Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیتا کلهر گفت:اصل کار این است که ما به ورزشکاران یاد بدهیم تا از مسیر درست و اصولی به قهرمانی دست پیدا کنند و اصول فتوت و جوانمردی را سرلوحه قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سینا کلهر معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت بیان کرد: اگر ظرفیت کار شما را صد در صد در نظر بگیریم، پنجاه درصد صرف هیات های ورزشی و بخش قهرمانی و 50 درصد هم زیر ساخت‌ها و اماکن و منابع می شود و با این وجود چه میزان ظرفیت برای بخش همگانی و فرهنگی و روستایی خواهد ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در تلاش هستیم تا بتوانیم ظرفیت لازم را برای این موضوع مشخص کنیم.

وی ادامه داد: همانطور که ما برای نماز خود یک وقت جدا می‌گذاریم، من از شما می خواهم تا برای این ۳ بخش که بیان شد، وقت جداگانه‌ای را اختصاص دهید. شما مدیران که سال‌ها در عرصه ورزش تلاش کردید، به معنای واقعی به وظیفه فرهنگی همگانی و روستایی خود بپردازید و از باب تکلیف انجام ندهید‌. چرا که حوزه قهرمانی و زیر ساخت دو بخشی هستند که مورد تمجید و انتظار هستند.

دکتر کلهر افزود: صدای مدال، مقام، سکو و بنا و اماکن به قدری بلند است و به اندازه ای در این حوزه از شما انتظارات در این زمینه وجود دارد که اگر زمانی را به بخش فرهنگی، همگانی و روستایی اختصاص ندهید مشکلی برای شما ایجاد نخواهد کرد.

وی عنوان کرد: در این مدت برای من مشخص شد کا هر زمان مدیرکل استانی خواسته و پای کار بوده است ما در این حوزه پیش رفتیم.

معاون وزارت ورزش تصریح کرد: پهلوان، همیار تیم برای این نوشته شده تا مشخص شود که ما به دنبال کدام اهداف هستیم. ما ۳ حوزه فرهنگی، همگانی، روستایی و عشایری داریم. من در تلاش هستم که به یک طور مساوی به هر ۳ حوزه پرداخته شود.

کلهر با بیان اینکه من در ابتدا معاون فرهنگی هستم و در این زمینه وظایفی دارم، گفت: فرهنگی تنها برگزار کردن مناسبت و نصب پوستر و بنر نیست. در خصوص برپایی مناسبت‌های ملی و مذهبی خوشبختانه اقدامات خوبی صورت گرفته است اما ما باید علاوه بر این موارد، به دنبال ترویج روحیه جوانمردی در دنیای ورزش هم باشیم. جوانمردی یعنی ورزشکار ما به هر قیمتی نباید برنده میدان شود. به همین منظور است که به آنها یاد می دهیم تا دوپینگ انجام ندهند.

وی تصریح کرد: در طول این شش ماه هنوز از برگزاری کارگاه آموزشی در خصوص عدم استفاده از مواد نیروزا برای ورزشکاران، گزارشی ارائه نشده است. اصل کار همین است که ما به ورزشکاران یاد بدهیم تا از مسیر درست و اصولی به قهرمانی دست پیدا کنند. می خواهیم در جشنواره جوانمردی از ورزشکاری تجلیل کنیم که حاضر نیست به هر قیمتی برنده میدان باشد و اصول جوانمردی را رعایت کرده است.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت اظهار داشت: تختی برای ما به این دلیل تختی است که از پای آسیب دیده حریفش استفاده نکرد تا به قهرمانی برسد. پس وقتی ما از روحیه جوانمردی صحبت می کنیم، به دنبال ترویج این مطلب هستیم.

کلهر ادامه داد: باید بگوییم در دنیای ورزش کسب مدال و سکو مهم است اما نه به هر قیمتی. زمانی که ما از فرهنگی به معنای فتوت و جوانمردی صحبت می کنیم، منظور این است که ورزشکاری که به هر قیمتی قهرمان نشده و بین قهرمانی و جوانمردی، جوانمردی را انتخاب کرده، برای ما عزیز و ارزشمند است.

