Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - استاندار کردستان از اختصاص ۷۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام شهرستان دیواندره خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا شامگاه شنبه در نشست جمع‌بندی سفر یک روزه خود به دیواندره از اختصاص 710 میلیارد تومان اعتبار برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام در مدت زمان دو سال در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: 114 میلیارد تومان از این اعتبارات در حوزه آب، 110 میلیارد تومان در بخش کشاورزی، 90 میلیارد تومان در بخش راه و 60 میلیارد تومان در بخش‌های مختلف ورزشی، فرهنگی و مخابراتی و مابقی ویژه پروژه‌های ناتمام هزینه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تخصیص این میزان از اعتبار جدای از تسهیلات و طرح‌های سرمایه‌گذاری است و صرفاً برای پایان دادن به پروژه‌های در دست اجرای شهرستان هزینه خواهد شد.

استاندار کردستان با بیان اینکه سفر قریب‌الوقوع رئیس‌جمهور به استان در بخش‌های مختلف جهش ایجاد می‌کند، تصریح کرد: با نگاه مثبت آیت‌الله رئیسی و هیئت دولت یک فرصت ویژه برای جبران‌ عقب‌ماندگی‌ها و توسعه کردستان به وجود آمده است.

وی با ذکر اینکه شهرستان دیواندره از ظرفیت‌های مختلف و مواهب طبیعی فراوان برخوردار است، گفت: ضعف‌ها و مشکلات کنونی در این منطقه حاصل کم‌کاری و کم‌توجهی مدیران و تصمیم‌گیران بوده و تمام تلاشمان این است که کمبودها را برطرف کنیم.

زارعی‌کوشا با تأکید بر اینکه مدیران استانی و شهرستانی پشت درهای بسته تصمیم‌گیری نکنند و در ارتباط نزدیک با مردم اشکالات را اصلاح کنند، عنوان کرد: تسریع در صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری از 6 ماه دوران گذشته به 18 روز نویدبخش روزهایی خوش برای سرمایه‌‍گذاران در استان است.

وی با یادآوری اینکه مدیران برای رفع موانع و ایجاد شغل ویژه جوانان تمام توان خود را به‌کار گیرند، ابراز داشت: ثبت آمار شغل در سامانه رصد به تنهایی کافی نیست و باید اشتغال‌ها کاملاً ایجاد شود؛ همچنین سازمان صمت کردستان باید تلاش کند تا کارخانه‌های فرآوری مواد معدنی و سرمایه‌گذاران این بخش را برای سرمایه‌گذاری در شهرستان جذب کند.

استاندار کردستان از تلاش برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان خبر داد و اذعان کرد: متأسفانه از 10 هزار نفر از مردم ثبت‌نام شده شهرستان دیواندره در این طرح تنها 120 نفر واریز وجه انجام داده‌اند که می‌طلبد مردم نیز خود همکاری لازم داشته باشند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود از آغاز عملیات اکتشافی در پهنه دیواندره خبر داد و خاطرنشان کرد: سازمان زمین‌شناسی کشور 80 میلیارد تومان برای شناسایی ذخایر معدنی و این مطالعات تا عمق 450 متری زمین اختصاص داده و مطالعه این پهنه از هفته آینده آغاز می‌شود.

زارعی‌کوشا اتمام سد سیازاخ را نیازمند 240 میلیارد تومان اعتبار دانست و افزود: این سد با حجم مخزن 230 میلیون متر مکعب علاوه بر تامین آب شرب، آب کشاورزی 22 هزار هکتار از اراضی دو شهرستان دیواندره و بیجار را تأمین کرده و امیدواریم با جذب اعتبارات در سفر پیش‌رور رئیس‌جمهور، این پروژه چندین ساله تا پایان سال‌جاری به بهره‌برداری برسد.

قول مساعد رئیس مجلس برای افزایش اعتبار سد معشوره/ 8 هزار میلیارد تومان نیاز استاعتبارات کفاف 37 شهرستان استان فارس را نمی‌دهد/8 شهرستان در بودجه‌بندی لحاظ نشد

گفتنی است سرکشی از خانواده شهید «محمدرئوف رشیدی» دیدار با شهروندان و همکاران فرمانداری، کلنگ‌زنی احداث بخش دیالیز و بازدید از بخش‌های مختلف بیمارستان امام خمینی(ره) و مجتمع پرورش گل، محصولات لبنی و گاوداری دو هزار راسی سمینتال در روستای دربند از دیگر برنامه‌های سفر استاندار به این شهرستان بود.

