این تخلفات را به شماره تماس ۷۶۲۸۶۴۰۰ به اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان پردیس و همچنین سامانه ۱۵۴۰ سازمان حفاظت محیط زیست گزارش کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز در سرپل ذهاب
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در شهرستان سنندج
  • برگزاری جشنواره زمین پاک در آستارا
  • دو رأس بزغاله کوهی به دامان طبیعت بازگردانده شدند
  • توقیف ۲۰ خودرو تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • آب تالاب‌های پلدشت ۴۰ درصد افزایش یافت
  • لزوم نهادینه کردن علم محیط زیست در کنار سایر علوم برای دانش‌آموزان
  • رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان
  • تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس