Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@15:25:15 GMT

گوگل خرخر و سرفه کاربران را ردیابی می کند!

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۰۹۷۶۱

گوگل خرخر و سرفه کاربران را ردیابی می کند!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گیزموچاینا، از سوی دیگر وب سایت۹to۵Google کدهای نصب فایل در اپلیکیشن Google Health Studies را رصد کرده است.

اکنون مشخص شده این شرکت مشغول انجام آزمایشی به نام«جمع آوری اصوات خواب» است که فعلا فقط برای کارمندان گوگل اجرا می شود.

گوگل در این باره اعلام کرد: برای شرکت در این تحقیق فرد باید یک کارمند تمام وقت گوگل با موبایل اندروید باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرایط محیطی لازم برای انجام این تحقیق آن است که در اتاق فرد دیگری که برای شرکت رقیب کار می کند، در آنجا نخوابد.

این شرکت آمریکایی سعی دارد با انجام این آزمایش داده های مورد نیاز برای ایجاد قابلیت های پیشرفته و الگوریتم هایی فراهم کند که در اندروید ارائه می شوند.

قابلیت رصد سرفه و خرخر احتمالا به عنوان ویژگی های ردیابی خواب برای کاربران عرضه می شود. گوگل اعلام کرد این قابلیت با توجه به حفظ حریم خصوصی و نگهداری داده ها در دستگاه فعال می شود. این بدان معنا است که داده های جمع آوری شده به طور ایمن فراوری و داخل دستگاه ذخیره می شوند.

درحال حاضر هنوز مشخص نیست سرفه و ردیابی خرخر به عنوان یک ویژگی مخصوص پیکسل عرضه می شوند یا در تمام دستگاه های اندروید وجود خواهند داشت. این ویژگی به خصوص برای افرادی که با آپنه خواب دست و پنجه نرم می کنند، مزایای بسیاری دارد.

کد خبر 5501049 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: گوگل اندروید خواب سرفه مزمن اپلیکیشن موبایل حاکمیت سایبری روسیه قانون گوگل امنیت اطلاعات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نوآوری فناوری فضایی کشاورزی انگلیس شبکه اجتماعی فناوری نانو تحقیقات علمی شرکت دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۰۹۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساندرا پیچای به باشگاه میلیاردی‌ها می‌پیوندد

ایتنا- ساندار پیچای، مدیرعامل آلفابت (شرکت مادر گوگل) در آستانه دستیابی به ثروت ۱۰ رقمی است که یک دستاورد کم‌سابقه برای یک مدیر فناوری غیربنیانگذار است.
از زمانی که پیچای ۵۱ ساله در سال ۲۰۱۵، مدیرعامل گوگل شد، ارزش سهام این شرکت بیش از ۴۰۰ درصد رشد کرد و عملکرد قابل توجهی در مقایسه با عملکرد شاخص‌های اس اند پی ۵۰۰ و نزدک در مدت مشابه داشت. ارزش سهام این شرکت روز جمعه پس از انتشار گزارش درآمدهای سه ماهه اول که بهتر از حد مطلوب بود، به رکورد جدیدی رسید. درآمد این شرکت با رشد مبتنی بر هوش مصنوعی در واحد رایانش ابری، تقویت شد. همچنین، برای نخستین بار در تاریخ خود، سود نقدی معرفی کرد.

بر اساس داده‌های شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، افزایش ارزش سهام این شرکت در کنار پاداش سنگین سهام که ساندار پیچای را به یکی از پردرآمدترین مدیران عامل جهان تبدیل کرده است، ثروت او را به نزدیک به یک میلیارد دلار رسانده است.

این یک پیشرفت قابل ملاحظه برای ساندار پیچای است که اهل چنای هند است و در یک آپارتمان دو اتاقه بزرگ شد که او و برادر کوچکترش، در کف اتاق نشیمن می‌خوابیدند. او در مصاحبه‌هایش گفته است که در طول دوران کودکی‌اش، تلویزیون یا خودرو نداشتند. گاهی حتی آب لوله کشی هم نداشتند.

اولین تلفن، وقتی ۱۲ سال داشت وارد خانه آنها شد و به گفته خودش، او را با امکانات فناوری آشنا کرد. این موضوع، همراه با کنجکاوی در مورد شغل پدرش به عنوان مهندس برق شرکت انگلیسی  GEC،، پیچای جوان را به صنعت فناوری جذب کرد.