وی تصریح کرد: در بین شما مدیران نیز، فردی که اعتبارات حوزه فرهنگی، همگانی و روستایی را در بخش دیگر ورزش هزینه نکرده، یعنی رفتار جوانمردانه ای داشته است. پس رفتار جوانمردی یک بخش مربوط به ورزشکار است و بخش دیگر شامل مدیران، معاونین و مسئولین می شود.

دکتر کلهر افزود: جشنواره رسم جوانمردی به این دلیل برگزار شد که صدای فتوت و جوانمردی در کنار صدای قهرمانی و مدال آوری خاموش نشود. باید شما متولی این امر باشید که قرار نیست مدال و سکو فقط اهمیت داشته باشد و اصول جوانمردی نیز مهم است.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت گفت: اکثر برنامه‌های ورزشی صدا و سیما نیز به بخش قهرمانی می پردازد و بخش اصول جوانمردی کم رنگ است.

وی افزود: ما باید به گونه ای رفتار کنیم که ورزشکاران ما بدانند قهرمانی که در آن اصول جوانمردی و فرهنگی و اخلاق رعایت نشود، چه ارزشی دارد. ما اینجا هستیم تا نشان دهیم فتوت و جوانمردی کار ما در بخش فرهنگی است.

وی عنوان کرد: در حوزه همگانی، همیار تندرستی مطرح است. به اندازه ای در زمینه ورزش همگانی طرح ارائه شده که جامعه در این زمینه انگیزه لازم را ندارد و سبک زندگی ما، سبک بی تحرکی شده است. ما در خانواده، کودک و نوجوان را به عنوان همیار تندرستی انتخاب کردیم تا خانواده به خاطر آنها وارد ورزش شود.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت بیان کرد: هم ورزش همگانی گران است، هم در دسترس نیست و هم کیفیت لازم را ندارد. ساز و کار ارزیابی را تغییر دادیم و اصل بر رویدادهای ورزشی قرار گرفته است و ۳۵ درصد امتیازات را دارد. کاری که من و شما باید انجام دهیم باید بر اساس رویداد باشد. ما برای آن یه عنوان انتخاب کردیم، ایران با نشاط، ایران شاد. در ورزش همگانی به دنبال ایجاد نشاط در فضای شهر هستیم. ما با رویدادهای مختلف این نشاط را ایجاد می کنیم.

انتهای پیام //

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ورزش مدال فرهنگی معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت فتوت و جوانمردی اصول جوانمردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۰۸۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویکرد ما همگانی کردن ورزش در سطح محلات است

رئیس فدراسیون ورزش همگانی گفت: رویکرد ما در سال‌جاری همگانی کردن ورزش در محلات شهری است. امیدواریم با کیفی ساختن برنامه‌ها بتوانیم سطح کم‌تحرکی و فقر حرکتی را در سطح جامعه کاهش دهیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی خلیلی به رقابت‌های جام هواداری اشاره و اظهار کرد: از مهمترین رویکرد این فدراسیون، آشتی مردم با ورزش است و در این خصوص با فراهم کردن برخی زیر ساخت‌ها و فعالیت‌های همگانی در مجتمع‌های مسکونی، فضای خیابانی، پارکی و عمومی، توانستیم رویدادهایی بزرگی از جمله مینی فوتبال، مترو اسپرت، گل‌کوچک، ورزش صبحگاهی و عصرگاهی بوستانی را میزبانی کنیم که مورد استقبال مردم قرار گرفت.

