Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید وحید حسینی با اعلام آخرین وضعیت رنگ بندی کرونا در فارس، گفت: هم اکنون ۱۶ شهرستان استان در وضعیت آبی و دیگر شهرستان‌ها در وضعیت زرد است.

او گفت: هم اکنون شهرستان‌های شیراز، آباده، اقلید، مرودشت، سپیدان، کوار، کازرون، فیروزآباد، قیروکارزین، استهبان، نی ریز، داراب، زرین دشت، لامرد، فسا و جهرم در وضعیت آبی و سایر شهرستان‌های در وضعیت زرد قرار دارند، اما وضعیت به وجود آمده، نشانگر پایان کرونا نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی، استمرار وضعیت مطلوب کرونایی در استان را نیازمند رعایت شیوه نامه بهداشتی در برابر این بیماری از سوی مردم دانست و بر تداوم پایبندی آن تاکید کرد و گفت: واکسیناسیون در کنار رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در برابر کروناویروس می‌تواند از ابتلا به این بیماری پیشگیری و سرایت پذیری آن را در بین افراد جامعه کاهش داده و سطح ایمنی عمومی در برابر این بیماری را ارتقا بخشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، شناسایی موارد جدید ابتلا به کروناویروس و بستری برخی از بیماران در بیمارستان‌های استان را نشانگر چرخش این ویروس در بین افراد جامعه دانست و گفت: هرگونه سهل انگاری، بی توجهی در برابر کروناویروس، بر سرعت انتشار این بیماری می‌افزاید.

حسینی با دعوت از افرادی که تاکنون برای انجام واکسیناسیون علیه کروناویروس اقدام نکرده اند برای مراجعه هر چه سریع‌تر به مراکز انجام واکسیناسیون در سطح استان تاکید کرد: ایمنی عمومی جامعه در برابر کروناویروس، مستلزم تزریق واکسن علیه این بیماری و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی است.

او همچنین در این نشست نحوه خدمت رسانی به بیماران در بخش‌های عادی و ویژه بیمارستان‌های استان، میزان مشارکت در برنامه واکسیناسیون، آخرین وضعیت ابتلا در مناطق مختلف استان، نحوه فعالیت آزمایشگاه‌های تشخیصی کووید ۱۹ و انجام تست‌های سریع و آخرین اقدامات کارگروه‌های مختلف ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹ را ارزیابی کرد.

پایش میزان اشغال تخت‌های بیمارستانی، وضعیت دارویی و تجهیزات و ملزومات پزشکی در سطح استان، دیگر محور‌های مورد بررسی رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نشست امروز این ستاد بود.

معاونان و مدیران ارشد دانشگاه نیز گزارش‌هایی پیرامون آخرین اقدامات کارگروه‌های مختلف و پیگیری مصوبات ستاد، وضعیت بیماران بستری کووید۱۹، فرآیند انجام واکسیناسیون در مناطق مختلف استان، درصد اشغال تخت‌های عادی و ویژه و وضعیت ابتلا در شهرستان‌های استان ارائه کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی شیراز رنگ بندی کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۰۸۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی

بنابر اعلام وزارت بهداشت واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کودکان کشور وارد شد.

به گزارش خبرآنلاین، واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

دیگر خبرها

  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • ملایر میزبان نخستین جشنواره موسیقی تاک
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • واکسیناسیون بیش از ۴۰۰۰ رأس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران