Web Analytics Made Easy - Statcounter

منیژه مقدم گفت: از جمله  اقدامات وزارت بهداشت، شناسایی و طبقه بندی سالمندان از نظر میزان خطری است که با آن مواجه هستند. حمایت و مراقبت از این گروه از سالمندان با همکاری نهاد‌ها و ارگان‌های مختلف است. یکی دیگر از برنامه‌های وزارت بهداشت برای توانمندسازی سالمندان و بهبود کیفیت زندگی آن ها، تدوین طرح دانشگاه سالمندان است که امکان یادگیری مادام العمر را برای افراد جامعه فراهم می‌سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گفته وی افراد در سنین بازنشستگی و بالاتر می‌توانند در دانشگاه سالمندان  با بهره گیری از این فرصت به یادگیری علوم و مهارت‌های مختلف مورد علاقه‌ی خود بپردازند. این امر به ارتقاء سطح دانش، مهارت و توانمندسازی سالمندان و بهبود کیفیت زندگی آنان منجر می‌شود.

با اعلام او این طرح در مراحل آغازین خود است و به زودی شاهد اجرای آن خواهیم بود.

او گفت: با هدف غربالگری و شناسایی مشکلات و بیماری‌های شایع سالمندان و مداخلات لازم، خدمات مراقبت‌های ادغام یافته‌ سلامت سالمندان، از جمله خدماتی هستند که در سطح شبکه‌های بهداشت در سراسر کشور، در تمام مراکز خدمات جامع سلامت ارائه می‌ شوند.

به گفته مقدم سالمندان با مراجعه به مراکز بهداشتی، خدمات مراقبتی مذکور را در زمینه‌ پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی با کنترل عوامل خطری مانند فشار خون بالا، دیابت، اختلالات چربی خون، غربالگری، درمان افسردگی، غربالگری سالمندان در معرض خطر عدم تعادل، زمین خوردن و مداخلات مربوطه و غربالگری اختلالات تغذیه‌ای دریافت می‌کنند.

او گفت: در مراکز خدمات جامع سلامت، آموزش شیوه‌ زندگی سالم توسط مراقبان سلامت و بهورزان انجام می‌ شود. 

بیشتر بخوانید

اجازه برداشت ۲۳ هزار میلیارد تومان از صندوق ذخیره ارزی برای پرداخت مطالبات باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سلامت سالمندان بیماری غیر واگیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۰۸۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی وزارت بهداشت برای تقویت زیرساخت‌ های نظام سلامت آفریقا

دکتر احمد نجاتیان در نشست تخصصی سلامت اجلاس ایران-آفریقا با اشاره به توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در توسعه زیرساخت‌های نظام سلامت ازجمله ایجاد ۱۶ هزار تخت بیمارستانی و توسعه مراکز بهداشتی و درمانی، شرکت‌های بیمارستان سازی و انجمن تخصصی مربوطه را یکی از ظرفیت‌های اساسی کشور برای صدور خدمات فنی و مهندسی در قالب ساخت بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی دانست.

وی در ادامه تاب‌آوری را از مؤلفه‌های اصلی نظام سلامت ایران عنوان کرد و گفت: وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران با ۶۰۰ هزار نیرو در شرایط و بحران‌های مختلف وظیفه تأمین، حفظ و ارتقای سلامت را به‌خوبی انجام داده است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت بهداشت، از برگزاری ۳۰ میلیون نفر ساعت دوره آموزشی ضمن خدمت در وزارت بهداشت خبر داد و تصریح کرد: ظرفیت‌های آموزشی ایران در حوزه سلامت توسط وزارت بهداشت و موسسه عالی توسعه و تربیت مدیران نظام سلامت (معتمد) قابل‌گسترش در قاره آفریقا است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • میزان ارز دانشجویی اعلام شد+ جزئیات تازه در خصوص نحوه دریافت
  • میزان تفکیک از مبدا پسماندها در اصفهان به بالای ۱۰ درصد رسید
  • میزان تفکیک از مبدا پسماندها به بالای ۱۰ درصد رسید/ مصمم هستیم کار نیمه تمامی باقی نماند
  • کارگران پیمانکاریِ پتروشیمی چوار ایلام همچنان در انتظارِ مزد عادلانه/ آیتم‌های مزدی حذف شد!
  • کارگران پیمانکاریِ پتروشیمی چوار همچنان در انتظارِ مزد عادلانه/ آیتم‌های مزدی حذف شد!
  • تشکیل کمپین آموزشی و مراقبتی‌های بهداشتی سالمندان در آبادان
  • ثبت ۱۶۸ هزار و ۶۷۳ طرح تحقیقاتی در حوزه سلامت/ راه اندازی ۱۱۴ مرکز رشد فناوری سلامت
  • آمادگی وزارت بهداشت برای تقویت زیرساخت‌ های نظام سلامت آفریقا
  • وزیر بهداشت عنوان کرد؛ پرداخت فوق‌العاده خاص به کارکنان نظام سلامت در سال جاری
  • ارائه خدمات درمانی رایگان برای کودکان زیر هفت سال