وی گفت: از برنامه‌های مهمی که در سال گذشته در دستور کار خود قرار دادیم، محلاتی و خیابانی کردن ورزش همگانی بود. هدف مهم ما از این رویکرد، آشتی مردم با ورزش همگانی بود، چرا که با توجه به نبود زیر ساخت‌ها، سالیان متمادی مردم استقبال کمتری از ورزش داشتند. رویکرد و توسعه ورزش همگانی به طور قطع می‌تواند سلامت جسمانی و روحی را برای شهروندان و شهرنشینان به ارمغان آورد. مهمترین رویکرد ما برای سال‌جاری نیز همگانی کردن ورزش در سطح محلات شهری است که در این راستا، برنامه‌های خوبی با سایر نهادهای ورزشی داشتیم. امیدواریم با کیفی ساختن برنامه‌ها بتوانیم سطح کم تحرکی و فقر حرکتی را در سطح جامعه کاهش دهیم.

خلیلی همچنین به مسابقات جام هواداری نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به استقبال علاقه‌مندان مناطق مختلف کشور و هواداران تیم‌های لیگ برتری فوتبال، ثبت نام‌ها این رویداد از اواخر سال گذشته آغاز و تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد. حدود ۸۰۰ تیم حضورشان را در این جام نهایی کردند که نیمی از آن مربوط به طرفداران تیم‌های پرسپولیس، استقلال، تراکتور و استقلال خوزستان است. به محض اتمام مهلت ثبت نام‌ها، این رویداد از خردادماه به صورت رسمی آغاز و تا پایان فصل تابستان این جام ادامه خواهد یافت.

رئیس فدراسیون ورزش همگانی گفت: لیگ مینی فوتبال محلات برای نخستین بار در سطح کشور در قالب دسته یک و دو از اردیبهشت کارش را به صورت منطقه‌ای برگزار خواهد کرد. لیگ دسته یک و دو به ترتیب با شرکت ۱۶ تیم برگزار خواهد شد که در نهایت تا پایان امسال تکلیف تیم‌های برتر دستجات مشخص خواهد شد.

وی بیان کرد: رویدادهای بزرگ دیگر ما برگزاری همایش سراسری و خانواده محور در سطح کشور است که ۲۸ اردیبهشت همزمان با میلاد حضرت معصومه (س) و دهه کرامت در تمامی شهرها و مراکز استان‌ها انجام خواهد شد. همچنین برای نخستین بار مسابقات ماجراجویی گذر از جنگل‌های هیرکانی به مسافت ۱۵ کیلومتر در بخش مردان و بانوان به میزبانی استان مازندران از ۲۸ تا ۳۰ اردیبهشت در شهرستان سوادکوه برگزار خواهد شد.

خلیلی خاطرنشان کرد: در راستای سلامت شهروندان تفاهم‌نامه‌ای از سوی این فدراسیون با دفتر آموزش و سلامت وزارت بهداشت به امضا رسید تا ترویج و گسترش فعالیت بدنی میان اقشار مختلف جامعه مد نظر قرار گیرد. در قدم نخست پنج هزار مربی آموزش‌های لازم را فرا خواهند گرفت تا بتوانند در فضاهای پارکی و اماکن ورزشی، آموزش‌هایی را در نوبت صبح و عصر به صورت رایگان در اختیار مخاطبان قرار دهند.

منبع: ایرنا

کد خبر 748607

دیگر خبرها

  • در دادرسی کودکان به‌دنبال عدالت ترمیمی  هستیم
  • پیشکسوتان زورخانه استان تجلیل شدند
  • رویکرد ما همگانی کردن ورزش در سطح محلات است
  • تقویت نشاط اجتماعی با ترویج فرهنگ پهلوانی در جوانان و نوجوانان
  • اهدا کارت همیار پسماند به دانش آموزان لاهیجانی
  • تجربه زیستی از فضای کار اشتراکی مادران و کودکان در مساجد/ بستری برای رشد و تعالی خانواده
  • ترویج فرهنگ غذای سالم متناسب با آموزه‌های طب ایرانی
  • جرارد: به رقابت کردن با مسی و رونالدو افتخار می‌کنم
  • ورزش باستانی ترویج فرهنگ پهلوانی و جوانمردی
  • جوانان و نوجوانان هدف ترویج معضل بی هویتی قرار داده شده اند