Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمدعلی افکاری شنبه در سلسله نشست‌های خبری مدیران پاسخگو اظهار کرد: یکی از کارهای بسیار اساسی که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در حوزه برنامه‌ریزی بر عهده دارد بحث تهیه و تدوین

برنامه‌های توسعه‌ای در ابعاد مختلف است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ادامه داد: همه برنامه‌ریزی‌ها و  تصمیم‌گیری‌هایی که در حوزه تدوین برنامه‌های بخشی و یا تدوین برنامه‌های توسعه‌ای و یا انتخاب پروژه‌های سرمایه‌گذاری کلان در استان انجام می‌شود

باید مبتنی بر سند آمایش استان به عنوان یک سند راهبردی و بالادستی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه اصلاح و بروزرسانی سند آمایش با همکاری و مشارکت نخبگان، خبرگان و مسئولان استان در دستورکار است، گفت: در پایان سال ۱۴۰۰ و ابتدای سال ۱۴۰۱ برنامه یک‌ساله و چهارساله که بر اساس نرخ رشد هشت

درصدی استان است تدوین و در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مصوب شده است.

افکاری بیان داشت: در سال ۱۴۰۱ باید نرخ تولید ناخالص داخلی استان رشد ۸/۱ درصدی داشته باشد که کشاورزی باید سه‌ درصد، صنعت ۸/۷ درصد، معدن ۱۱/۴ درصد، ساختمان ۱۵ درصد و خدمات ۸/۱ درصد رشد داشته باشد.

البته این برنامه نرخ رشد ۸/۱ درصدی سال ۱۴۰۱ مبتنی بر برنامه چهار ساله‌ای است که تدوین شده و این برنامه چهار ساله مبتنی بر سند آمایش استان است.

وی موضوع آب را از دیگر اولویت‌های استان فارس دانست و گفت: آب شرب، صنعت و کشاورزی هم از نظر نیازها و هم از لحاظ تأمین بسیار مورد حساسیت است و تهیه برنامه مدیریت جامع آب که در دو فاز در حال تدوین است

یکی از برنامه‌های مهم این سازمان محسوب می‌شود.

افکاری با بیان اینکه برنامه جامع آب در سه بخش تولید، توزیع و مصرف آب دنبال می‌شود، گفت: امیدوارم با مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی مرتبط که هم در بخش تولید و هم در بخش توزیع و مصرف فعال هستند بتوانیم برنامه

جامعی برای بحث آب استان تدوین کنیم که با یک نگاه بلندمدت و همراه با فکر و تدبیر در این زمینه تصمیم‌گیری شود.

وی با بیان اینکه بحث بودجه به دو بخش مصوب و تخصیص تقسیم می‌شود، در رابطه با وضعیت اعتبارات سال ۱۴۰۰ و مقایسه این اعتبارات با سال ۱۳۹۹ گفت: طرح‌های ملی با ویژگی‌های استانی در سال ۱۳۹۹ در مجموع هزار و

۶۰۷ میلیارد تومان بوده است که در سال ۱۴۰۰، به دو هزار ۵۰۹ میلیارد تومان رسیده است. در واقع طرح‌های ملی با رشد ۵۶ درصدی در سال ۱۴۰۰ روبه رو بوده است.

افکاری عنوان کرد: تخصیص همین طرح‌های ملی و ملی با ویژگی‌های استانی در سال ۱۳۹۹، مبلغ هزار و ۴۷۳ میلیارد تومان بوده است که این مبلغ در سال ۱۴۰۰، به دو هزار و ۵۹۳ میلیارد تومان رسیده است. در واقع در سال

۱۴۰۰، ۱۰۳ درصد تخصیص داشته‌ایم که با رشد ۷۶ درصدی تخصیص رو به رو شدیم.

این مقام مسئول عنوان کرد: در اعتبارات استانی شامل اعتبارت تملک استانی، سه درصد نفت و گاز، بیست و هفت صدم درصد ارزش افزوده، راه روستایی، آب روستایی و جدول ده پنج که در اختیار نمایندگان بوده است می‌توان

گفت اعتبارات سال ۱۳۹۹ حدود ۶۱۴ میلیارد تومان بوده که این مبلغ به هزار و ۷۷۲ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ رسیده است. در واقع در اعتبارات مصوب ۱۸۹درصد رشد داشته‌ایم.

وی ادامه داد: سال ۱۳۹۹، ۳۱۸ میلیارد تومان تخصیص داشته‌ایم و این مبلغ در سال ۱۴۰۰ به ۹۸۷ میلیارد تومان رسیده است. بنابراین درصد تخصیص در سال ۱۴۰۰، ۵۵/۷ درصد بوده است.

