Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: حذف تعرفه‌های صادراتی مرغ و تخم مرغ انجام شده است تا تولید مازاد بر نیاز روزانه و ذخیره کشور به بازارهای صادراتی هدایت شود.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا، حسین دماوندی‌نژاد اظهار داشت: همچنین تامین نهاده مدت‌دار با عقد قراردادهایی برای تولید گوشت مرغ مرتبط با جوجه یکروزه و برای گله‌های پشتیبان در اختیار پرورش دهندگان قرار داده می‌شود تا در زمان مقتضی تولید را هدایت و در آینده با دولت تسویه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در تشریح اقدامات وزارت جهاد کشاورزی یادآور شد: در بخش صنعت طیور تولید تخم‌مرغ و گوشت مرغ وجود دارد و برنامه‌ریزی برای یک کمیته تخصصی و فنی متشکل از اتحادیه مرکزی مرغداران تخم‌گذار میهن و تعدادی از معاونت‌های وزارت جهاد کشاورزی در جهت تعیین هفتگی قیمت تخم‌مرغ تشکیل شده است.
این مقام مسوول ادامه داد: این کمیته به منظور خرید مازاد تخم‌مرغ و نگهداری در سردخانه‌های مورد نظر شکل گرفته است.
دماوندی‌نژاد تصریح کرد: از چهارشنبه هفته گذشته کمیته تخصصی و فنی برای برنامه‌ریزی تخم‌مرغ مازاد شکل گرفته و براساس نرخ مصوب با هماهنگی نماینده تشکل مربوطه انجام می‌شود و در این راستا تخم‌مرغ مازاد از بازار خریداری می‌شود.
معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: در تولید جوجه یک روزه نیز هر هفته تعدادی جوجه‌های یک روزه گوشتی تولید می‌شود و باید در فضای پرورش قرار گیرد و بر این اساس شرکت پشتیبانی امور دام کشور، تولید قراردادی با مرغداران را در دستور کار خود قرار داده است.
وی یادآور شد: به تعداد جوجه دریافت شده مرغداران نهاده مدت‌دار را از شرکت پشتیبانی امور دام تحویل گرفته و مبادرت به تولید می‌کنند، البته در مقطعی که محصول به دست می‌آید تولید کننده مختار است که محصولش را به بازار عرضه کند و یا شرکت پشتیبانی امور دام کشور با نرخ مصوب مرغ تولیدی را خریداری می‌کند.
دماوندی‌نژاد با تاکید بر حذف تعرفه صادراتی تخم‌مرغ و گوشت مرغ، گفت: در صورتی که ذخایر کشور در حد کفایت قرار گیرد مازاد تولید به سمت بازارهای منطقه هدایت می‌شود.
معاون وزیر در امور تولیدات دامی در بخش دیگری از سخنان خود به گله‌های پوشش دهنده جوجه‌های یک روزه (گله‌های اجداد) اشاره کرد و یادآور شد: در بعد تولید جوجه یکروزه تخم‌گذار و جوجه یکروزه گوشتی که از نظر ما گله‌های پشتیبان هستند؛ برای آنها یک برنامه کاملی تدارک دیده شده و از امروز ابلاغ می‌شود.
وی ادامه داد: پرورش دهندگان این طیور می‌توانند با دریافت دان مدت‌دار و خرید اعتباری از شرکت پشتیبانی امور دام کشور تسهیلات لازم را در جهت ادامه تولید و در بعد نیاز تغذیه‌ای گله‌های تحت پوشش انجام دهند تا نگرانی در تولید جوجه یک روزه برای تولیدکنندگان آن‌ها وجود نداشته باشد.



کدM-ch2531


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: صادرات مرغ شرکت پشتیبانی امور دام وزارت جهاد کشاورزی تخم مرغ جوجه یک یک روزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۰۹۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غرفه استان کرمان جزء برترین‌های نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴

ایسنا/کرمان در آیین اختتامیه نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ از غرفه استان کرمان که جزء پنج غرفه برتر کشور شناخته شد، تقدیر به عمل آمد.

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو ٢٠٢٤) پس از پنج روز فعالیت، ۱۲ اردیبهشت ماه به کار خود پایان داد.

در آیین اختتامیه این نمایشگاه از غرفه استان کرمان که جزء پنج غرفه برتر کشور شناخته شد، تقدیر به عمل آمد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان در این آیین لوح تقدیری به امضای معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور دریافت کرد.

 ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران ۸ تا ۱۲ اردیبهشت ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • غرفه استان کرمان جزء برترین‌های نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • مافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌ان
  • مافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌اند
  • کارگران رکن اصلی اقتصاد کشور هستند
  • 900 برنامه ویژه برای بزرگداشت دهه کرامت/ جشن روز دختر در هزار شهر کشور
  • آغاز خرید مرغ تولید خوزستان توسط شرکت پشتیبانی امور دام
  • 9۰۰ برنامه ویژه برای بزرگداشت دهه کرامت/ جشن روز دختر در هزار شهر کشور
  • پایانه صادرات آبزی پروری مازندران هنوز کامل نشده است
  • افزایش توان صادراتی زنجیره مرغ مازندران
  • تحقق کامل تعهد اشتغال استان کرمانشاه