Web Analytics Made Easy - Statcounter

روح الله حسنی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای سالجاری تاکنون بیش از ۶۰ هزار هکتار از مزارع گندم در این استان علیه آفت سن گندم سپماشی شده است. 

وی همچنین با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی سمپاشی مزارع گندم دیم و آبی علیه آفت سن گندم به وسیله سمپاش پهپاد اظهارداشت: این کارگاه با حضور جمع کثیری از تولیدکنندگان و کارشناسان کشاورزی شهرستان‌های ابهر و خرمدره در محل مدیریت جهاد کشاورزی ابهر برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی یادآورشد: در این کارگاه ضمن تشریح نحوه زندگی، کنترل و مبارزه با آفت سن گندم اطلاعات کاملی به جامعه هدف در خصوص مزایای سمپاشی با پهپاد از جمله صرفه جویی در سم مصرفی، سمپاشی یکنواخت مزارع، اثرگذاری بیشتر سموم به علت پاشش میکرونر(پودری)، عدم تماس کشاورز با سم در حال سمپاشی، استفاده حداقلی از آب مصرفی، کاهش زمان سمپاشی، اثرگذاری بیشتر سم، عدم له‌شدگی محصول، سهولت در سمپاشی اراضی صعب‌العبور به مخاطبان ارائه شد.

حسنی تصریح کرد: در این دوره آموزشی که در یکی از مزارع گندم دیم شهرستان ابهر با حضور تولید کنندگان و کارشناسان برگزار شد، شرکت کنندگان به صورت عملی عملیات سمپاشی با پهپاد را آموزش دیدند. 

وی خاطرنشان کرد: تلاش می کنیم تا با آموزش کشاورزان و آگاهی بخشی به جامعه هدف در خصوص شیوه های نوین سمپاشی مثل استفاده از پهپاد، از مزایای این روش ها بهره مند شویم. 

به گزارش ایرنا، سه درصد گندم مورد نیاز کشور در زنجان تولید می‌شود و کمتر از ۲۰ هزار هکتار از اراضی زیر کشت گندم در این استان به صورت آبی و مابقی دیم هستند.

برچسب‌ها ابهر گندم سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ابهر گندم سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان ابهر گندم سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان زنجان آفت سن گندم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۰۹۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان

صالح محمدی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به آغاز کشت نیشکر در استان گفت: همه ساله ۲۹ هکتار از اراضی زراعی استان زیر کشت نیشکر می‌رود.

او با بیان اینکه شهرستان‌های صومعه سرا و لنگرود قطب تولید نیشکر در گیلان هستند، افزود: زمان کشت این محصول از نیمه اول اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و زمان برداشت آن در آذر ماه هر سال است و فرآوری تا دی ماه ادامه داد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان همچنین تصریح کرد: نیشکرکاران در زمان کاشت، داشت و برداشت محصول از هیچ‌گونه سم و کودی استفاده نمی‌کنند.

به گفته محمدی، شکر سیاه تولید شده از کیفیت و بازارپسندی مناسبی برخوردار بوده و در قالب محصول سالم عرضه می‌شود.

او همچنین گفت: استان گیلان حدود ۱۸۰ بهره بردار در زمینه کشت محصول نیشکر دارد و روش پخت شکر سیاه به صورت سنتی در کارگاه‌های محلی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان افزود: سال گذشته به ازای هر هکتار ۱۴۰۰ کیلوگرم شکر خشک به ارزش اقتصادی ۹۵ میلیارد ریال تولید شد. 

محمدی تصریح کرد: شکر سیاه، دوشاب و کف شکر از جمله تولیدات نیشکرکاران با استفاده از محصول برداشت شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • اختصاص ۴۵ هزار هکتار زمین به طرح نهضت ملی مسکن در کشور
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان
  •  اختصاص ۴۵ هزار هکتار زمین به طرح نهضت ملی مسکن در کشور
  • آغاز برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم
  • پهپاد کشاورزی ایرانی مورد توجه بازدیدکنندگان خارجی ایران اکسپو
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • سمپاشی دقیق‌تر و کم هزینه‌تر با پهپاد کشاورزی ایران ساخت
  • کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود
  • کشت کلزا در ۳۲۷۰ هکتار از اراضی آذربایجان شرقی