Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-30@22:04:04 GMT

افزایش صادرات شمش فولاد

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۰۹۸۸۱

افزایش صادرات شمش فولاد

طبق آمار در نخستین ماه از سال جدید بالغ بر یک میلیون تن صادرات فولاد اعم از شمش فولاد تا مقاطع طویل، محصولات فولادی و آهن اسفنجی ثبت شده که بیشترین آن متعلق به شمش فولادی با رشد ۷۴ درصدی معادل ۶۳۳ هزار تن است؛ ضمن اینکه در فروردین ماه امسال نه‌تنها آهن اسفنجی وارد نشد که صادر هم نشد.

بر اساس آماری که توسط انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در اختیار ایران اکونومیست، قرار گرفته است، در فروردین ماه سال جاری ۶۳۳ هزار تن انواع شمش فولادی (شامل اسلب، بلوم و بیلت) صادر شده است که به نسبت ۳۶۶ هزار تن صادر شده در نخستین ماه از سال ۱۴۰۰ افزایش ۷۴ درصدی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

کل مقاطع طویل فولادی صادر شده در فروردین ماه امسال به ۱۵۷ هزار تن رسیده که نسبت به ۲۳۸ هزار تن صادر شده در مدت مشابه سال گذشته، ۳۴ درصد افت داشته است؛ همچنین میزان صادرات محصولات فولادی در مدت مذکور سال جاری برابر ۱۸۴ هزار تن است که در مقایسه با ۲۶۶ هزار تن صادر شده در مدت مشابه سال گذشته افت ۳۱ درصدی را ثبت کرده است.

در نخستین ماه از سال ۱۴۰۱، ۲۷ هزار تن مجموع مقاطع تخت فولادی صادر شده است. این آمار در مدت مشابه سال گذشته ۱۰۰۰ تن بیشتر بوده و بر این اساس میزان صادرات این مقاطع در این مقایسه آماری کاهش چهار درصدی را نشان می‌دهد.

در نهایت آهن اسفنجی نیز با افت ۱۰۰ درصدی صادرات در فروردین ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در آمار صادرات اقلام فولادی دیده می‌شود. در اولین ماه از سال جاری نه‌تنها واردات آهن اسفنجی به کشور نداشته‌ایم، این محصول معدنی صادر نیز نشده است.

باتوجه به اینکه در فروردین ماه ۱۴۰۰، ۷۰ هزار تن آهن سفنجی صادر شد، میزان صادرات آن افت ۱۰۰ درصدی در آمار صادرات فروردین ماه امسال ثبت شده است.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: صادرات فولاد ، صادرات محصولات فولادی ، آهن اسفنجی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: صادرات فولاد صادرات محصولات فولادی آهن اسفنجی مدت مشابه سال گذشته فروردین ماه امسال فروردین ماه صادر شده آهن اسفنجی ماه از سال شمش فولاد هزار تن تن صادر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۰۹۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات بیش از یک میلیارد ریال محصولات چاپی غیر کتاب از خراسان رضوی

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: در این مدت مبلغ یک هزار و ۱۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال محصولات چاپی غیر کتاب به کشور‌های آسیای میانه و افغانستان صادر شده است.   بی بی فاطمه حسینی کرمان افزود: در این بازه زمانی در حوزه محصولات چاپی غیر کتاب، مجوز چاپ و صادرات ۷۳۰ هزار کیلوگرم فرآورده‌های چاپی و بسته بندی شامل سلفون، لفاف، پاکت، لیبل، برچسب و پاکت آبمیوه و نیز ۷۸۶ هزار عدد کارتن خالی صادر شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال، ۲۰ درصد افزایش داشته است.

دیگر خبرها

  • ثبت ۷.۸ میلیارد دلار صادرات صنعت فولاد کشور طی سال گذشته
  • صادرات بیش از یک میلیارد ریال محصولات چاپی غیر کتاب از خراسان رضوی
  • جزئیات پذیرش‌های جدید در بورس کالا اعلام شد
  • افزایش ۲۰ درصدی صادرات غیر نفتی خراسان رضوی
  • ضرورت متناسب سازی دروس دانشگاهی با نیاز صنعت فولاد کشور
  • صادرات ۶ هزارتن کالای غیرنفتی در بندر جاسک
  • اعلام جزئیات پذیرش‌های جدید در بورس کالا
  • بازار‌های صادراتی خود را در کشور‌های اروپایی توسعه می‌دهیم
  • توقف صادرات مقاطع طویل لوله و پروفیل فولادی با الزام برگشت ارز
  • پتروشیمی و فولاد ارزآورترین شرکتها در ۱۴۰۲/صادرات گاز نصف شد