Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@14:04:10 GMT

عرضه پلتفرم آبیاری هوشمند در رویداد عصر امید

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۰۹۳۴۲

عرضه پلتفرم آبیاری هوشمند در رویداد عصر امید

حسین کارگر پژوهشگر و محقق دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس از ارائه یک طرح پژوهشی به رویداد عصر امید خبر داد و گفت: یک دستگاه آبیاری هوشمند را در رویداد «عصر امید» دانشگاه آزاد اسلامی در معرض نمایش عموم قرار می‌دهیم، این محصول معرفی شده به رویداد عصر امید، یک پلتفرم مدیریت آبیاری هوشمند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این محصول براساس روش اینترنت اشیاء برای مدیریت آبیاری فضاهای بزرگ شهری و کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد که شامل تجهیزات سخت افزاری و یک سامانه نرم‌افزاری مرکزی تحت وب است.
کارگر در توضیح مزایای استفاده از این محصول آبیاری هوشمند گفت: کاهش مصرف آب، کاهش هزینه ها، اطمینان از عملکرد و پایداری بالا، قابلیت اتصال به انواع سنسورها، قابلیت مانیتورینگ و مدیریت مجموعه آبیاری از راه دور از مهمترین مزایا و ویژگی های این شبکه هوشمند آبیاری مبتنی بر اینترنت اشیاء است.
وی اظهار داشت: ثبت گزارش های آبیاری، نظارت بر سیستم آبیاری،  ثبت اطلاعات جغرافیایی، آبیاری زمانبندی شده از دیگر مزایای این محصول است.
کارگر که در حال حاضر دانشجوی دکتری دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات است، به عنوان عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد در رشته تحصیلی هوش مصنوعی و رباتیک مشغول فعالیت است.
انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: حسین کارگر پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی آبیاری هوشمند عصر امید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۰۹۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیمی از ۱۴ هکتار باغ گوجه سبز سرخه سامانه آبیاری نوین دارد

غفوریان  با اشاره به اینکه در مجموع ۱۴ هکتار از اراضی سرخه زیر کشت گوجه سبز است، گفت: برداشت این محصول از اواخر فروردین آغاز شد و تا اواخر اردیبهشت ادامه دارد و میانگین عملکرد این محصول در شهرستان بیش از ۱۰ تن در هکتار است.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد باغ‌های گوجه سبز در این شهرستان مجهز به سامانه آبیاری نوین است، افزود: هفت هکتار از باغ‌های گوجه سبز غیربارور و بقیه بارور است که بیشترین ارقام آن اصلاح شده شامل برغانی و شهریار است.

رییس جهاد کشاورزی سرخه با تأکید بر اینکه این محصول شرایط و ویژگی منحصر به فردی در زمینه زودرس بودن محصول، زمان مناسب جهت برداشت و عرضه به بازار، نوبرانه بودن و طعم و مزه خاص با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه دارد، گفت: بر این اساس بیشترین سطح زیر کشت این محصول در روستای لاسجرد است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • رویداد صدرا در دانشگاه آزاد بوئین‌زهرا تا 13 اردیبهشت ادامه دارد
  • رویداد بزرگ صدرا در دانشگاه آزاد بویین‌زهرا آغاز به کار کرد
  • نیمی از ۱۴ هکتار باغ گوجه سبز سرخه سامانه آبیاری نوین دارد
  • معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد کاشان معرفی شد
  • برگزاری رویداد صدرا با حضور ۲۵ شرکت صنعتی در دانشگاه آزاد همدان
  • رویداد علمی «خشتانه» چه هدفی دارد؟/از ساخت عناصر معماری در قالب کوچک تا ورکشاپ‌های تخصصی
  • برگزاری رویداد صدرا با حضور ۲۵ شرکت در دانشگاه آزاد همدان
  • مسیر تحولی دانشگاه آزاد، امید آفرین است
  • رویداد صدرا با حضور ۳۱ شرکت صنعتی در دانشگاه آزاد دزفول گشایش یافت
  • پیشگیری از سرقت دوچرخه و موتورسیکلت با ساخت پارکینگ هوشمند