Web Analytics Made Easy - Statcounter

انتخابات هیئت‌رئیسه مجلس برگزار شد و محمدباقر قالیباف بار دیگر به ریاست قوه مقننه رسید. در این شرایط شاید بتوان قضاوتی درباره عملکرد مجلس یازدهم ارائه داد.

محمدصادق کوشکی، فعال و تحلیلگر سیاسی، گفت: «واقعیت این که من تفاوت خاصی میان مجلس کنونی با مجالس قبل نمی‌بینم و در این دو سالی که از فعالیت مجلس یازدهم می‌گذرد، مصوبه درخشانی به جز مصوبه مربوط به فعالیت‌های هسته‌ای ندیده‌ام.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حتی عملکرد مجلس در برخی عرصه‌ها حتی پاسخگوی کسانی که به نمایندگان کنونی رأی داده‌اند هم نبوده است. ما دیدیم که بعد از بحث‌های فراوان طرح شفافیت به طرحی بی‌خاصیت تبدیل شد در صورتی که انتظار از شفافیت چیز دیگری است یا آنکه با وجود تأکیدات رهبر انقلاب مبنی بر ولنگار بودن فضای مجازی، مجلس فضای مجازی را سامان‌دهی نکرد و این درحالی است که وظیفه مجلس قانونگذاری در این عرصه است. در حوزه نظارتی هم عملکرد خاصی از مجلس مشاهده نشد».

او ادامه داد: «آقای قالیباف که رئیس‌مجلس است و اخیرا برای بار سوم برای این جایگاه از سوی نمایندگان انتخاب شد، توانایی‌های اجرایی دارد. سابقه او نشان می‌دهد که می‌تواند در مدیریت اجرایی مؤثر باشد و چنین شخصیتی وقتی در جایگاه ریاست دستگاه قانون‌گذاری قرار می‌گیرد، طبیعی است که از اثربخشی لازم برخودار نباشد».





بیشتر بخوانید:


فعال سیاسی اصولگرا : ابعاد اجتماعی ، امنیتی و رسانه ای در حذف ارز ترجیحی دیده نشد


فعال سیاسی اصولگرا : رئیسی اول از همه اطرافیانش را پالایش کند/با توصیه عمه و خاله ، نمی‌شود کشور اداره کرد


این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «به فرموده امام(ره) مجلس باید عصاره فضائل ملت باشد؛ یعنی از بهترین‌های جامعه در مجلس حضور داشته باشند و وقتی این شرط محقق شد، آن وقت امام می‌فرمایند مجلس باید در رأس امور باشد. مجلس یازدهم شعار انقلابی‌بودن را سر داده است اما آنقدر که باید عمل انقلابی از این مجلس ندیدم و به جز مصوبه مربوط به فعالیت هسته‌ای اقدام انقلابی دیگری در بررسی عملکرد این مجلس مشاهده نمی‌شود».

کوشکی در پایان درباره تفاوت مجلس کنونی با مجلس دهم گفت: «درست است که در عملکرد تفاوت زیادی بین مجلس کنونی و پیشین وجود ندارد اما به هر حال هیچ یک از افرادی که در مجلس فعالی نماینده هستند، با اصل نظام مشکلی ندارد و در جهت اهداف دشمنان فعالیتی نمی‌کنند یا حرفی نمی‌زنند و این در حالی است که برخی نمایندگان مجلس دهم پشت تریبون مجلس حرف‌های اینترنشنال، بی‌بی‌سی و صدای آمریکا را تکرار می‌کردند و امنیت ملی برایشان هیچ مفهومی نداشت و مشخص بود که با اصل نظام مشکل دارند. دیدیم و می‌دانیم چه کسانی بودند که رسما در مجلس جمهوری اسلامی، علیه جمهوری اسلامی کار می‌کردند و خب مشخص است که نمایندگان کنونی مجلس از این جهت تفاوت بسیاری با برخی نمایندگان مجلس قبل دارند زیرا همه اینها گرچه در عملکردشان انتقاد داریم اما به انقلاب اسلامی پایبند هستند».

۲۱۲۲۰

کد خبر 1635864

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مهدی کوشکی مجلس یازدهم اصلاح طلبان بی بی سی شبکه ایران اینترنشنال مجلس دهم فعال سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۰۸۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش مزدوران اینترنشنال برای توجیه اقدامات وحشیانه پلیس آمریکا + فیلم

کارشناس مزدور شبکه اینترنشنال در توجیه خشونت پلیس آمریکا بر خلاف ویدئوهای منتشر شده مدعی می‌شود که تعداد دانشجوهای حامی فلسطین زیاد نیست و پلیس آمریکا این اجازه را داشته که اعمال خشونت کند. در ادامه صحبت‌های او با تصاویری که از اعتراضات در آمریکا منتشر شده را می‌توانید مقایسه کنید.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • بیش از ۲۰۰۰ پروژه در شهرداری شیراز فعال است
  • نمایندگان مجلس دوازدهم «یقه‌گیری» نخواهند کرد
  • شاهد «یقه‌گیری» نمایندگان مجلس دوازدهم نخواهیم بود
  • اعتراض نمایندگان تهران به وحیدی درباره تغییرات ری
  • اعتراض نمایندگان به وحیدی درباره تغییرات شهرستان ری
  • تلاش مزدوران اینترنشنال برای توجیه اقدامات وحشیانه پلیس آمریکا + فیلم
  • حسینی: نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم در مجموع انقلابی هستند + فیلم
  • حسینی: گرایش سیاسی اکثر نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم مشخص است / امیدواریم در مجلس دوازدهم تعامل سازنده بین نمایندگان و دولت بیشتر باشد + فیلم
  • فرمولی ساده برای اینکه هرگز به آلزایمر مبتلا نشوید
  • تصمیمات نادرست در وزارت کار، چرا دستمزد ۱۴۰۳ اصلاح نمی شود؟!