Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده نیروهای مسلح، معاون نخست وزیر در امور دفاعی و امنیت، وزیر دفاع و رئیس ستاد کل ارتش یمن در یک نشست تأکید کردند که به نقض آتش‌بس ائتلاف سعودی پاسخ خواهند داد.

به گزارش مشرق، «مهدی المشاط»، رئیس شورای عالی سیاسی و فرمانده نیروهای مسلح یمن امروز شنبه میزبان «جلال الرویشان» معاون نخست وزیر در امور دفاعی و امنیت، «محمد ناصر العاطفی» وزیر دفاع و «محمد عبدالکریم الغماری» رئیس ستاد کل ارتش این کشور بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری رسمی یمن (سبأ) گزارش داد، در این دیدار، موضوعات مربوط به مسائل نظامی و امنیتی یمن و مسیر آتش‌بس کنونی بررسی شد و میزان پایبندی کشورهای ائتلاف متجاوز به اجرای تمامی مفاد آن ارزیابی گردید.

در این دیدار، المشاط اقدامات کشورهای متجاوز مبنی بر ارسال هواپیماهای جاسوسی به حریم هوایی صنعاء و شماری از استانهای یمن را محکوم کرد و این اقدام را نقض آشکار آتش بس دانست.

وی با بیان اینکه این اقدام، یک عمل تجاوزکارانه است که با ادعای تمایل ائتلاف متجاوز درباره صلح در تضاد است، خاطر نشان کرد، کشورهای متجاوز باید به مفاد آتش‌بس پایبند باشند و تمام بندهای آن را اجرا کنند.

المشاط با تأکید بر اینکه باید اجرای آتش‌بس به انجام هر چه بیشتر اقدامات بشردوستانه و اقتصادی برای کاهش مشکلات مریم یمن شود، تصریح کرد، در صورتی که کشورهای متجاوز به تعهدات خود در قبال آتش بس سازمان ملل عمل نکنند، نیروهای مسلح یمن آماده هستند که وظایف خود را انجام دهند.

فرستاده سازمان ملل، دوم آوریل گذشته (۱۳ فروردین) از آغاز آتش‌بسی دو ماهه در یمن و توقف حملات نظامی زمینی، دریایی و هوایی و تسهیل ورود ۱۸ کشتی حامل سوخت به بنادر الحدیده و دادن مجوز به پروازهای هفتگی از /به فرودگاه صنعاء خبر داده بود.

این در حالی است که  فرودگاه صنعاء تازه هفته گذشته پس از شش سال محاصره توسط ائتلاف سعودی شاهد اولین پرواز بود. این پرواز بر اساس توافق آتش‌بس موقت انجام شد و می‌بایست یک ماه و نیم پیش اجرایی می‌شد.

در همین حال، «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن شامگاه یکشنبه با تأکید بر اینکه ائتلاف سعودی هزاران بار آتش‌بس در یمن را نقض کرده است، گفت که این ائتلاف بیش از دو هزار حمله موشکی و توپخانه‌ای در دوران آتش‌بس انجام داده است.

وی با بیان این‌که مردم یمن بین دوران آتش‌بس و عدم آتش‌بس هیچ تفاوتی احساس نمی‌کنند، تأکید کرد که یمن مخالف تمدید آتش‌بس نیست، ولی نمی‌تواند آتش‌بسی را بپذیرد که در آن مشکلات مردم ادامه داشته باشد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین حادثه متروپل قیمت مهدی المشاط وزیر دفاع یمن ائتلاف سعودی آتش بس سازمان ملل آتش بس محمد ناصر العاطفی نیروهای مسلح یمن فرودگاه صنعاء خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت ائتلاف سعودی آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۰۸۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان

وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد نخست‌وزیر این کشور به دعوت ولیعهد سعودی برای حضور در نشست مجمع جهانی اقتصاد عازم ریاض شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، وزارت خارجه پاکستان در اطلاعیه‌ای اظهار داشت «محمد شهباز شریف» نخست‌وزیر این کشور برای شرکت در نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد پیرامون همکاری جهانی، رشد و انرژی که در ریاض برگزار می‌شود، عازم عربستان شده است.

بر اساس این اطلاعیه، سفر شهباز شریف در پی دعوت «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی و «کلاس شواب» بنیانگذار و رئیس هیئت مدیره مجمع جهانی اقتصاد صورت می‌گیرد.

نشست ویژه مجمع جهانی اقتصادی قرار است از 28 تا 29 آوریل در ریاض برگزار شود.

اطلاعیه می‌افزاید شهباز شریف را یک هیئت بلندپایه شامل «محمد اسحاق دار» وزیر امور خارجه و «محمد اورنگ زیب» وزیر دارایی پاکستان همراهی خواهند کرد.

پاکستان و عربستان: از خاک افغانستان برای تروریسم استفاده نشود/ طالبان به حقوق اسلامی افغان‌ها احترام بگزاردچشم انداز مناسبات عربستان سعودی و پاکستاناعطای بالاترین نشان پاکستان به وزیر دفاع عربستان سعودی

هیئت پاکستانی در این سفر در مورد موضوعات مربوط به اقدامات تجاری و سرمایه‌گذاری، چارچوب‌های سرمایه‌گذاری جدید، بازسازی زنجیره تأمین، رشد پایدار و چشم‌انداز انرژی بحث و تبادل نظر خواهد کرد.

اطلاعیه افزود در حاشیه نشست اصلی، نخست‌وزیر پاکستان و هیئت همراهش با سران کشورهای جهان از جمله سران عربستان سعودی و سران سازمان‌های بین‌المللی دیدارهای دوجانبه خواهد داشت.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • معاریو: برخی اعراب از اسرائیل خواسته‌اند حماس را نابود کند؛ اما این محال است
  • فارن افرز: احتمال شکل گیری ائتلاف منطقه ای اعراب و اسرائیل علیه ایران چقدر است؟
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات ارشد اکو
  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده و گسترش آن را نمی‌پذیریم
  • گزارش امیرعبداللهیان از سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا
  • محسن رضایی:باید از ظرفیت فرماندهان ارشد جنگ برای تربیت راویان جوان بهره برد
  • مادورو: کشورهای ائتلاف بولیواری خواهان جهان چندقطبی هستند