او در مدرسه، عالی بود و سرانجام توانست به موسسه معتبر فناوری هند در خاراگپور راه پیدا کرده و در رشته مهندسی تحصیل کند. وقتی او بورسیه تحصیلی دانشگاه استنفورد را دریافت کرد، پدرش ۱۰۰۰ دلار از پس انداز خانواده (بیش از حقوق سالانه‌اش) برداشت تا هزینه بلیت هواپیمای پیچای و سایر هزینه‌هایش را تامین کند.

پیچای در مصاحبه‌ای در سال ۲۰۱۴ گفت: پدر و مادرم همان کاری را کردند که بسیاری از والدین در آن زمان انجام می‌دادند. آنها بخش زیادی از زندگی خود را فدا کردند و از درآمد قابل تصرف خود برای اطمینان از تحصیل فرزندانشان استفاده کردند.

او پس از اخذ مدرک عالی دیگر در مدرسه وارتون دانشگاه پنسیلوانیا، مدتی به عنوان مشاور در شرکت مک‌کنزی فعالیت کرد و در سال ۲۰۰۴ به عنوان مدیر محصول به گوگل پیوست و ساخت پروژه‌های بزرگی مانند نوار ابزار گوگل و گوگل کروم را مدیریت کرد.

تسهیل کننده بزرگ
پیچای در سال ۲۰۱۵ توسط لری پیج یکی از بنیانگذاران گوگل، به عنوان مدیرعامل گوگل انتخاب شد، در حالی که خود پیج، مدیر عامل هلدینگ تازه تاسیس آلفابت شد. پیچای، سمت مدیرعامل آلفابت را در سال ۲۰۱۹، پس از این که لری پیج و سرگئی برین، بنیانگذار دیگر گوگل، از مدیریت امور روزانه کنار رفتند، بر عهده گرفت.

برین و پیج که مجموعا حدود ۳۰۰ میلیارد دلار دارایی خالص دارند، در نامه‌ای در سال ۲۰۱۹ درباره پیچای چنین گفتند: از زمان تاسیس آلفابت، هیچ کسی نیست که بیشتر به او اعتماد کرده باشیم و هیچ فردی بهتر از او برای هدایت گوگل و آلفابت به سمت آینده، وجود ندارد.

پیچای در دوران مدیرعاملی خود، بر گسترش لاین محصولات گوگل و اضافه شدن دستیار گوگل، گوگل هوم، گوگل پیکسل، گوگل ورک اسپیس و محصولات دیگر، نظارت داشته است. او همچنین اولین کسی بود که از هوش مصنوعی استقبال کرد و آن را «فرصت یک باره در یک نسل» نامید.

در حالی که آلفابت به دلیل محصولات هوش مصنوعی خود، ‌هدف انتقاد قرار گرفته است و برخی از سرمایه‌گذاران توانایی این غول فناوری را برای رقابت با شرکت  OpenAI زیر سوال برده‌اند، گزارش درآمد اخیر، این اطمینان را ایجاد کرد که هزینه‌های صورت گرفته برای این فناوری، در حال به ثمر نشستن است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، دارایی خالص پیچای شامل ۴۲۴ میلیون دلار دارایی سهام و همچنین حدود ۶۰۰ میلیون دلار به دست آمده از فروش سهام از زمانی است که مدیرعامل شد. شاخص ثروت بلومبرگ فرض را بر این گذاشته که سهام فروخته شده برای سرمایه گذاری مجدد در بازار سهام، مورد استفاده قرار گرفته است.

دیگر خبرها

  • شکایت کاربران از هشدارهای آیفون
  • ایموجی صوتی؛ قابلیت بسیار عجیب نرم‌افزار تماس اندروید/ فیلم
  • ایموجی صوتی؛ قابلیت بسیار عجیب نرم‌افزار تماس اندروید
  • اختلال آلارم کاربران آیفون را کلافه کرد
  • ساندرا پیچای به باشگاه میلیاردی‌ها می‌پیوندد
  • اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
  • امکان نصب همزمان دو اپلیکیشن در اندروید فعال شد
  • گوگل پلی قابلیت دانلود هم‌زمان چند اپلیکیشن را فراهم کرد
  • کپی گوگل از روی اپل: قابلیت دانلود هم‌زمان چند اپلیکیشن در گوگل‌پلی
  • نصب همزمان ۲ اپ در موبایل اندروید ممکن شد