Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری شینهوا، «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین امروز شنبه در واکنش به ادعاهای اخیر «آنتونی بلینکن» همتای آمریکایی خود تأکید کرد: تصورات غلط زیادی درباره روابط چین و آمریکا در میان مقامات واشنگتن وجود دارد.

وزیر امور خارجه چین در این باره اضافه کرد: روابط میان پکن و واشنگتن بازی با حاصل جمع صفر نیست و واشنگتن باید روابط دو جانبه را بر اساس احترام متقابل، همزیستی مسالمت آمیز و همکاری برد- برد پیش ببرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«وانگ یی» در این باره ادامه داد که جهان آن چیزی نیست که آمریکا توصیف می کند؛ در حال حاضر مهم ترین وظایف جامعه جهانی حفاظت از زندگی و سلامتی بشر، کمک به احیای اقتصاد جهانی و حراست از صلح و آسایش جهانی است که تشکیل جوامعی با آینده مشترک و پیاده کردن اهداف و اصول منشور سازمان ملل را می طلبد.

وی در این باره اضافه کرد: ابتکارات چین از جمله طرح یک کمربند یک جاده، طرح توسعه جهانی و طرح امنیت جهانی به طور گسترده ای به رسمیت شناخته شده و از سوی جامعه جهانی مورد حمایت قرار گرفته اند.

این مقام چینی خاطر نشان کرد که تمرکز ذهنی آمریکا بر موضوع «مرکز گرایی غرب» و «استثناء گرایی»، ذهنیت جنگ سرد و فشار برای به کرسی نشاندن منطق هژمونی و سیاست های مختص بلوک های خاص، بر خلاف رویه تاریخی بوده و فقط به تقابل و تفرقه در جامعه جهانی منجر می شود.

رییس دستگاه دیپلماسی چین اضافه کرد که کشورها می توانند رقابتی سالم با یکدیگر داشته باشند و طبیعی است که چین و آمریکا رقابت هایی داشته باشند؛ اما این رقابت نباید از نوع مخرب باشد.

گفتنی است که وزیر خارجه آمریکا دیروز جمعه ادعا کرده بود که «چین جدی ترین چالش بلند مدت برای نظم جهانی است»!

کد خبر 5501476

منبع: مهر

کلیدواژه: وانگ یی چین ایالات متحده امریکا آنتونی بلینکن رژیم صهیونیستی اوکراین ایالات متحده امریکا روسیه فلسطین عراق جنگ اوکراین ترکیه جو بایدن حمله روسیه به اوکراین مسکو ایران عادی سازی روابط با اسرائیل لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۰۸۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌بس یا تقسیم کار واشنگتن و تل‌آویو برای ادامه جنایت‌گری؟

به گزارش قدس آنلاین، روزنامه صهیونیستی یدیعوت‌آحارونوت، شنبه جزئیاتی از توافق سه مرحله‌ای پیشنهادی اسرائیل و آمریکا به جنبش حماس را اعلام کرد. توافق سه مرحله‌ای مطرح شده به شرح زیر بوده و ۱۲۴ روز طول خواهد کشید:

 مرحله نخست؛ ۱- آتش‌بس ۴۰ روزه، ۲- آزادی ۳۳ اسیر اسرائیلی، ۳- آزادی ۸۰۰اسیر فلسطینی، ۴- بازگشت مردم غزه به خانه‌های خود در شمال نوار غزه. 

مرحله دوم؛ ۱- آتش‌بس ۴۲ روزه، ۲- بقیه اسرای اسرائیلی آزاد می‌شوند، ۳- اسرای فلسطینی آزاد می‌شوند. 

مرحله سوم؛ ۱- آتش‌بس ۴۲ روزه، ۲- تمامی اجساد اسرای اسرائیلی مبادله می‌شوند، ۳- تمامی اجساد اسیران فلسطینی مبادله می‌شوند، ۴- خروج ارتش اسرائیل از نوار غزه.