افکاری با اشاره به اینکه  سال گذشته حدود ۲۲درصد تخصیص در حوزه نفت و گاز داشته‌ایم گفت: وضعیت استان فارس در بحث تخصیص در میان استان‌ها بالاتر از متوسط است. اما رشد تخصیص نسبت به سال ۹۹، حدود

۲۱۰ درصد بوده است.

وی با بیان اینکه در استان فارس در بخش بحران حدود ۲۰ درصد تخصیص داشته‌ایم، گفت: اعتبار توازن ملی در سال ۱۳۹۹، ۴۶۲ میلیارد تومان است و در سال ۱۴۰۰ این مبلغ به ۵۷۳ میلیارد تومان رسیده است یعنی ۲۴ درصد رشد

اعتبار داشته‌ایم.

افکاری عنوان کرد: تخصیص توازن ملی در سال ۱۳۹۹، ۱۴۱ میلیارد تومان و سال ۱۴۰۰، ۲۴۴میلیارد تومان بوده است که تخصیص نسبت به سال ۹۹، حدود ۷۲/۹ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه سال ۹۹ اعتباری برای محرومیت زدایی در قانون بودجه در نظر گرفته نشده بود، گفت: حدود هزار و ۳۹۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب در سال ۱۴۰۰ به محرومیت‌زدایی اختصاص یافت و ۹۱۹ میلیارد تومان هم میزان

تخصیص در حوزه محرومیت‌زدایی بود. البته اعتبارات محرومیت‌زدایی به چند فصل از جمله آبرسانی، مدرسه‌سازی، بهداشت، راه و آبخیزداری و آبرسانی اختصاص داده شد.

افکاری گفت: در سال ۱۴۰۰ اعتبار هزینه‌ای مصوب کشور که به دستگاه‌های مشمول بودجه استانی اختصاص یافته حدود ۲۲هزار میلیارد تومان است.

وی افزود: از کل دستگاه‌های اجرایی فقط ۲۴ دستگاه از اعتبارات هزینه‌ای مصوب کشور بهره می‌برند که در سال ۱۴۰۰ اعتبار اصلی هزینه‌ای استان فارس هزار و ۲۸۰ میلیارد تومان بوده که سهم این استان از کشور می  ۵/۸۲ درصد

بوده است.

افکاری بیان داشت: در قانون بودجه ۱۴۰۱ اعتبار هزینه‌ای مصوب کشور ۲۶ هزار و ۵۸۱ میلیارد تومان و اعتبار مصوب استان فارس هزار و ۵۲۸ میلیارد تومان و سهم استان هم ۵/۷۵ درصد بوده است.

این مقام مسئول گفت: ۱۱۷ هزار و ۱۷۹ میلیارد تومان کل اعتبارات مصوب کشور در بخش عمرانی بوده که استان فارس ۵هزار و ۹۶۴میلیارد تومان اعتبار عمرانی را به خود اختصاص داده و سهم این استان هم‌۵/۱ درصد بوده است.

وی اعتبار مصوب کشور در بخش عمرانی در سال ۱۴۰۱ را ۱۵۱ هزار و ۵۲۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: اعتبار مصوب فارس در بخش عمرانی در سال ۱۴۰۱، هشت هزار و ۲۸ میلیارد تومان بوده که سهم فارس ۵/۳ درصد است.

افکاری اضافه کرد: سیاست کلی سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس این است که ما اولویت را به سرمایه‌گذار بدهیم.

وی با بیان اینکه در استان فارس حدود دو هزار و ۶۵۴ پروژه نیمه‌تمام داریم، گفت: هرچند پروژه‌های نیمه‌تمام اولویت اصلی برای تخصیص اعتبارات است اما هنوز اعتبار ابلاغی به استان و دستورالعمل بودجه به استان ابلاغ

نشده است.
افکاری اظهار داشت: ما شاخص‌هایی را برای توزیع فصلی بودجه تدوین کرده‌ایم یعنی بودجه چگونه بین فصول مختلف در استان توزیع شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس گفت: شاخص‌هایی هم برای توزیع اعتبارات شهرستانی آماده شده است و زمانی که بودجه ابلاغ شود آمادگی داریم که اعتبارات را بر اساس این شاخص‌ها بین فصول و شهرستان‌های مختلف توزیع کنیم.

