Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@14:52:13 GMT

سازمان ملل متحد خواستار پرهیز از خشونت در فلسطین شد

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۰۸۹۷۱

سازمان ملل متحد خواستار پرهیز از خشونت در فلسطین شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری وفا فلسطین، هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل متحد در آستانه برگزاری راهپیمایی افراطی «روز پرچم» خواستار حداکثر خویشتن داری و اجتناب از تشدید خشونت شد.

در این ارتباط گزارش شده است که با افزایش خشونت‌های اخیر رژیم اسرائیل علیه فلسطینی‌ها، به‌ویژه تیراندازی منجر به شهادت نوجوانان فلسطینی، «تور ونسلند»، هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل متحد در خاورمیانه خواستار حداکثر خویشتن‌داری و پرهیز از تشدید خشونت‌ها شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام سازمان ملل با ابراز نگرانی عمیق در مورد چرخه خشونت، به ویژه با نزدیک شدن به تاریخ راهپیمایی جنجالی موسوم به «پرچم‌» که دور دیگری از خشونت‌ها را تهدید می‌کند، خواستار حداکثر خویشتنداری شد.

ونسلند همچنین یک روز پس از تیراندازی سربازان صهیونیستی به یک نوجوان ۱۴ ساله فلسطینی در نزدیکی بیت لحم که پنجمین نوجوان فلسطینی به شمار می‌رود که از سوی صهیونیست‌ها در این ماه کشته شده، در بیانیه‌ای گفت: «پیام جامعه بین المللی جلوگیری از چنین تنش‌های و حوادثی است که هرچه زودتر می‌بایست متوقف شود.»

هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل متحد افزود که من با همه طرف‌های ذیربط در تماس بوده ام و از رهبران آنها می‌خواهم که به این فراخوان توجه کنند.

نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفته است که او اصرار دارد که راهپیمایی جنجالی پرچم طبق برنامه از طریق محله‌های فلسطینی پیش برود.

این در حالی است که درخواست‌های بسیاری برای تغییر مسیر برگزاری این راهپیمایی پرتنش برای جلوگیری از واکنش خشونت آمیز جناح‌های فلسطینی صورت گرفته است و گروه‌های مقاومت فلسطینی نیز نسبت به هرگونه تعرض به مسجدالاقصی به شدت هشدار داده اند.

کد خبر 5501535

منبع: مهر

کلیدواژه: خاورمیانه نفتالی بنت اسرائیل پرچم رژیم صهیونیستی صهیونیست ها فلسطین سازمان ملل متحد رژیم صهیونیستی اوکراین ایالات متحده امریکا فلسطین روسیه عراق ترکیه جنگ اوکراین جو بایدن حمله روسیه به اوکراین مسکو ایران عادی سازی روابط با اسرائیل لبنان سازمان ملل متحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۰۸۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد خشونت‌بار پلیس فرانسه با دانشجویان حامی فلسطین در «سوربون»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، به دنبال تجمع مجدد هواداران مردم مظلوم فلسطین در دانشگاه سوربن واقع در فرانسه، پلیس این کشور تلاش کرد با دانشجویان برخورد کرده و تجمع مسالمت آمیزشان را متفرق کند.

بر این اساس، یکی از دانشجویان حاضر در تجمع اعتراض آمیز در این باره خبر داد که پلیس تلاش کرد تا تجمع اعتراضی دانشجویان معترض در محوطه دانشگاه را برهم بزند.

خبرگزاری اسپوتنیک تصاویری را در این ارتباط به نماش درآورد که نشان دهنده خشونت به کار رفته از سوی پلیس برای مقابله با دانشجویان حامی فلسطین است.

برخورد خشن پلیس فرانسه با دانشجویان دانشگاه سوربن که در حمایت از فلسطین چادر اعتراضی برپا کرده بودند در تصاویر ارسالی به وضوح مشخص است.

کد خبر 6092426

دیگر خبرها

  • نگرانی گزارشگر سازمان ملل درباره تعلیق دانشجویان معترض در آمریکا
  • غزه چگونه جهان را ضد استکبار و اشغالگری متحد کرد؟
  • خشونت با دانشجویان ذات اصلی آمریکا را نشان داد
  • خشونت پلیس فرانسه علیه دانشجویان حامی فلسطین
  • برخورد خشونت‌بار پلیس فرانسه با دانشجویان حامی فلسطین در «سوربون»
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • جبهه متحد دیپلماسی پارلمانی برای اقدام هماهنگ علیه رژیم صهیونیستی ایجاد شود
  • ترکیه خواستار تشکیل پرونده دیوان کیفری بین‌المللی علیه اسرائیل شد
  • اعیاد یهودی؛ بهانه‌ای برای خشونت و تشدید شهرک‌سازی صهیونیست‌ها در قدس
  • جنگ اسرائیل علیه غزه ۳۷ میلیون تُن آوار بر جای گذاشته است