زیاده‌خواهی صهیونیست‌ها
پایگاه خبری المیادین به‌نقل از برخی مقامات ارشد فلسطینی گزارش داد مذاکرات به‌دلیل مخالفت رژیم صهیونیستی با آتش‌بس دائمی با مانع بزرگی مواجه شده است؛ این در حالی است که آمریکا و اسرائیل تلاش می‌کنند حماس را به عنوان عامل شکست مذاکرات کنونی در قاهره معرفی کنند و توپ را در زمین مقاومت غزه بیندازند. 

محسن پاک‌آیین، دیپلمات پیشین کشورمان در گفت‌وگو با قدس درباره روند مذاکرات میان حماس و رژیم صهیونیستی، گفت: مذاکرات در حال حاضر به بن‌بست رسیده و عامل اصلی شکست مذاکرات هم زیاده‌خواهی رژیم صهیونیستی است. بر اساس آنچه از مفاد پیشنهادی مقاومت منتشر شده، مواضع حماس منطبق با موازین بین‌المللی و مبتنی بر عقلانیت است. مقاومت خواهان آتش‌بس و ترک مخاصمه در وهله نخست و در ادامه، اقدام برای از سرگیری روند تبادل اسرا شده، اما رژیم صهیونیستی که صرفاً به دنبال خریدن فرصت از قِبل مذاکرات است، درصدد است اسرا را بدون پذیرش آتش‌بس آزاد کند؛ به این معنا که با آزاد شدن اسرا از فشارهای داخلی که در حال حاضر با آن دست به گریبان است، بکاهد و در ادامه، حملات را از سر بگیرد، اما به‌طورقطع مقاومت با چنین مسئله‌ای موافقت نخواهد کرد.

تحرکات معنادار آمریکا
پاک آیین در ادامه، تحرکات واشنگتن در روزهای اخیر را تلاش برای اعمال فشار بر مقاومت دانست و اظهار کرد: در روزهای گذشته رسانه‌های آمریکایی مثل سی‌ان‌ان و فاکس‌نیوز تلاش کردند حماس را عامل به بن‌بست رسیدن و شکست احتمالی مذاکرات جلوه دهند و از طرف دیگر، دستگاه دیپلماسی آمریکا با اعمال فشار از طریق برخی کشورهای عربی همچون عربستان، قطر و مصر تلاش می‌کند روند مذاکرات را به سمت و سویی سوق دهد که خواسته‌های اسرائیل را برآورده کند. درواقع همان‌طور که از ابتدای جنگ شاهد هستیم، تلاش آمریکایی‌ها حمایت تمام قد از رژیم صهیونیستی است و این حمایت چه در زمینه تسلیح این رژیم و چه در زمینه مذاکرات همچنان ادامه یافته است.

تحلیلگر مسائل بین‌الملل درباره احتمال حمله زمینی اسرائیل به رفح در صورت شکست مذاکرات کنونی تصریح کرد: در زمینه احتمال حمله به رفح آمریکایی‌ها تنها لفاظی می‌کنند و هیچ سندی دال بر مخالفت یا حمایت نکردن آمریکا از حمله اسرائیل به رفح وجود ندارد و به نظر می‌رسد این لفاظی‌ها تنها برای توجیه چهره خودشان در داخل و هموار کردن مسیر به واسطه نزدیک شدن به موعد انتخابات داخلی آمریکاست. از طرفی دولت افراطی نتانیاهو به دلیل شکست‌های پیاپی به شرایط انتحار رسیده و در حال حاضر هر اقدامی از این رژیم ممکن است سر بزند، اما قطعاً حمله احتمالی به رفح، واکنش‌های متعدد جهانی را به دنبال خواهد داشت.