برچسب‌ها توسعه اقتصادی سازمان برنامه و بودجه فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: توسعه اقتصادی سازمان برنامه و بودجه فارس توسعه اقتصادی سازمان برنامه و بودجه فارس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان میلیارد تومان رسیده میلیارد تومان بوده محرومیت زدایی درصد بوده اعتبار مصوب سال ۱۳۹۹ سال ۱۴۰۰ درصد تخصیص استان فارس مصوب کشور داشته ایم درصد رشد هزینه ای سال ۱۴۰۱ ۸ ۱ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۰۸۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۲۸ درصدی مبادلات تجاری از گمرکات کردستان در فروردین سال جاری

ناظر گمرکات کردستان گفت: حجم مبادلات تجاری از طریق گمرکات کردستان در فروردین سال جاری بالغ بر ۴۲۷ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۴۱۴ میلیون دلار بوده است که از نظر وزنی نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۲۸ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی حوزه نظارت گمرکات کردستان، فرامرز امیدی از صادرات ۱۶۴ هزار تنی انواع کالا به ارزش ۶۱ میلیون دلار در گمرکات استان به خارج از کشور خبر داد و اظهار کرد: از این میزان، ۱۳۹ هزار تن به ارزش ۴۲ میلیون دلار نزد گمرکات استان اظهار و خروج شده است.

وی افزود: رشد وزنی صادرات در فروردین امسال نسبت به سال قبل ۱۰ درصد بوده است که عمده کالاهای صادر شده از این گمرکات انواع محصولات کشاورزی و باغی، مصنوعات فلزی و پلاستیکی، فرآورده‌های لبنی، مصالح ساختمانی، انواع شیشه (جام) و فرش بوده که به کشورهای عراق، سوریه، افغانستان، امارات متحده عربی، روسیه، ترکیه، جمهوری آذربایجان، پاکستان، گرجستان و کویت ارسال شده است.

ناظر گمرکات کردستان خاطرنشان کرد: میزان واردات قطعی و ورود موقت از گمرکات تحت نظارت استان در یک ماه اول سال‌جاری در مجموع ۱۴ هزار تن انواع کالا به ارزش تقریبی ۳۸ میلیون دلار بوده که سهم واردات قطعی ۸۰۸ تن به ارزش هفت میلیون دلار بوده و در مجموع واردات و ورود موقت از نظر ارزش دلاری شش درصد رشد داشته است.

امیدی گریزی به کالاهای وارداتی نیز زد و گفت: عمده کالاهای وارداتی عبارت است از شمش طلا، آلومینیوم، کالاهای واسطه‌ای، ماشین آلات و قطعات خط تولید، مواد اولیه و اقلام مصرفی موردنیاز مرزنشینان بوده که از کشورهای عراق، اسپانیا، آلمان، امارات، ترکیه و چین به کشور وارد و در کوتاه‌ترین زمان ممکن ترخیص شده‌اند.

وی ادامه داد: در فروردین ۱۴۰۳ تشریفات گمرکی بیش از ۲۴۴ هزار تن انواع کالای ترانزیتی به ارزش بالغ بر ۲۹۷ میلیون دلار از گمرک باشماق صورت پذیرفته که مقدار ۲۰۵ هزار تن آن به ارزش ۲۳۷ میلیون دلار طی ترانزیت مبدا به کشور ورود شده و نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی رشد ۶۳ درصدی را به همراه داشته است.

ناظر گمرکات کردستان اضافه کرد: در مدت مذکور نیز ۳۹ هزار تن کالا به ارزش بالغ بر ۱۶۰ میلیون دلار از گمرکات استان طی ترانزیت خارجی مقصد به کشور عراق خارج شده است.

امیدی تصریح کرد: تشریفات گمرکی بیش از چهار هزار تن کالا در رویه خروج موقت به ارزش تقریبی ۱۸ میلیون دلاری انجام شده که در مقایسه با سال قبل به لحاظ وزنی ۲۴ درصد و از نظر ارزش ریالی ۲۳ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: درآمدهای گمرکات استان در فروردین سال جاری بیش از ۳۲۷ میلیارد و ۶۰۵ میلیون ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۶ درصد رشد داشته است.

کد خبر 749987

دیگر خبرها

  • دولت سیزدهم کم خرج ترین دولتِ در حال توسعه شد
  • دولت ایران کم‌ خرج‌ ترین دولتِ در حال‌ توسعه معرفی شد + جدول
  • سهم ۱۷.۸ درصدی هزینه‌های جاری در بودجه شهرداری قم
  • سهم ۲۴ درصدی محصولات کشاورزی در تولید ناخالص استان مازندران
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین
  • تقویت بنیه تولید داخلی کشور لازمه توسعه اقتصادی است
  • رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳
  • رشد ۲۸ درصدی مبادلات تجاری از گمرکات کردستان در فروردین سال جاری
  • سهم ۲۴ درصدی مرکبات و کیوی در تولید ناخالص مازندران
  • رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در اولین ماه از سال ۱۴۰۳