Web Analytics Made Easy - Statcounter

در ماه های اخیر، از صفحه نمایش تلویزیون های قابل لیس زدن گرفته تا چاپستیک های برقی و چندین دستگاه عجیب و غریب و شگفت انگیز رونمایی شده است. اما آخرین اختراع ثبت شده، ممکن است عجیب‌ترین اختراع باشد.

به گزارش برنا؛ ذهوانگ جری شیائوجی (Huang ‘Jerry’ Xiaojie) یک یوتیوبر ساکن تایپه است. او یک کالسکه ماهی ساخته تا بتواند ماهی قرمزش را با خود به گردش در شهر ببرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او که نام آن را فین تاستیک (Fin-tastic) گذاشته، در ویدئویی که در کانال یوتیوب خود منتشر کرده، می‌توان او را در حال جوش دادن شاسی فلزی برای تشکیل قاب اصلی کالسکه، قبل از قرار دادن آن روی چرخ‌ها دید. قسمت مخزن، از اکریلیک ساخته شده است و در وسط کالسکه قرار می گیرد و در موقعیتی است که ماهی قرمز در طول پیاده روی دید ۳۶۰ درجه دارد.

این دستگاه دارای یک سیستم فیلتراسیون با باتری، یک پمپ هوا برای تامین اکسیژن ماهی و حتی یک سیستم روشنایی است. شیائوجی با کالسکه اختراع خودش، سه ماهی قرمز خود را برای قدم زدن در اطراف تایپه برد و رهگذران را حیرت زده کرد. این اختراع توسط بسیاری از طرفدارانش تحسین شده است. این دستگاه، مخصوصا نظر افرادی که به عنوان حیوان خانگی ماهی دارند به خود جلب کرده است. آنها احساس می کنند که دیگر می توانند مثل افرادی که سگ‌ها، گربه‌ها و خرگوش‌های خود را بیرون می برند، ماهی های خود را در کنار خود داشته باشند.

باور کنید یا نه، این اولین باری نیست که دستگاهی ساخته می شود که به صاحبان ماهی ها اجازه می دهد، حیوانات خانگی خود را به پیاده روی ببرند. سال گذشته یک ژاپنی، یک مخزن قابل حمل برای ماهی خود طراحی کرد. گرچه این دستگاه به عنوان راهی برای علاقه مندان به غذاهای دریایی برای نشان دادن ماهی های گران قیمت خود در بازار عرضه می شود، صاحبان حیوانات خانگی نیز می توانند از آن برای بیرون بردن ماهی های خود هنگام پیاده روی استفاده کنند.

در میان اختراعات جدیدی که ثبت می شود گاهی اوقات دستگاه هایی ساخته می شوند که تنها ایده جالبی دارند ولی کاربردی نیستند. برخی دیگر هم بر اساس نیازی ساخته می شوند، که ممکن است وسیله ساخته شده، کاملا پاسخگوی نیاز اولیه نباشد. در این میان برخی اختراعات هم، ایده ای جالب دارند و هم در نهایت تبدیل به وسیله ای می شوند که نیازهایی را که تا پیش از آن تعریف نشده بود را پاسخ دهند. شاید بتوان این اختراع شائوجی را در این دسته قرار داد.

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ماهی ماهی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۰۸۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از برات الکترونیک زنجیره تامین مالی

صبح امروز با حضور سید احسان خاندوزی آیین رونمایی از برات الکترونیکی زنجیره تامین (سپامی) برگزار شد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو برات الکترونیکی قابلیت توسعه زیرساخت سفته و امکان تامین مالی بنگاه ها، گردش اعتبار به جای وجه نقد، اعتبارسنجی اهلیت و توان بنگاه‌ها، مبارزه با پولشویی و ارتقای شفافیت مبادلات بانکی را دارد.

سامانه مدیریت یکپارچه سفته و برات الکترونیکی بر اساس بند (ج) ماده ۶۷ قانون برنامه ششم توسعه کشور و سایر قوانین و مقررات موضوعه ایجاد شد.

ضرورت تامین مالی بنگاه‌های فعال شبکه زنجیره تامین مالی، رفع موانع موجود در مدیریت جریان نقدینگی و سرمایه در گردش در زنجیره تامین مالی و لزوم نوآوری و تعریف ابزار‌های جدید و مطمئن برای بهره گیری در زنجیره تامین مالی از کارکرد‌های کلیدی برات الکترونیکی است.

توسعه زیرساخت سفته و برات الکترونیکی وزارت امور اقتصادی و دارایی ـ خزانه داری کل کشور و طراحی و پیاده سازی برات الکترونیکی ویژه زنجیره تامین مالی پیاده سازی از کارکرد‌های این ابزار است.

از جمله مهمترین اقدامات انجام شده در این زمینه می‌توان به طراحی تمام فرآیند‌های برات الکترونیکی ویژه زنجیره تامین از مرحله صدور، قبول ظهرنویسی، انتقال، تسویه کامل، تدریجی و تنزیل اشاره کرد.

برات الکترونیکی از قابلیت‌هایی همچون زنجیره تامین با قابلیت توسعه زیرساخت سفته و برات الکترونیکی، امکان تامین مالی بنگاهها، گردش اعتبار به جای وجه نقد، اعتبارسنجی اهلیت و توان بنگاهها، مبارزه با پولشویی و ارتقای شفافیت مبادلات بانکی برخوردار است.

برات الکترونیکی ویژه زنجیره تامین به صورت کاملا الکترونیکی و برخط و با امضای دیجیتال تمام ذی نفعان صادر می‌شود.

دیگر خبرها

  • گردش مالی اوراسیا از مرز ۸.۷ میلیارد دلار عبور کرد
  • رونمایی از برات الکترونیک زنجیره تامین مالی
  • همه چیز درباره ثبت اختراع در سطح جهانی یا پتنت بین‌المللی
  • التیام سریع زخم پای دیابتی با استفاده روزانه از یک محصول فناورانه ایرانی در منزل
  • (ویدیو) ژنرال سابق اسرائیلی: فکر نمی‌کردیم ایران با موشک‌هایش به ما حمله کند
  • ثبت اختراع کاربردی دانشجوی دانشگاه لرستان
  • دستگاه تلقیح مصنوعی ملکه ثبت اختراع شد
  • روزی به نام تلفن!/الو... صدا میاد؟
  • روزی به نام تلفن!
  • کری خوانی فوتبالی پدر پسری فردین و امیررضا معصومی +فیلم