شکست خورده جنگ در پی پیروزی در مذاکرات
مصیب نعیمی، کارشناس مسائل منطقه نیز در گفت‌وگو با قدس با بیان اینکه جنگ در غزه از نظر صهیونیست‌ها با یک بن‌بست مواجه شده، اظهار کرد: آنچه در حال حاضر رخ می‌دهد آغاز یک سناریو مشترک از سوی واشنگتن و تل‌آویو است؛ آمریکا تلاش می‌کند خود را به عنوان یک واسطه معرفی کند که برای برقراری آتش‌بس تلاش دارد و صهیونیست‌ها به عنوان طرفی که به دلیل محقق نشدن شروط و امتناع حماس از پذیرش آتش‌بس، آمادگی پذیرش آتش‌بس را ندارند، هدف هم این است در این مرحله بدون دادن هیچ تعهدی، زمینه را برای آزادی اسرای صهیونیستی به‌گونه‌ای فراهم کنند که شرایط برای ادامه جنگ فراهم باشد.

نعیمی افزود: از آن سو حماس حتی حاضر شد با یک آتش‌بس پنج ساله موافقت کند که این شرط حماس نیز مورد موافقت صهیونیست‌ها قرار نگرفت و آن‌ها تنها با برقراری یک آتش‌بس موقت که ضمانت آن را واشنگتن برعهده بگیرد، موافقت کردند، در حالی که حماس تضمین واشنگتن را معتبر نمی‌داند و در این مرحله خواستار خروج نیروهای نظامی اسرائیل و ارائه یک ضمانت نوشته شده از سوی تعدادی از کشورهای منطقه و فرامنطقه‌ای شده است.

کارشناس مسائل منطقه تصریح کرد: درواقع نتانیاهو درصدد است آنچه تاکنون از طریق نظامی موفق به دستیابی به آن نشده را از طریق مذاکره‌ بدست بیاورد و راه را برای ادامه جنایات تل‌آویو هموار سازد و با آزاد کردن اسرای صهیونیست، خود را به عنوان پیروز جنگ غزه جلوه دهد؛ مشخص است چنین خواسته‌ای مورد موافقت حماس و سایر گروه‌های مقاومت در غزه قرار نخواهد گرفت.

حمله به رفح از چند هفته پیش آغاز شده است
وی درباره احتمال حمله رژیم صهیونیستی به رفح در صورت شکست مذاکرات کنونی نیز تأکید کرد: البته حملات رژیم صهیونیستی به رفح آغاز شده است و روزی نیست شاهد حمله هوایی و توپخانه‌ای به بخش‌هایی از منطقه رفح نباشیم، اما قطعاً حمله زمینی به رفح یعنی جایی که میلیون‌ها فلسطینی از مناطق دیگر غزه به آنجا پناه برده‌اند، هولناک خواهد بود.

نعیمی اظهارات مقامات آمریکایی در خصوص مخالفت واشنگتن با حمله زمینی احتمالی رژیم صهیونیستی به رفح را هم در راستای سناریو تقسیم نقش میان واشنگتن و تل‌آویو دانست و تأکید کرد: مخالفت آمریکا با برقراری آتش‌بس دائم و تأکید بر برقراری آتش‌بس موقت درواقع گویای مخالف نبودن آن‌ها با ادامه حملات رژیم صهیونیستی به غزه است و این اظهارات مقامات آمریکایی به دلیل انتخابات پیش رو و ترمیم وجهه آمریکا نزد افکار عمومی جهانی است که به‌شدت به دلیل حمایت از نسل‌کشی اسرائیل در غزه تخریب شده است.

سیداحمد موسوی

دیگر خبرها

  • عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود
  • آتش‌بس یا تقسیم کار واشنگتن و تل‌آویو برای ادامه جنایت‌گری؟
  • واکنش مجمع جهانی بیداری اسلامی به سرکوب اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکا
  • اینجا آمریکاست و آنهایی که در سمت درست تاریخ ایستاده‌اند
  • (ویدئو) اهتزاز پرچم فلسطین در دانشگاه جورج واشنگتن آمریکا
  • پیام ویژه آمریکا خطاب به عربستان درباره سازش با اسرائیل
  • تماس تلفنی پوتین و امامعلی رحمان
  • اعتراضات دانشجویان در آمریکا تحول بسیار عظیم جهانی است
  • بیداری در دانشگاه های جهانی حاصل دوراندیشی مقام معظم رهبری است
  • احتمال توافق ریاض-واشنگتن بدون عادی‌سازی روابط با اسرائیل