Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@15:21:23 GMT

کشف انبارهای قند، روغن و ذرت احتکار شده در شهرضا

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۱۰۳۹۵

کشف انبارهای قند، روغن و ذرت احتکار شده در شهرضا

امیر صفرپور، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرضا و سخنگوی ستاد مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرضا اظهار داشت: انبار قندی به میزان حدود ۱۰ تن در یکی از انبارهای واقع در بلوار آیت‌اله غفاری در شهرضا کشف شد که توسط مأموران آگاهی، نماینده جهاد کشاورزی و بازرس اتاق اصناف صورت جلسه شد و اقلام مکشوفه در محل امانت‌سپاری شد تا پس از طی مراحل قانونی توزیع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به کشف کالاهای احتکار شده در یک ماه گذشته با آغاز طرح اصلاح ساختار اقتصاد گفت: در چند هفته گذشته محموله ذرت ۱۳۰ تنی در محل یک انبار غیر مُسقف کشف شد که کارشناسان شبکه دامپزشکی شهرستان در محل حاضر شدند و با توجه به عدم ارائه گواهی حمل بهداشتی و بوی نامطبوعِ ذرت، از محموله نمونه‌گیری شد.

صفرپور بیان کرد: با استناد به ماده چهار آیین‌نامه چگونگی کنترل بهداشتی تردد، نقل و انتقال، واردات و صادرات دام زنده و فرآورده‌های خام دامی هر نوع نقل و انتقال دام زنده، فرآورده‌های خام دامی، دارو و موارد بیولوژیک، خوراک و نهاده‌های دامی مستلزم اخذ گواهیِ بهداشتی قرنطینه‌ای حمل است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرضا با اشاره به کشف انبار احتکار روغن در شهرضا عنوان کرد: مأموران پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی شهرستان شهرضا در پی کسب خبری مبنی دپوی مواد غذایی در انباری واقع در شهرستان موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی ادامه داد: مأموران پس از هماهنگی با مرجع قضایی به همراه نماینده اداره صمت و جهاد کشاورزی از انبار مذکور بازرسی کردند که در نتیجه این عملیات ۳ هزار و ۷۹۵ کیلو روغن مایع و ۲ هزار و ۵۰۶ کیلو ماکارونی احتکار شده کشف شد.

صفرپور اضافه کرد: همچنین در بازرسی از این انبار ۱۶۰ لیتر روغن مایع ،۴ هزار و ۱۰۰ عدد ژیلت، ۳هزار و ۲۴ عدد آدامس خارجی، هزار و ۲۷۰ عدد کاپوچینو، ۴ هزار و ۵۶۴ عدد پودر شربت و ۲۲۶ هزار نخ انواع سیگار خارجی که فاقد اسناد و مدارک مثبته گمرکی بوده و به صورت قاچاق تهیه شده بودند نیز کشف شدند.

سخنگوی ستاد مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها در شهرضا گفت: گشت مشترکی متشکل از جهاد کشاورزی،بسیج اصناف، تعزیرات، بازرسی اصناف، انجمن حمایت از مصرف‌کننده و صمت  بازرسی از اصناف سطح شهر را انجام می‌دهند و با تخلفات برخورد می‌کنند.

 

وی با اشاره به اینکه در چند روز آینده ۱۱۰ تن شکر دولتی در شهرضا توزیع می‌شود، گفت: برنج هندی و پاکستانی و تایلندی در سطح شهرضا توزیع شده است و همچنان ادامه دارد.

صفرپور تصریح کرد: کسانی که کالاها را در انبار نگهداری می‌کنند، باید انبار را در سامانه جامع انبارها ثبت کنند، از ۳ هزار و ۵۰۰ واحد توزیعی در شهرستان شهرضا تاکنون ۸۲۴ واحد نسبت به ثبت انبار خود اقدام کردند؛ وقتی کالا در انبارها ثبت نشد، در حکم احتکار است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرضا  با اشاره به بازدید از نانوایی‌های سطح شهر خاطرنشان کرد: ساعات پخت، وزن چانه، تعطیلی هفته، کیفیت نان، تعداد سهمیه پخت در یک روز، آمار آرد طبق سهمیه، قیمت نان ساده یا کنجدی و تابلو مشخصات نانوای اتحادیه در بازرسی‌ها کنترل و نظارت می‌شود.

وی بیان کرد: همه نانوایی‌ها باید به دستگاه پُز مجهز شوند، چون ممکن است در چند هفته آینده طرح هوشمندسازی یارانه نان آغاز شود.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/آ/

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیر جهاد کشاورزی شهرضا توزیع عادلانه یارانه ها احتکار سامانه جامع انبارها طرح هوشمندسازی یارانه نان اصلاح ساختار اقتصاد جهاد کشاورزی کشف شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۰۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انبار دپوی باتری خودرو در بابل کشف شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ محمد محمدپور اظهار کرد: در اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و مبارزه با احتکار، مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان پس از انجام اقدامات اطلاعاتی از وجود یک انبار احتکار باتری خودرو در شهرستان بابل مطلع شدند.

وی افزود: کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران با هماهنگی قضائی و همکاری کارشناسان اداره صمت شهرستان بابل در بازدید از انبار مورد نظر ۳۰۰ عدد باتری خودرو احتکاری را کشف کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران با بیان اینکه انبار کشف شده در سامانه جامع اداره صمت ثبت نشده بود، افزود: کارشناسان ارزش باطری‌های احتکاری را بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال برآورد کردند.

سرهنگ محمدپور با اشاره به اینکه مالک انبار دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد، خاطرنشان کرد: مبارزه با قاچاق کالا و احتکار کالاهای اصلی و ضروری مردم، یکی از اولویت‌های مهم پلیس است.

کد خبر 6091116

دیگر خبرها

  • پلمب ۱۰ داروخانه گیاه پزشکی متخلف در داراب
  • کشف محموله ۲۰۰ میلیاردی پارچه قاچاق در شهرضا
  • کشف انبار احتکار برنج در خراسان جنوبی
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • واردات ۲۰ تن گوشت گرم گوسفندی به استان یزد
  • کشف بیش از ۲ تن شکر احتکار شده در زیرکوه
  • کشف ۲۲ تن برنج احتکار شده در خراسان جنوبی
  • کشف بیش از یک تن نان خشک در مشهد
  • انبار دپوی باتری خودرو در بابل کشف شد
  • آغاز توزیع تخم نوغان در شهرستان شفت