Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمیسیون ملی انتخابات کره جنوبی روز یکشنبه اعلام کرد در رای گیری زودهنگام انتخابات محلی، ۲۰ و ۶۲ صدم درصد از افراد واجد شرایط رای گیری در انتخابات شرکت کردند.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ از سئول،  ۹ میلیون و ۱۳۰ هزار نفر از مجموع ۴۴ میلیون و ۳۰۰ هزار شهروند کره‌ای واجد شرایط به پای صندوق‌های رای رفتند تا تکلیف ۱۷ شهردار و فرماندار، ۲۲۶ رئیس شورای محلی و ۷۷۹ عضو شورا‌های استانی و شهری را روشن کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بالاترین میزان مشارکت در رای گیری زودهنگام انتخابات محلی و چهارمین مشارکت بالا در رای گیری زودهنگام انتخابات سراسری کره جنوبی به شمار می‌آید. رای گیری اصلی برای انتخابات محلی و انتخابات میان دوره‌ای پارلمان روز چهارشنبه برگزار می‌شود.

انتخابات امسال توجه بیشتری را در میانم مردم کره جنوبی به خود جلب کرده است. چرا که تکلیف هفت کرسی مجلس ملی نیز باید مشخص شود و از سوی دیگر، شخصیت‌های سیاسی مهمی مانند نامزد‌های ریاست جمهوری دوره‌های قبل، لی جائه میونگ و آن چئول سو وارد رقابت انتخاباتی شده اند.

حزب حاکم - «حزب قدرت خلق» - و اصلی‌ترین تشکل سیاسی مخالف دولت- حزب دموکرات - شهروندان را به حضور در رای گیری زودهنگام تشویق و تاکید کردند مشارکت بالای مردم می‌تواند پیروزی انتخابات را از اول ژوئن تضمین کند. یون سوک یئول رئیس جمهور و هان دوک سو، نخست وزیرکره جنوبی و همچنین بسیاری از نامزد‌ها روز جمعه رای خود را به صندوق انداختند.

نتایج انتخابات روز چهارشنبه موقعیت دولت کنونی کره جنوبی را که کمتر از یک ماه است که به قدرت رسیده است، تحت تاثیر قرار خواهد داد. نتایج نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد که حزب حاکم در بیشتر حوزه‌های رای گیری دست بالا را خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتخابات محلی کره جنوبی نظرسنجی های انتخاباتی رای گیری زودهنگام انتخابات محلی کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۰۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی ۲۸۷ شعبه اخذ رأی در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان جنوبی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، سلیمی در برنامه گفتمان هفته شبکه خاوران با بیان اینکه تمامی زیرساخت‌ها برای برگزاری انتخابات سالم در این حوزه انتخابیه آماده است، گفت: تعرفه‌ها و ملزومات مورد نیاز برگزاری انتخابات در استان نیز تامین شده و در این زمینه نگرانی وجود ندارد.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری این دوره از انتخابات و وجود ۵۰ درصد جمعیت استان در این سه شهرستان، از وجود ۲۸۹ هزار نفر واجد شرایط رأی دادن در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف خبر داد.

سلیمی با بیان اینکه کاندیدا‌ها تا ۷۲ ساعت قبل از زمان رأی گیری امکان انصراف دارند، افزود: در صورتی که کاندیدایی در ۷۲ ساعت باقیمانده انصراف دهد انتخابات با حضور یکی دیگر از کاندیدا‌ها که بیشترین آراء را در دور قبل بدست آورده برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه کاندیدا‌ها تنها در مکان‌های مجاز و مورد تایید دست اندرکاران انتخابات می‌توانند تبلیغات کنند گفت: کاندیدا‌ها و طرفداران ان‌ها اصل قانونمداری را رعایت کنند.

دیگر خبرها

  • مولفه مشارکت در دور دوم انتخابات همچنان مهم است
  • نظارت ۹۹۰ نفر از شبکه مردمی ناظران شورای نگهبان در دور دوم انتخابات مجلس
  • وزیر کشور: مولفه مشارکت در دور دوم انتخابات همچنان مهم است
  • افزایش ۲۶ درصدی کمک‌های مردمی به کمیته امداد
  • رشد ۲۶ درصدی مشارکت های مردمی در کمیته امداد
  • آمادگی ۲۸۷ شعبه اخذ رأی در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان جنوبی
  • در جنگ‌ روایت‌ها به رسانه‌ها جدی‌تر توجه کنیم
  • برکناری نتانیاهو تنها راه نجات است/ تاکید بر برگزاری انتخابات زودهنگام
  • ‌وزارت کشور بر افزایش مشارکت دور دوم انتخابات‌ تاکید دارد
  • ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم