Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@01:31:41 GMT

اماکن ورزشی دانش‌آموزان در خلخال توسعه می‌یابد

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۱۰۵۳۵

اماکن ورزشی دانش‌آموزان در خلخال توسعه می‌یابد

به گزارش ایرنا ، رضا محمدی روز یکشنبه در آئین کلنگ‌زنی زمین چمن مصنوعی دبیرستان شبانه‌روزی ایثار خلخال اظهار کرد: احداث زمین‌های چمن مصنوعی در مدارس شهری و روستایی این منطقه در قالب اجرای طرح شهید سردار قاسم سلیمانی اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: زمین چمن مصنوعی دبیرستان شبانه‌روزی ایثار خلخال نخستین چمن مصنوعی دانش‌آموزی این منطقه است که امروز عملیات اجرای آن آغاز و تا پایان تابستان امسال و قبل از آغاز سال تحصیلی جدید بهره‌برداری خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از کلنگ‌زنی و آغاز بکار زمین چمن مصنوعی مدرسه روستای مجره از توابع بخش مرکزی این شهرستان و همزمان با این پروژه خبرداد و افزود: زمین‌های چمن مصنوعی آغاز شده در دو مدرسه شهری و روستایی خلخال در ابعاد ۳۸ در ۱۸ متر در مدرسه شبانه‌روزی ایثار خلخال و مدرسه فاطمیه روستای مجره است که برای اجرا ، تکمیل و بهره‌برداری از آنها بالغ بر هشت میلیارد ریال از محل اجرای طرح شهید سردار قاسم سلیمانی هزینه خواهد شد.

مدیر آموزش و پرورش خلخال با بیان اینکه شیوع کرونا در کشور ضربه سختی به ورزش دانش‌آموزی این شهرستان زده است، گفت: مدارس و باشگاه‌های ورزشی دانش‌آموزی که در دوران جولان کرونا برای جلوگیری از شیوع کرونا تعطیل شده بود موجب کم‌تحرکی ،اضافه وزن و چاقی دانش‌آموزان شده است.

محمدی اظهار کرد: کرونا سبب شد تا  دانش‌آموزان ضمن خانه‌نشینی تحرک کمتری نسبت به فعالیت‌های ورزشی و تربیت بدنی داشته و در نتیجه دچار اضافه وزن ،چاقی و دوری از فعالیت‌های ورزشی نشاط‌آور شوند.

مدیر آموزش و پرورش خلخال بیان کرد: بر همین اساس آموزش و پرورش منطقه همزمان با فراهم شدن زمینه حضور دانش‌آموزان در مدارس برنامه‌های ویژه‌ای برای ورزش و ارتقای سطح سلامتی دانش‌آموزان در نظر گرفته که احداث زمین‌های چمن مصنوعی برای توسعه ورزش فوتبال در بین دانش‌آموزان از آن جمله است.

 وی بیان کرد: سلامت روحی و جسمی دانش‌آموزان از اهمیت بالایی برخوردار است ، از این رو اجرای چندین زمین چمن ورزشی در مدارس بویژه در مناطق کم‌برخوردار این منطقه در دستور کار قرار گرفته است  .

محمدی افزود: برای افزایش سرانه‌های ورزشی دانش‌آموزی در این منطقه نیاز به مشارکت و همراهی خیرین ، شوراهای اسلامی شهر و شهرداری‌ها داریم تا با تحقق این امر گام موثری برای جبران کمبود سرانه‌های ورزشی مدارس برداشته شود.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

برچسب‌ها مدارس خلخال استان اردبیل دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس خلخال استان اردبیل مدارس خلخال استان اردبیل دانش آموزان دانش آموزان دانش آموزی چمن مصنوعی زمین چمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۰۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرانه فضای‌ورزشی مهاباد ۳۵ سانتی‌مترمربع است

کیوان خوشبخت رئیس اداره ورزش و جوانان مهاباد امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، گفت: فضا‌های‌ورزشی به ۲ بخش روباز و پوشیده تقسیم می‌شود و طبق قانون باید ۵۰ درصد از فضای ورزشی هر شهرستان توسط اداره ورش و جوانان و مابقی آن توسط سایر ارگان‌ها و نهاد‌های دیگر مانند آموزش و پرورش دانشگاه آزاد اسلامی و پیام نور احداث شود.

وی اضافه کرد: ارتقای سرانه فضای‌ورزشی تنها از عهده این اداره خارج است و باید سایر ارگان‌ها نیز در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهند و اداره ورزش و جوانان تنها در اماکنی می‌تواند سرمایه‌گذاری کند که مالکیت آن در اختیار این اداره باشد.

رئیس اداره ورزش و جوانان مهاباد ادامه داد: در طرح تفصیلی جدید این شهر، ۲ فضای بزرگ در محله تپه هما و بلور پرستار به عنوان فضای ورزشی در نظر گرفته شده است که می‌تواند در ارتقای شاخص فضای‌ورزشی این شهرستان بسیار موثر باشد.

وی با اشاره به مصوبات سفر استاندار آذربایجان‌غربی به مهاباد نیز اظهار کرد: این سفر ۲ مصوبه ورزشی شامل احداث سالن چند منظوره و زمین چمن مصنوعی داشت که هر ۲ طرح در مرحله برگزاری مناقصه قرار دارند.

خوشبخت افزود: هم اکنون ۳ چمن مصنوعی در مناطق روستایی و در روستا‌های آزاد، حاجی آلی کند و کولتپه در دست احداث است و بیش از ۷ هزار مترمربع چمن مصنوعی برای روستا‌های برده‌رشان واقع در بخش مرکزی و روستا‌های شهر خلیفان تامین شده است.

رئیس اداره ورزش و جوانان مهاباد همچنین اضافه کرد: اعتبار خرید چمن‌مصنوعی از محل سه درصد درآمد‌های نفتی و قرارداد‌های بین وزارت ورزش و جوانان و وزارت نفت در راستای حمایت از مناطق محروم تامین شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • منطقه ویژه سلفچگان با تکمیل فرودگاه قم توسعه می‌يابد
  • آغاز عملیات احداث زمین چمن مصنوعی در خضرآباد
  • ستاد اقتصادی نحوه مشارکت مردم را در توسعه استان تبیین کند
  • سرانه فضای‌ورزشی مهاباد ۳۵ سانتی‌مترمربع است
  • زیرساخت‌های ورزش مدارس در میامی توسعه یافت
  • موافقت با خواهرخواندگی بندرعباس با پنج شهر آسیایی
  • بازگشت ۴۶۱ دانش‌آموز به تحصیل در قزوین
  • البرز به ۱۱ هزار کلاس درس جدید نیاز دارد
  • کمبود زمین برای ساخت مدرسه در البرز/ درخواست کمک از دستگاههای ملی
  • جذب استعداد درخشان در دانشگاه فرهنگیان