Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا رضایی در حاشیه بازدید از مدارس تخریبی شهرستان‌های فاریاب، کهنوج و منوجان که به همراه حسین عباس لو خیر خیراندیش مدرسه ساز سیرجانی انجام شد، گفت: مدرسه سازی مهم‌ترین و اثربخش‌ترین کار خیر است و مطالبات خیران مدرسه ساز استان کرمان با جدیت پیگیری می‌شود.

او می‌گوید: مدرسه سازی اقدامی ماندگار به منظور جنگ با نادانی، بزرگ‌ترین فقر بشریت است که آثار و برکات آن برای همیشه تاریخ در زندگی دنیوی و اخروی خیر مشهود خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان،  از ۴ ماه گذشته تاکنون خیران عملیات ساخت ۲۲ مدرسه را در استان آغاز کرده اند و خوشبختانه تعامل سازنده‌ای بین آموزش و پرورش و نوسازی مدارس استان وجود دارد و خیران نیز به سمت مدرسه سازی در مناطق مختلف استان رفته اند.

او می‌گوید: در صورت پرداخت ۵۰ درصد از هزینه ساخت یک مدرسه از سوی خیر، دولت موظف به پرداخت بقیه آن است و براساس پیگیری‌های انجام شده، تمامی پروژه‌های نیمه ساز خیری استان تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسند.

رضایی گفت: کمبود، تخریب و نیاز به بهسازی و مقاوم سازی تعدادی از مدارس در مناطق مختلف استان وجود دارد و از ظرفیت خیران در امر مدرسه سازی و مدرسه یاری استقبال می‌کنیم.

او می‌گوید: پیگیر مطالبات خیران مدرسه ساز در استان هستیم و به ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان تاکید کرده ایم بدون هماهنگی خیران و تحت هر شرایطی تغییر نام مدارس خیرساز غیر قانونی بوده و با متخلفان برخورد جدی می‌شود.

به گفته مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان اقدامات خیر حسین عباس لو ماندگار خواهد ماند و براساس بازدید از مدارس جنوبی استان، این خیر خیر اندیش مدارس «مولانا» را در ۷ شهر جنوبی استان احداث خواهد کرد.

او گفت: با توجه به نقش موثر فضای آموزشی در تسهیل فرایند یاددهی و یادگیری امیدواریم با مشارکت خیران و استفاده از بودجه‌های عمرانی دولت، استاندارد سازی و بهسازی تمامی مدارس استان محقق شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خیران مدرسه ساز آموزش و پرورش آموزش و پرورش مدرسه سازی مدرسه ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۰۹۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت‌های آموزش محور در حوزه سلامت، تقویت می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، اعظم گودرزی عصر امروز جشنواره سفیران سلامت منطقه گل تپه، آموزش سلامت را از اهداف هدفمند حوزه تعلیم و تربیت در مدارس خواند و با بیان اینکه نگاه مهارت افزایی آموزشی در این عرصه بسیار اهمیت دارد، اظهار داشت: در بخش تأمین و جذب نیرو، کوشش لازم انجام شده است.

گودرزی افزود: برای تحول در این بخش، رشته بهداشت مدارس در دانشگاه فرهنگیان ایجاد شده است و با اولویت تخصیص و بکارگیری نیروی بومی، این نیاز جدی سازمانی و منابع، پیگیری خواهد شد.

وی تاکید کرد: ایجاد آموزش‌های مهارت محور، یکی از فرآیندهای آموزشی است، خوشبختانه به صورت پایلوت در چند منطقه و حوزه در کشور، اجرای آن کلید خورده است.

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: از ظرفیت و فرصت تعامل نهاد هلال احمر برای این پروسه مطابق با تفاهم نامه‌های که منعقد شده به منظور تربیت مهارتی همکاران و خانواده‌ها، استفاده خواهد شد.

وی ادامه داد: نهضت فعال سازی زیرساخت‌های بهداشتی در مدارس، در دستور اجرا قرار دارد و در بخش بهسازی سرویس‌های بهداشتی با اعتبارات و مشارکت‌های مختلف، اهتمام شده و محقق لازم به عمل آمده است.

گودرزی خاطرنشان کرد: کمک به بهبود تغذیه دانش آموزان از موارد جدی بوده و با این مبنا در دوره جدید نسبت به احیای پوشش شیر مدارس، اهتمام صورت پذیرفته است.

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش در خاتمه تصریح کرد: تغذیه سلامت نیز از دغدغه‌های دیگر است و با ساماندهی و پیشبرد مطلوب این مساله چه در بعد و محور آموزش و چه رفتار و چه الگو سازی، تأثیر و نقش تشکل سفیران سلامت بسیار ارزنده است و این مجموعه شایسته است مأموریت خود را ایفا کند.

کد خبر 6088102

دیگر خبرها

  • اقدامات قابل توجه دولت سیزدهم در حوزه مدرسه‌سازی جای قدردانی دارد
  • آذربایجان‌غربی نیازمند جذب اعتبارات مدرسه‌سازی است
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود/ جزئیات اجرای نظارت آنلاین
  • تمام مدارس غیردولتی استان کرمان شهریه‌های متفاوتی دارند
  • معاون وزیر آموزش و پرورش: ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس در حال اجرا ست
  • اجرای ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس
  • مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان با مشارکت خیران
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • ساخت ۵۰ مدارس تخریب شده در زلزله‌های خوی
  • فعالیت‌های آموزش محور در حوزه سلامت، تقویت می‌شود