انتهای پیام/486/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس شهرستان دیواندره استاندار کردستان میلیارد تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۰۹۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص اعتبار ۱۵۰۰ میلیاردی برای ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۱۰ اردیبهشت) با الحاق یک ردیف به جدول شماره ۷ با ۱۰۶ رأی موافق، ۳۷ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۷ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

ردیف الحاق شده به جدول شماره ۷ به شرح ذیل است:

مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد تومان به جدول ۷ با دسته هزینه- عمومی با عنوان ردیف ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور براساس نامه ۱۳۴۴۶۸ مورخ ۳۰ مهرماه ۱۴۰۲ معاون اول رئیس جمهور اضافه می‌گردد و از جدول ۹ از دسته هزینه متفرقه ردیف ۵۵۰۰۰۰۰۵۰ با عنوان وزارت کشور جبران تلاش کارکنان دارای عملکرد برجسته وزارت کشور و سازمان‌ها و نهاد‌های تابعه و وابسته از طریق پرداخت‌های غیرمستمر کسر می‌گردد.

همچنین بر اساس این گزارش در ادامه مالک شریعتی نماینده مردم تهران در تشریح پیشنهاد خود مبنی بر الحاق یک ردیف به جدول شماره ۷، گفت: موضوع بهینه سازی انرژی و حل ناترازی انرژی ضرورتی است که مورد تائید رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور بوده است، اما متاسفانه سازمان برنامه اتفاق دیگری را رقم زده است، ما در بودجه ۱۴۰۲ و در برنامه هفتم حساب بهینه سازی ایجاد کردیم و مقرر شد یک درصد از فروش منابع نفت کشور به این حساب واریز شود.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: سازمان برنامه و بودجه با وجود تصویب نمایندگان این موضوع را حذف کرده است و برخلاف آئین نامه ردیف مربوطه در بخش اول هم در منابع و هم در مصارف حذف شد و به عبارتی ۵ هزار و ۸۰۰ از حساب بهینه سازی کسر شده است. این موضوع باید در جدول ۵ در منابع و هم در جدول ۹ در مصارف می‌آمد، اما آقای منظور آن را حذف کرد.

وی اضافه کرد: آقای منظور من برای شما احترام قائل هستم، اما در مقابل قانون همه ما هیچ نیستیم شما چکاره بودید که این یک درصد را حذف کردید؟ با چه جراتی در مصوبات مجلس و احکام دست بردید؟ این موضوع باید برگردد.

حاجی بابایی گفت: بر اساس تفسیری که ما کردیم این اعتبار ۵۸۰۰ بود که برای تحقق این موضوع ردیف درآمد هزینه پیش بینی کردیم و دولت را مکلف کردیم به این ردیف یک درصد را واریز کند. آقای رئیس نیز به این موضوع به شدت تاکید داشته بنابراین ما این موضوع را در حد قانون انجام دادیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • پروژه‌های آموزشی نیمه تمام تا مهرماه در تربت حیدریه تکمیل می‌شود
  • دستگیری کلاهبرداران ۲۰۰ میلیاردی در دیواندره
  • اختصاص سهمیه ۳۰۰ نفری بیمه برای کارگران ساختمانی کردستان
  • بهره‌برداری از ۷۹ پروژه نیمه‌تمام به ارزش ۱۶ میلیارد دلار در ۱۴۰۳/ تولید نفت و گاز ایران امسال جهش خواهد داشت
  • دستگیری کلاهبردار ۲۰۰ میلیاردی با ۱۹ شاکی در کردستان
  • اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی نیازمندان هرمزگانی
  • اختصاص اعتبار ۱۵۰۰ میلیاردی برای ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور
  • اصحاب رسانه به جای «اعتبار» برای اصفهان مطالبه «اختیار» کنند/همه چیز درباره پروژه انتقال آب، اتباع و فرونشست
  • شهر یزد به اعتبارات ملی نیاز دارد/ پروژه‌های نیمه‌تمام دفع آب‌های سطحی تکمیل می‌شود
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل خط ریلی چهارمحال‌وبختیاری ضروری است