Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@07:53:36 GMT

جلوگیری از عوامل تشدید اضطراب و کنترل آن

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۰۹۹۵۲

جلوگیری از عوامل تشدید اضطراب و کنترل آن

علی حیدری روانشناس البرزی گفت: اضطراب در دوران امتحانات با روش‌هایی مثل خواب، ورزش و تغذیه قابل کنترل است اما یکی از روش‌های بسیار موثر برای کاهش اضطراب امتحانات و اضطراب‌های متفرقه دیگر تمرین تنفس عمیق است.

او می گوید: تنفس عمیق با انجام عمل دم و بازدم صورت می‌ گیرد و به این صورت که بچه‌ها با سه شماره هوا را از بینی نگه می‌دارند و با چهار شماره فوت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حیدری گفت:یکی دیگر از روش‌ها برای کاهش اضطراب در دوران امتحانات تمرین تن آرمیدگی یا بازی عضلانی است.

او گفت: نحوه انجام این تمرین به این صورت است که فرد باید عضلات بدنش را سفت کند و سپس رها نماید که در این صورت انقباض و انبساط بدن صورت می‌گیرد و باعث آرام شدن بدن و کاهش اضطراب می‌شود.

این روانشناس البرزی می گوید: خواب ناکافی، تغذیه نامناسب، ورزش نکردن، استفاده از تلفن همراه و فکرهای منفی و آشفته از جمله عوامل تشدیدکننده اضطراب در دوران امتحانات است.

حیدری گفت: دیر خوابیدن، کم خوابی و حذف یکی از وعده‌های غذایی بر مغز تأثیرگذار است و برای تقویت مغز در دوران امتحانات لازم است تا دانش آموزان از مواد غذایی سالم استفاده کنند چون خوب غذا خوردن برای سلامت روحی و جسمی آن ها مفید است.

او گفت: خواب برای یادگیری به اندازه ورزش برای استقامت بدنی مهم است لذا دانش اموزان اگر می‌خواهند زمان یادگیری خود را به حداکثر برسانند باید حداقل ۶ ساعت قبل از امتحان بخوابند.

این روانشناس البرزی می گوید: ورزش تأثیر بسیار زیادی در کاهش اضطراب دارد زیرا انرژی را افزایش می‌دهد، کیفیت خواب را بهبود می‌بخشد و موجب آرامش روان و پویایی ذهن می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عوامل انسانی استرس و اضطراب دوران امتحانات کاهش اضطراب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۰۹۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کم‌کاری تیروئید را با این ۳ ورزش جبران کنید

به گزارش خبرآنلاین، اگر تیروئید شما کم‌کار است، احتمالاً ورزش آخرین چیزی است که به آن فکر می‌کنید؛ چرا که بیماری تیروئید با علائمی چون خستگی، تورم و دردهای مفصلی و عضلانی شما را از هرگونه تحرک فیزیکی بازمی‌دارد. اما کارشناسان بر این باورند که فعالیت بدنی می‌تواند به شما کمک کند تا این علائم را کنترل کنید و احساس بهتری داشته باشید.

برای کنترل علائم تیروئید کم‌کار توصیه می‌شود این فعالیت‌ها را امتحان کنید:

۱) پیاده‌روی

پیاده‌روی یکی از ساده‌ترین تمرینات ورزشی محسوب می‌شود. پیاده‌روی با سرعت متوسط، عملکرد قلب شما را بهبود می‌بخشد و باعث می‌شود حدود ۲۸۰ کالری در ساعت بسوزانید و از اضافه وزن ناشی از کم‌کاری تیروئید پیشگیری کنید.

۲) یوگا

یوگا با ایجاد کسشانی در عضلات، آنها را تقویت می‌کند. تمرینات یوگا به شما کمک می‌کند تا روی تنفس خود تمرکز داشته باشید. نتایج یک مطالعه نشان داد که افراد مبتلا به کم‌کاری تیروئید پس از تداوم و استمرار در انجام تمرینات تنفسی یوگا به مدت ۶ ماه، عملکرد ریوی بهتری داشتند.

۳) حرکات کششی

از آنجا که درد مفصلی و عضلانی یکی از علائم کم‌کاری تیروئید است، انجام حرکات کششی به تحرک کافی مفاصل کمک می‌کند تا در هنگام ورزش یا هرگونه تحرک فیزیکی، فشار زیادی به آنها وارد نشود.

بیشتر بخوانید:

چگونه پرکاری تیروئید را به طور طبیعی کنترل کنیم؟ ۴ ترفند ساده برای کنترل علائم تیروئید کم‌کار

منبع: webmd

۴۷۲۳۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900495

دیگر خبرها

  • مجهز شدن ۳۰ درصد چاه‌های لرستان به دستگاه کنترل هوشمند
  • تمامی چاه‌های آب باید استاندارد باشند
  • کم‌کاری تیروئید را با این ۳ ورزش جبران کنید
  • پنه لوپه کروز بازیگر مشهور ۵۰ ساله راز جوانی‌اش را فاش کرد
  • روسیه «واگنر» را بازسازی کرد تا از تکرار شورش آن جلوگیری کند
  • چگونه آسیب‌های ناشی از بدخوابی را از بین ببریم؟
  • روش های موثر برای از بین بردن آسیب‌های ناشی از بدخوابی
  • دومین سمپوزیوم بین‌المللی تنش و اضطراب در مشهد برگزار می‌شود
  • چگونه کودکانی قد بلند داشته باشیم؟
  • جزئیات جدید نحوه ارزش‌یابی امتحانات کشوری «ریاضی» و «علوم» پایه ششم